 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Spalony układ |
Autor |
Wiadomość |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 26-04-2013, 13:09 [C62A 1.5] Spalony układ
|
|
|
Witam koledzy, spalił mi się układ który jest zamontowany pod kierownicą. Na obudowie jego pisze ADS.3, nie wiem co to jest ale komputer bez niego nie działa. (Przepalił się też bezpiecznik od ECU (ten główny).
Wiecie co to jest, gdzie można dostać i co mogło go spalić?
Zjęcia tego czegoś:
ADS.3 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24326 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-04-2013, 13:33
|
|
|
nie wygląda na nic fabrycznego
pewnie jakieś dodatkowe zabezpieczenie - odcięcie zapłonu, więc szukałbym gdzie odcinał napięcie do pompy paliwa i naprawił by było po staremu |
|
|
|
 |
jazy1
Mitsumaniak
Auto: Lancer 2008 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2008 Posty: 768 Skąd: Bełchatów/Otwock
|
Wysłany: 26-04-2013, 14:18
|
|
|
7414 to prosty inverter, ten drugi 7402 to bramka NOR więc rzeczywiście wygląda to na odcięcie zapłonu lub tego typu blokadę . Sprawdz po kablach tych z konektorami gdzie to idzie i co blokuje lub rozłącza. |
_________________ jazy1 |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 26-04-2013, 20:25
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi, będę szukał.
[ Dodano: 29-04-2013, 17:06 ]
Usunąłem instalacje zabezpieczającą ale dalej pali mi bezpiecznik 20A od ECI.
Co zabezpiecza ten bezpiecznik, gdzie szukać problemu (zwarcia).
Auto teraz odpala ale po 5s przepala sie bezpiecznik i gaśnie silnik. |
|
|
|
 |
Lagi
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 29 Kwi 2013 Posty: 2 Skąd: tąd
|
Wysłany: 29-04-2013, 20:32
|
|
|
Koledzy piszę z konta żony.
Po odłączałem prawie wszystkie wtyczki od osprzętu silnika (została chyba jedynie podłączona dolna mała wtyczka pod aparatem zapłonowym i wtryskiwacze) odpiąłem komputer i został tylko podłączony przekaźnik za radiem ( po rozebraniu są tam 2 cewki z których jedna się załącza po włączeniu zapłony ). Komputer wygląda ok, nie widać wewnątrz żadnych uszkodzeń (kondki ok). Auto od pewnego czasu jeździ tylko na gazie. Pompa paliwa odpięta pod tylną kanapą.
Jak wszystko było podpięte ( po wywaleniu zabezpieczenia antykradzieżowego ) auto odpaliło i chodziło przez chwilę, ale po zgaszeniu już nie odpaliło (przepalił się bezpiecznik od ECI 20A). Następne próby kończą się podczas odpalania przepaleniem tego bezpiecznkia.
W ramach oszczędności zastąpiłem ten bezpiecznik również 20A ale tym płaski (na przejściówce).
Po odpięciu przekaźnika z za radia i kręceniu rozrusznikiem bezpiecznik się nie pali. Jak tylko podepnę etyczkę do niego po chwilce kręcenia idzie z dymem.
POMOCY |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24326 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-04-2013, 08:27
|
|
|
a to sory - aut z LPG się nie podejmuję diagnozować - nigdy nie wiadomo, co tam z kablami zrobił instalator |
|
|
|
 |
|
|