Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-08-2007, 18:19
Ciśnienie w oponach.
Autor Wiadomość
bartezr 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 146
Skąd: Stargard
Wysłany: 21-04-2013, 23:55   

kolega ktory na codzien zajmuje sie oponami mowil mi kiedys ze cisnienie jest zalezne zarowno od rozmiaru samej opony ale takze od warunkow i stylu jazdy kierowcy. ja osobiscie mam opony 205/50/16 i cisnienie okolo 2,5 takze mysle ze takie cisnienia jak napisal KamilR10 beda odpowiednie na opone 17"
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-04-2013, 08:32   

Dorzuce ciekawostke z nalepki z Mercedesa c270 tam ciśnienie rozgraniczaja na wage i predkosc z jaka planujemy sie poruszac.dla 2 osob i pustego przelotu przy niskich predkosciach zalecaja 2.3 przod i 2.1 tył, natomiast przy 5 osobach i predkosci z niemieckiej autostrady jest juz 2.9 przod i chyba 2.5 tyl(jak bede mial okazje to sprawdze dokladnie)
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 22-04-2013, 08:46   

205/50/17 i trzymam tak 2,4 Bar.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 22-04-2013, 09:33   

Najczęściej powtarzającą się wartością ciśnienia na naszym forum to 2.3-przód, 2.1-tył. A może ktoś wrzuci zdjęcie tabeli ze słupka ze Sporta?
 
 
Żoch 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 17
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2013, 20:22   

A nie jest tak,że pompuje się takie ciśnienie jakie jest wypisane na oponie?W motorze na oponie mam 33PSi co odpowiada od 2Bar,a w galu mam 50PSi,co odpowiada 3.5Bar.Napompowałem 3Bar bo po mojemu 3.5 to za dużo i jest ok.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-04-2013, 21:11   

Żoch napisał/a:
A nie jest tak,że pompuje się takie ciśnienie jakie jest wypisane na oponie?W motorze na oponie mam 33PSi co odpowiada od 2Bar,a w galu mam 50PSi,co odpowiada 3.5Bar.Napompowałem 3Bar bo po mojemu 3.5 to za dużo i jest ok.


Bzdura :!: Tylko czekaj i obserwuj jak ci "zje" wewnętrzną cześc opony .

Zalecane ciśnienie o ogumieniu Galant .

195/65R15 Przód 2.3 Tył 2.0
195/60R15 Przód 2.2 Tył 2.0
205/60R16 Przód 2.4 Tył 2.1
215/45R17 Przód 2.4 Tył 2.2
215/50R17 Przód 2.5 Tył 2.4
225/45R17 Przód 2.6 Tył 2.4

To są dane wartości ciśnień przy normalnej jezdzie tylko z kierowcą . Wartosci autostradowe i pojazd obciążony do kazdej wartosci dodajemy srednio ok 0.2 Bar .

Takie są objawy nieprawidłowego ciśnienia w oponach na ich zużycie , oprócz tego pojazd prowadzi nie niestabilnie i ściąga .

Ostatnio zmieniony przez deejay 22-04-2013, 21:43, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-04-2013, 21:18   

Żoch, tak wysokie ciśnienie (około 3 - 3,5 bara) pompowane jest na czas transportu auta na lawecie. Spróbuj też na takim ciśnieniu pojeździć w zimie :)
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 23-04-2013, 08:21   

Deejay, a gdzie wyczytałeś te wartości, bo niektóre trochę odbiegają od tego co jest u mnie na naklejce na słupku (mówię o 15"). Drugie pytanie to chyba rozmiary 205/60 R16 i 215/50 R17 nie były fabrycznie montowane w Galantach. Nawet 195/65 R15 nie były fabrycznie montowane ale dużo ludzi je zakłada bo są tańsze i łatwiej dostępne.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-04-2013, 09:35   

A jakie byloby wlasciwe cisnienie dla 205/50 R17?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Szafiq 
Mitsumaniak

Auto: Black EA2W '99 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 152
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 23-04-2013, 10:12   

U mnie na słupku przyklejone jest to,ale to pewnie nie jest oryginał bo pod tą naklejką jest druga.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
 
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 23-04-2013, 10:13   

Sampler ja właśnie też mam takie opony jak ty 205/50 R17 - niby nie stosowane fabrycznie do Galanta ale to dobry kompromis dla felg 17". Na wulkanizacji napompowali mi po 3 bary ale to o wiele za dużo i dlatego tak drążę temat właściwego ciśnienia w oponach.

Kolego Szafiq dzięki za naklejkę. Choć widać, że jest naklejona na drugą to jej wzornictwo przypomina tę oryginalną z Galanta. Jakby nie było wyjaśnia jedną rzecz : nieważne czy mamy opony 195 lub 205 na 15-stkach czy 215 na 17-stkach - ciśnienie jest stałe dla tych wszystkich rozmiarów. Ja więc napompuję 2.2-przód i 2.0-tył (mam opony 205/50 r17).
Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO 23-04-2013, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 23-04-2013, 10:24   

dziwie się, że napompowali Ci tak dużo na wulkanizacji
ja mam takie doświadczenia, że gdzie bym nie pojechał wyważyć koła, to mi chcą nabijać za mało
gośc mówi: 2.1 na przód??
ja: więcej
gość: to może 2.2
ja: daj 2,5
gość: :shock:
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-04-2013, 11:06   

mogę tylko napisać, że w swoich 225/45/17 miałem 2.5 tył, 2.7 przód i teraz obniżyłem do 2.2 na każde koło - komfort się polepszył
zwykłe zimówki 195/60/15 pompuję na 2.0 wszystkie
a przyznam, że jak kiedyś miałem 1.6-1.7 (spadło po zimie) to komfort było znacząco lepszy
twardsze opony niestety nie poprawiają komfortu, ale faktem jest, że szkoda by się zużywały - jak to pokazał deejay
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-04-2013, 11:24   

Ja w każdym aucie dmucham 2.3 - 2.5. Nigdy nie zauważyłem nierównomiernego zużycia opon. 2.0 to opona już mocno wybula, a 3.0 to jak w rowerze się robi.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 23-04-2013, 13:58   

Cytat:
2.0 to opona już mocno wybula
- no dobrze ale dlaczego w takim razie fachowcy z Mitsubishi dopuszczają taką wartość na tylną oś przy częściowym załadunku ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.