Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Za twarde zawieszenie
Autor Wiadomość
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 07-04-2013, 19:39   

Komandor napisał/a:
Tyle że w moim O2 skrzypi i tył i przód

Skrzypi na leżących policmajstrach, przy "wskakiwaniu" na krawężnik, przy jeździe po wertepach? Zdarza się, że delikatnie skrzypi przy skręcaniu na małej prędkości? Najlepiej słyszalne przy prędkościach do 30-40km/h? Ot TTTM. :mrgreen:
Dobra myjka i odrobina cierpliwości, a powinien być spokój na jakiś czas. Przy okazji po zimie wypłuczesz solankę z nadkoli i podwozia.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2013, 22:12   

Panowie:
czyli ustalmy w punktach algorytm postepowania z naszymi Outlanderami. Co zrobić aby zawieszenie było bardziej miekki, czyli przyjemniejsze w jeżdzie. Pojade na przegląd i o co powienienem prosić mechaników na co maja szczególną uwagę zwrócić, co wymienić???
Rozpoczynam.
1 Kontrola ciśnienia w oponach.
2 Wymiana amortyzatorów na ..
3 ????
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 08-04-2013, 12:41   

1. zmiana kół na 16"
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2013, 21:38   

loczek - zmień te koła na 16. Sprzedajesz to co masz i raczej spokojnie kupujesz opony i felgi oryginalne 16 cali. Do tego wsadzasz max średnice opony jaką można. Ja po przesiadce z 16 na 15 odczuwam bardzo mocno. Od razu z twardego robi się kanapa.
 
 
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2013, 20:14   

Czyli koledzy wskazujecie na konieczność głównie wymiany kół z 18 calowych na 16 calowe i to powinno poprawić miękkość zawieszenia

Czy dobrze rozumiem??
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 09-04-2013, 20:39   

Na pewno poprawisz tłumienie samych dziur, oraz ulżysz trochę zawieszeniu. Z tym że właściwości jezdne mogą się delikatnie pogorszyć na większych balonach.
_________________
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-04-2013, 13:20   

Jak często jeździsz pow. 90km/h to zmianę prowadzenia samochodu odczujesz, jeśli jeździsz wolniej to odczujesz tylko poprawę komfortu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 12-04-2013, 08:38   

Trik napisał/a:
Komandor napisał/a:
Tyle że w moim O2 skrzypi i tył i przód

Skrzypi na leżących policmajstrach, przy "wskakiwaniu" na krawężnik, przy jeździe po wertepach? Zdarza się, że delikatnie skrzypi przy skręcaniu na małej prędkości? Najlepiej słyszalne przy prędkościach do 30-40km/h? Ot TTTM. :mrgreen:
Dobra myjka i odrobina cierpliwości, a powinien być spokój na jakiś czas. Przy okazji po zimie wypłuczesz solankę z nadkoli i podwozia.


skrzypi przy każdej prędkości ale do 50 km/h bardziej słychać, skręcanie kół nie ma tu żadnego znaczenia
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-04-2013, 08:46   

loczek napisał/a:
Czyli koledzy wskazujecie na konieczność głównie wymiany kół z 18 calowych na 16 calowe i to powinno poprawić miękkość zawieszenia


Do komfortu będzie +10, do prowadzenia przy mocnym wietrze bocznym, omijaniu/wymijaniu przeszkód, stabilność przy wysokich prędkościach i precyzja układu kierowniczego -5.

Zawsze możesz kupić 17 cali i z kalkulatora wyliczyć ciut większą średnicę opony (tak +3/5%). Co i tak powinno być odczuwalne.

Ale to moim zdaniem całkowicie normalne. Jak zmienisz amory i sprężyny na jakieś miększe to i tak ucierpi na tym prowadzenie, oczywiście można wymienić stabilizatory na twardsze (zapobiegają przechyłom) ale to potem możesz mieć problemy ze zgraniem balansu więc opony wydaję się najlepszym wyjściem z sytuacji i jednocześnie najprostszym.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-04-2013, 08:50   

wszystko się zgadza oprócz amortyzatorów. Mogą być po prostu lepiej tłumiące. W Superbie mam zupełnie inną pracę amortyzatorów - niewielkie nierówności tłumią jakby były miękkie, ale szybko gaszą. Samochód nie pływa, nie reaguje nadmiernie na wiatr nawet pow. 160km/h. Większe jakieś garbki to są z kolei twardsze. Mam wrażenie progresywnej pracy amortyzatorów - im więcej tym sztywniej. Tak samo miałem po zmianie na Excel G Kayaby kiedyś w Octavii 1, która na std. olejowych zachowywała się jak "fotel bujany". Dlatego pisałem o celowości wymiany na gazowe.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-04-2013, 09:47   

rezon - może, ale jednocześnie możesz mieć miększe sprzężny, a dużo sztywniejsze stabilizatory co w aucie nie pretendującym do SUV-a jest całkowicie normalne...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-04-2013, 12:59   

Chodziło mi o to, że amorki zupełnie inaczej pracują. Czy są bardziej miękkie sprężyny - nie wiem, może tak może nie. Mam 4x4 które mają inne sprężyny i amorki, a dodatkowo pakiet na bezdroża - to jeszcze jakieś inne amorki. Na pewno jest twardszy niż zwykły Superb.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-04-2013, 15:02   Twardość zawieszenia w SUVach

To może i ja coś wtrącę - "twarde" zawieszenie jest konstrukcyjną cechą SUVów - ponieważ są wyższe, a kierowcy w Europie oczekują niewielkich przechyłów na zakrętach i braku nurkowania przy hamowaniu, zawieszenie musi być tak ustawione. Jeżeli ktoś oczekuje komfortu osobówki, trzeba po prostu zmienić autko... :(
bonito
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-04-2013, 18:35   

bonito napisał/a:
Jeżeli ktoś oczekuje komfortu osobówki, trzeba po prostu zmienić autko...
co też uczyniłem z dużym bananem na twarzy :)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-04-2013, 12:39   

bonito - może mieć komfort w SUV-ie ale 2 rzeczy:
- duża masa resorowana czyli SUV, który ma 2t na pewno jest bardziej komfortowy od większości osobówek.
- robimy bulwarówkę na 16 calach i nie oczekujemy małych przechyłów na zakrętach oraz liczymy się z bujaniem podczas mocnego wiatru bocznego...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.