Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
23-11-2009, 18:56
Konserwacja podwozia, warto?
Autor Wiadomość
cyklista 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 216
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-01-2013, 10:18   

W tej cenie to zera nie zgubiono? Bo 250zl to pewnie sama robocizna ASO - zwłaszcza jak ma to zająć 2-3 godziny. Chyba że za środek do konserwacji trzeba będzie zapłacić osobno.
 
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16-01-2013, 10:54   

cyklista napisał/a:
W tej cenie to zera nie zgubiono? Bo 250zl to pewnie sama robocizna ASO - zwłaszcza jak ma to zająć 2-3 godziny. Chyba że za środek do konserwacji trzeba będzie zapłacić osobno.

Moje wątpliwości budzi pora roku, chyba, że mają mocno ogrzewaną halę. Możliwe też, że to nie "pełna" konserwacja, tzn. podmalują tylko to, co już rdzewieje/ Obym się mylił, może zupełnie niesłusznie podejrzewam. W każdym razie, proponuję obejrzeć dokładnie co zrobili.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-01-2013, 08:45   

cyklista napisał/a:
? Bo 250zl to pewnie sama robocizna ASO - zwłaszcza jak ma to zająć 2-3 godziny.

W sumie jak się zastanowić to tak.. Ale w AutoClubie w Szczecinie mają "akcję zima" i w ramach tej akcji zaproponowali mi konserwację.. A że Lancer ma wymieniony "dziubek" ( :( ) to od razu machnęli konserwację - dziś odbieram samochód :D także dam znać.

[ Dodano: 17-01-2013, 18:50 ]
No więc jestem po odbiorze auta - jak byłem, to Panowie patrzyli jeszcze na heble (bo mi zjadło klocek z jednej strony :O z tyłu) więc był na "podnośniku".

Ciężko cokolwiek powiedzieć - skasowali 250zł - niby powłoczka jakaś jest.. ale wolałem nie tykać palcem, żeby nie zetrzeć :D
Zajrzę może z Teściem jak do niego wpadnę - ma większe doświadczenie i z pewnością coś podpowie - strzelę fotę i podeślę też przy okazcji..
250 zł to dużo nie jest, a mam czyste sumienie i wiem, że Lancer po ostatniej przygodzie z latarnią jest zadbany :)

Pozdrowienia

PS Plus dla AutoCubu za robotę - umyli autko w środku, z zewnątrz - normalnie nówka :)
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
April77 
Mitsumaniak
April77


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-03-2013, 14:57   

Pytanie do posiadaczy Miśków 7-9 letnich (starszych wersji lancera, colta itd).


Mam lancera 4 lata i pojeżdżę nim maksymalnie jeszcze może 5 lat - czy konserwować podwozie?
Ruda pojawiła się na wahaczach (delikatny nalot) reszta podłogi jest ok.

Dla przykładu mamy w rodzinie Cinquecento (21 lat) zakonserwowane i zero rdzy, 12 letnie punto (podłoga przerdzewiała na wylot w 9 roku :evil: teraz po zrobieniu jest już zakonserwowana)
Jedno wiem, jak będę miał Fiata to konserwuję bo nawet 10 lat nie wytrzymuje a jak zrobić z lancerem?????
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 21-03-2013, 16:31   

a jakby samemu wymyc podwozie, wysuszyc i zasprajowac np????

http://www.boll.pl/srodki...cji-podwozia-40
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21-03-2013, 17:11   

lukas1 napisał/a:
a jakby samemu wymyc podwozie, wysuszyc i zasprajowac np????

http://www.boll.pl/srodki...cji-podwozia-40


Efekt może być lepszy niż konserwacja robiona przez kogoś komu płacimy, ze względu na włożenie serca w robotę. Proponowałbym jednak pozbycie się już istniejących ognisk rdzy - albo zdarcie i zabezpieczenie odpowiednimi środkami, albo, co będzie mniej pracochłonne, oczyszczenie z luźnej rdzy i podmalowanie środkiem wiążącym np. brunoxem. A potem to, co podlinkowałeś. Zabezpieczałem parę metalowych rzeczy brunoxem i o ile tylko dane miejsce było rzeczywiście zardzewiałe, to tworzyła się na tej powierzchni trwała, podobna do żywicy epoksydowej powierzchnia.
Ale, żeby nie było wątpliwości, nie jestem specjalistą od konserwacji podwozia.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-03-2013, 17:14   

April77 napisał/a:
Jedno wiem, jak będę miał Fiata to konserwuję bo nawet 10 lat nie wytrzymuje a jak zrobić z lancerem?????

Konserwuj, bo jak widać Lancer ma konserwacje fabryczną... żadną.
Zapłaciłem w ASO 250zł i nie wiem czy jest lepiej czy nie.. ale z pewnością śpię spokojnie i za to poczucie spokoju(bo cóż więcej mogłem zrobić?) i prawdopodobnie za przedłużenie życia podłodze w moim Miśku jestem w stanie zapłacić taką kwotę :)
Pozdrowienia!
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-03-2013, 00:47   

lukas1 napisał/a:
a jakby samemu wymyc podwozie, wysuszyc i zasprajowac np????

http://www.boll.pl/srodki...cji-podwozia-40


Konserwujcie jak najbardziej.. ale są lepsze środki niż Boll... polecam NOXUDOL, zawiera inhibitory korozji.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 22-03-2013, 07:12   

Marcino napisał/a:

Konserwujcie jak najbardziej.. ale są lepsze środki niż Boll...

