Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z skrzynią automatyczną lub silnikiem
Autor Wiadomość
art5525 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 25-04-2013, 05:17   Problem z skrzynią automatyczną lub silnikiem

Witam
Wczoraj zauważyłem dziwny problem. Przy położeniu skrzyni w trybie neutralnym, mogę kręcić silnikiem obroty do czerwonego pola. Podczas jazdy, dynamiczne przyspieszanie jest do ok. 80 km/h. Powyżej zaczyna się już problem. Silnik nie chce kręcić powyżej 3000 obr/min, brak jest przyspieszania, po wciśnięciu do końca pedału gazu, skrzynia nie redukuje biegu. Czuję że przycisk pod pedałem gazu jest zaatakowany, jak dłużej trzymałem pedał w podłodze, to zapaliła mi się na chwilę kontrolka ESP. Musiałem zmieniać biegi ręcznie, dopiero wówczas samochód przyspieszał dalej. Gdy skrzynia była w trybie automatycznym, to przyspieszanie kończyło się na 120 km/h. Co to może być? Byłem w ASO, ale termin na który mnie umówili to połowa maja. Mechanik twierdził że to coś z silnikiem, nie wykonał jazdy i może dlatego mnie nie zrozumiał. Wg mnie problem leży w skrzyni. Dodam że przebieg, to 113 000 km, samochód jest serwisowany, olej w skrzyni był wymieniany w zeszłym roku. Nie było żadnych problemów.
_________________
02934/KMM
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-04-2013, 08:18   Re: Problem z skrzynią automatyczną lub silnikiem

art5525 napisał/a:
olej w skrzyni był wymieniany w zeszłym roku


Pytanie może głupie, ale trzeba je zadać :) - poziom oleju jest OK ? Sprawdzałeś ?
_________________

 
 
art5525 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 25-04-2013, 08:40   

w skrzyni czy silniku? O który poziom chodzi?
_________________
02934/KMM
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-04-2013, 09:26   

Olej w skrzyni biegów.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
art5525 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 25-04-2013, 09:35   

Przyznam że nie sprawdzałem, zmiana biegów w trybie ręcznym idzie bez problemu. Jedynie jazda w trybie automatycznym powyżej 120 km/h jest dość kłopotliwa

[ Dodano: 26-04-2013, 04:45 ]
Sprawdziłem olej na pracującym silniku, nie rozgrzanym. Przejechałem jakieś 800 m. Poziom jest ok. Tylko zauważyłem w oleju dość dużo pęcherzy powietrza. Nie wiem, może tak ma być.
_________________
02934/KMM
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 26-04-2013, 08:46   

art5525 napisał/a:

Sprawdziłem olej na pracującym silniku, nie rozgrzanym.
albo na zimnym silniku albo na pełnym zakresie temperaturowym silnika.
art5525 napisał/a:
Tylko zauważyłem w oleju dość dużo pęcherzy powietrza
na bagnecie to zauważyłeś ?? Jeszcze tylko kolor oleju->> powinien być w kolorze czerwonym +/- Na bagnecie są dwa oznaczenia silnik zimny i silnik gorący->> to na jakim poziomie miałeś olej ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
art5525 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 26-04-2013, 08:48   

Na zimnym silniku miałem poziom ponad hot, a po przejechaniu 800m poziom był poniżej hot. Tak 2/3 odległości pomiędzy coold a hot. Kolor był nie czerwony, taki ciemny, jakby brunatny. Tak, pęcherzyki powietrza były na bagnecie
_________________
02934/KMM
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 26-04-2013, 09:26   

A może sterownik się zawiesił ??? Zdejmij klemy z akumulatora, obie, odczekaj parę minut, podłącz klemy->> może akurat to jest to ??? Najłatwiej było by podpiąć od znajomego taki sterownik na próbę.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
art5525 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 26-04-2013, 10:03   

Mi też się wydaje, że to wina sterownika. Zdejmę wieczorem z obu akumulatorów i zobaczymy co się stanie.
_________________
02934/KMM
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 26-04-2013, 22:10   

może masz zapowietrzony konwerter skrzyni automatycznej?
_________________

 
 
art5525 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 29-04-2013, 05:07   

Kolego, co to i czy sam mogę coś zrobić aby bardziej nie spieprzyć?
_________________
02934/KMM
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-04-2013, 08:20   

tompol34 napisał/a:
może masz zapowietrzony konwerter skrzyni automatycznej?
->> to raczej przy zmianie oleju lub gdy jego zabraknie i dolewamy->> ale musiało by dużo zabraknąć.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-04-2013, 08:33   

Mielismy kiedys przypadek, ze rurki byly przegnite i do oleju dostawala sie woda, objaw byl podobny. Ale najlepiej trzeba podlaczyc kompai sprawdzic bledy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.