Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 18:19 |
Ciśnienie w oponach. |
Autor |
Wiadomość |
bartezr
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 146 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21-04-2013, 23:55
|
|
|
kolega ktory na codzien zajmuje sie oponami mowil mi kiedys ze cisnienie jest zalezne zarowno od rozmiaru samej opony ale takze od warunkow i stylu jazdy kierowcy. ja osobiscie mam opony 205/50/16 i cisnienie okolo 2,5 takze mysle ze takie cisnienia jak napisal KamilR10 beda odpowiednie na opone 17" |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-04-2013, 08:32
|
|
|
Dorzuce ciekawostke z nalepki z Mercedesa c270 tam ciśnienie rozgraniczaja na wage i predkosc z jaka planujemy sie poruszac.dla 2 osob i pustego przelotu przy niskich predkosciach zalecaja 2.3 przod i 2.1 tył, natomiast przy 5 osobach i predkosci z niemieckiej autostrady jest juz 2.9 przod i chyba 2.5 tyl(jak bede mial okazje to sprawdze dokladnie) |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 22-04-2013, 08:46
|
|
|
205/50/17 i trzymam tak 2,4 Bar. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 22-04-2013, 09:33
|
|
|
Najczęściej powtarzającą się wartością ciśnienia na naszym forum to 2.3-przód, 2.1-tył. A może ktoś wrzuci zdjęcie tabeli ze słupka ze Sporta? |
|
|
|
 |
Żoch
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2013, 20:22
|
|
|
A nie jest tak,że pompuje się takie ciśnienie jakie jest wypisane na oponie?W motorze na oponie mam 33PSi co odpowiada od 2Bar,a w galu mam 50PSi,co odpowiada 3.5Bar.Napompowałem 3Bar bo po mojemu 3.5 to za dużo i jest ok. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-04-2013, 21:11
|
|
|
Żoch napisał/a: | A nie jest tak,że pompuje się takie ciśnienie jakie jest wypisane na oponie?W motorze na oponie mam 33PSi co odpowiada od 2Bar,a w galu mam 50PSi,co odpowiada 3.5Bar.Napompowałem 3Bar bo po mojemu 3.5 to za dużo i jest ok. |
Bzdura Tylko czekaj i obserwuj jak ci "zje" wewnętrzną cześc opony .
Zalecane ciśnienie o ogumieniu Galant .
195/65R15 Przód 2.3 Tył 2.0
195/60R15 Przód 2.2 Tył 2.0
205/60R16 Przód 2.4 Tył 2.1
215/45R17 Przód 2.4 Tył 2.2
215/50R17 Przód 2.5 Tył 2.4
225/45R17 Przód 2.6 Tył 2.4
To są dane wartości ciśnień przy normalnej jezdzie tylko z kierowcą . Wartosci autostradowe i pojazd obciążony do kazdej wartosci dodajemy srednio ok 0.2 Bar .
Takie są objawy nieprawidłowego ciśnienia w oponach na ich zużycie , oprócz tego pojazd prowadzi nie niestabilnie i ściąga .
 |
Ostatnio zmieniony przez deejay 22-04-2013, 21:43, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-04-2013, 21:18
|
|
|
Żoch, tak wysokie ciśnienie (około 3 - 3,5 bara) pompowane jest na czas transportu auta na lawecie. Spróbuj też na takim ciśnieniu pojeździć w zimie |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 23-04-2013, 08:21
|
|
|
Deejay, a gdzie wyczytałeś te wartości, bo niektóre trochę odbiegają od tego co jest u mnie na naklejce na słupku (mówię o 15"). Drugie pytanie to chyba rozmiary 205/60 R16 i 215/50 R17 nie były fabrycznie montowane w Galantach. Nawet 195/65 R15 nie były fabrycznie montowane ale dużo ludzi je zakłada bo są tańsze i łatwiej dostępne. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-04-2013, 09:35
|
|
|
A jakie byloby wlasciwe cisnienie dla 205/50 R17? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Szafiq
Mitsumaniak
Auto: Black EA2W '99 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 152 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 23-04-2013, 10:12
|
|
|
U mnie na słupku przyklejone jest to,ale to pewnie nie jest oryginał bo pod tą naklejką jest druga.
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img] |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 23-04-2013, 10:13
|
|
|
Sampler ja właśnie też mam takie opony jak ty 205/50 R17 - niby nie stosowane fabrycznie do Galanta ale to dobry kompromis dla felg 17". Na wulkanizacji napompowali mi po 3 bary ale to o wiele za dużo i dlatego tak drążę temat właściwego ciśnienia w oponach.
Kolego Szafiq dzięki za naklejkę. Choć widać, że jest naklejona na drugą to jej wzornictwo przypomina tę oryginalną z Galanta. Jakby nie było wyjaśnia jedną rzecz : nieważne czy mamy opony 195 lub 205 na 15-stkach czy 215 na 17-stkach - ciśnienie jest stałe dla tych wszystkich rozmiarów. Ja więc napompuję 2.2-przód i 2.0-tył (mam opony 205/50 r17). |
Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO 23-04-2013, 10:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-04-2013, 11:06
|
|
|
mogę tylko napisać, że w swoich 225/45/17 miałem 2.5 tył, 2.7 przód i teraz obniżyłem do 2.2 na każde koło - komfort się polepszył
zwykłe zimówki 195/60/15 pompuję na 2.0 wszystkie
a przyznam, że jak kiedyś miałem 1.6-1.7 (spadło po zimie) to komfort było znacząco lepszy
twardsze opony niestety nie poprawiają komfortu, ale faktem jest, że szkoda by się zużywały - jak to pokazał deejay |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-04-2013, 11:24
|
|
|
Ja w każdym aucie dmucham 2.3 - 2.5. Nigdy nie zauważyłem nierównomiernego zużycia opon. 2.0 to opona już mocno wybula, a 3.0 to jak w rowerze się robi. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 23-04-2013, 13:58
|
|
|
Cytat: | 2.0 to opona już mocno wybula | - no dobrze ale dlaczego w takim razie fachowcy z Mitsubishi dopuszczają taką wartość na tylną oś przy częściowym załadunku ? |
|
|
|
 |
|