Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z 2,4
Autor Wiadomość
cywka1989 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 4g64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 15
Skąd: Raciąż
Wysłany: 27-03-2013, 00:09   problem z 2,4

Witam mam colta z silniekiem od galanta 4g64 2,4 16v sohc. mam z nim problem, podczas wrostu obrotow dochodzi dziwny metaliczny dzwiek z silnika, nie mam pojecia co to moze byc dodam ze walki balansowe sa dobrze ustwione i nie sa to popychacze ktore wymianilem, mam pytanko poniwarz poderzewam ze moze byc to panewka walka balansowego, czy moge odlaczyc walek podpiety na malym pasku rozrzadu? i sprubowac odpalic ?? dodam ze sprawdzalem panewki na walku rozrzadu i cala glowice i sam nie wiem co to moze byc, jutro dodam filmik
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24335
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-03-2013, 07:01   

cywka1989 napisał/a:
czy moge odlaczyc walek podpiety na malym pasku rozrzadu?
możesz - ale tylko poprzez zdjęcie paska
zapłon masz tam elektroniczny? czy mechaniczny? - bo jeszcze przychodzi mi do głowy spalanie stukowe przy źle wyregulowanym zapłonie
 
 
cywka1989 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 4g64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 15
Skąd: Raciąż
Wysłany: 27-03-2013, 19:53   

Mam mechaniczna kopulke rozdzielacza jezeli o to chodzi, dodaje filmi z tym dziwnym dzwiekiem, sam juz nie wiem co to jest, podejrzewam ze moze byc to glowica jednak poniewaz jedna krzywka jest delikatnie starta jakies 0,3mm czy to moze byc to??
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24335
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-03-2013, 07:28   

na początku ewidentnie słychać klepanie zaworu, potem ten dźwięk to jakaś sieczkarnia i ja też obstawiam głowicę
stukowe to nie jest
rozrząd jest na pewno dobrze złożony?
cywka1989 napisał/a:
jedna krzywka jest delikatnie starta jakies 0,3mm
w którym miejscu? - "góra" jajka czy "dół"? - jak góra na 100% jest winna, pytanie czy tylko ona
 
 
cywka1989 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 4g64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 15
Skąd: Raciąż
Wysłany: 28-03-2013, 15:58   

Narescie odkrylem co jest przyczyna tego chalasu, jest to walek balansowy bo odpielem maly pasek i ten dzwiek zniknal. Tylko niepotrzebnie kupowalem komplet popychaczy za 464zl :/
Ale mam winowajce to moge juz spac spokojnie bo myslem ze moj colt pojdzie na zlom, bo dalem za niego 2tys zl i nie oplacalo by mi sie wkladac nowego silnika, Dzieki bardzo mi pomogles
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24335
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-03-2013, 07:27   

ale ściągałeś też pasek główny? - bo może poprzednio był źle ustawiony i jeśli teraz ściągałeś główny (do zdjęcia balansu), to mogłeś go już założyć poprawnie i tylko zbieg okoliczności powoduje, że jest już cicho
generalnie jeszcze bym się przyjrzał pompie oleju, bo to nie jest normalne, że te panewki tak hałasują - musiały się wytrzeć a jakaś przyczyna tego wytarcia być musi (może jeździł jakiś czas na bardzo niskim poziomie oleju)
 
 
cywka1989 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 4g64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 15
Skąd: Raciąż
Wysłany: 29-03-2013, 16:00   

generalnie to silnik byl zatarty i gdy go naprawialem to na panewkach od walkow balansowych byly male zaglebnienia w panewkach, myslalem ze na nie niedzialaja zbyt duze sily i nic im nie bedzie, a i ten walek z przodu to tak ciezko sie kreci ze reka ledwo co mozna go ruszyc, znalazlem temat na forum evo o usunieciu tych walkow, i raczej tak zrobie zeby miec problem z glowy

http://evo.org.pl/viewtopic.php?t=4212
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24335
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-03-2013, 16:33   

spojrzałem na szybko i widzę, że tam w evo chyba się ktoś pomylił, bo ten osobny wałek nie jest na pompie oleju
po wyjęciu wałka od pompy trzeba tylko przekręcić panewkę w środku, żeby ciśnienie tam nie uciekało (panewka ma zasłonić otwór)
nie wiem, jak to jest z tym drugim wałkiem napędzanym paskiem, ale pewni też trzeba coś zaślepić, żeby olej nadal miał odpowiednie ciśnienie na wale

silnik był zatarty na wale czy na tłokach?
ale to wiele wyjaśnia o jego kondycji :) - jakiś powód zatarcia był (brak oleju???)
 
 
cywka1989 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 4g64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 15
Skąd: Raciąż
Wysłany: 30-03-2013, 16:15   

zle myslisz, przedni walek jest na paskutym malym a drugi jest na pompie oleju, zatar mi sie ten walek przedni na pasku. Jeden ma smarowanie poprzez panewki i kanaly ida w bloku ten co mi sie zatar, mozliwe ze przez to ze pokrywe od pompy oleju ktora byla na papierowej uszczelce a ja zrobilem na silikon, bo nie moglem dostac uszczelki. Zatar sie na panewkach od tlokow, a przyczyna byla taka ze poprzedni wlasciciel niedokrecil korka oleju i po jakis 300km sie odkrecil podczas jazdy:/ jechalem bez oleju jakies 100m i delikatnie sie przytar tylko. a ten walek od pompy oleju jest smarowany kanalem odlejowym ktory idzie wewnatrz niego i dlatego trzeba go zaspawac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.