To raz.
Od Brunox-a też z daleka.
Niestety jeżeli zabieg konserwacji wykonamy niewłaściwie to nie dość, że nie zatrzymamy rudej to jeszcze spotęgujemy zniszczenia jakich dokona.

Osobiście przy tak młodym aucie odpuściłbym sobie elementy zawieszenia (nawet ich nie czyścił), a podłogę zabezpieczył woskiem.
Np. Terotex WAX, ale to jeden z wielu produktów - praktycznie każdy lepszy producent ma podobny środek w swojej ofercie.
Genialna sprawa wymyślona do uzupełniania ubytków konserwacji już istniejącej.
 
 
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
Wysłany: 19-04-2013, 23:48   

Brunox wychodzi droogo, a czemu go odradzasz ? z doświadczenia wiem, że starcza na około dwa lata i naprawdę daje radę..

Co do tematu, oczywiście, że konserwować, bo z naszych bryk po kolejnych 10latach nic nie zostanie :D
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 20-04-2013, 15:26   

wiecie a ja powiem wam coś takiego... też chciałem sobie dać zrobić porządną i fachową konserwację podwozia..... swoje to kosztuje jak ktoś tego nie robi samemu..... ale wszyscy pisali że rdza rdzą pogania więc chciałem dać zrobić..... ale..... wczoraj widziałem w sumie pierwszy raz swojego misiaka na podnośniku w serwisie..... wiec od razu dałem nura pod spó żeby obczaić jak to wygląda.... i .... ku mojemu zdziwieniu po prawie dwóch latach użytkowania lancera nie ma od spodu ani grama rdzy!! :shock: wiec pytam szefa salonu (bo akurat stał przy mnie) panie co ja mam tu konserwować jak tu nie ma żadnej rdzy ani nawet rdzawego nalotu ani kurde nawet odprysków od kamieni ( żadnych widocznych uszkodzeń) a on mi na to że tu nie ma nic do konserwowania i nie bardzo wie czemu wszyscy stadem walą różnych dziwnych środków pod spód skoro nie ma takiej potrzeby... wiec na chwilę obecną ne mam zamiaru wydawać kasy na jakąkolwiek konserwacje bo poprostu nie jest potrzebna.... będę sobie raz do roku oglądał dokłądnie auto od spodu i dopiero jak zauważe pierwsze naloty rdzy to wtedy zainwestuje w konserwację..... a jak wiadomo od pojawienia się nalotu do przegnicia to jakieś 10-12 lat mienie.... takży sorry strata kasy i tyle...
PS 1... oczywiście nie mówie o rdzawych nalotach na tłumiku itd..... bo jak najbardziej są
PS 2... chciałem zainwestować w osłonę pod silnik... ku mojemu zdziweniu okazało sięże wersja invite posiada taką osłonę już zamontowaną fabrycznie..... calutki spód silnika mam w pełni zabudowany plastikową osłoną :biggrin:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-04-2013, 15:33   

QaDo napisał/a:
Brunox wychodzi droogo

:?: Przeciez jest najtańszy.
QaDo napisał/a:
a czemu go odradzasz ?

Bo wg. mnie nie penetruje miejsca zaatakowanego rdzą tylko robi skorupę i ja zamyka.
A po drugie jest fatalnie nieestetyczny po zaschnięciu.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 20-04-2013, 17:23   

maniax86 napisał/a:
PS 1... oczywiście nie mówie o rdzawych nalotach na tłumiku itd..... bo jak najbardziej są
PS 2... chciałem zainwestować w osłonę pod silnik... ku mojemu zdziweniu okazało sięże wersja invite posiada taką osłonę już zamontowaną fabrycznie..... calutki spód silnika mam w pełni zabudowany plastikową osłoną


U mnie wygląda dokładnie tak samo zero rdzy ani nalotów, tłumik ma lekkie zacieki od mocowań, po działaniu myjką ciśnieniową praktycznie cały syf spłynął, łącznie z solą która po zimie chcąc nie chcąc sama nie odpadnie. Ja również jestem daleki od zabawy w jakieś konserwacje może po paru latach ale na pewno nie teraz.

maniax86 nie gadaj że nie wiedziałeś że masz osłonę silnika :D :D :D
W nowym aucie to chyba tylko w Chevrolecie się spotkałem że osłona silnika jest rarytasem i trzeba ją samemu dokładać.
_________________
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 21-04-2013, 10:56   

Lucas123w napisał/a:
maniax86 nie gadaj że nie wiedziałeś że masz osłonę silnika :D :D :D
W nowym aucie to chyba tylko w Chevrolecie się spotkałem że osłona silnika jest rarytasem i trzeba ją samemu dokładać.


Lucas123w, wiedziałem że coś tam jest ale nie wiedziałem że jest cały spód zabudowany... zasugerowałem się również tym, że na forum jest temat osłon pod silnik do lancera, i że niektórzy kupują oryginały a inni z alledrogo..... wiec doszedłem do wniosku, że lancer takowej osłony nie posiada skoro niektórzy dokupują ją specjalnie...
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 30-04-2013, 21:24   

Właśnie obejrzałem dzisiaj podwozie mojego 4-letniego Lancera i oprócz rdzawego nalotu na większości elementów zawieszenia (co w sumie jest normalne) odkryłem rudy nalot na podłużnicach pod bagażnikiem i już ewidentnie nadgryzioną belkę wzmocnienia tylnego zderzaka. Muszę się rozejrzeć za jakąś sensowną konserwacją, żeby zatrzymać ten proces. I żałuję, że nie zrobiłem tego rok temu, kiedy jeszcze żadnych śladów korozji nie było widać.
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.