[C62A 1.5] Co to za część alternatora, oraz problem z nim z |
Autor |
Wiadomość |
szogunwgw
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Lwl
|
Wysłany: 27-04-2013, 10:08 [C62A 1.5] Co to za część alternatora, oraz problem z nim z
|
|
|
Siemka ! Od kilku dni mam problem ze swoim Miśkiem. Mianowicie bez powodu padał mi akku który ma zaledwie 5 miesięcy. Stwierdziłem ze jest to wina alternatora ( kończące się szczotki). Jechać jedynie się dało na wyłączonych wszystkich opornikach prądu. Sprawdziłem ladowanie to na wolnych obrotach było dokładnie 12,38v a powyżej 3 tys. 13,28v. Postanowiłem rozebrać alternator by sprawdzić stan szczotek . Wydaje mi się ze są ok, jedynie zaniepokoiła mnie nadpalona część ktorej nie znam nazwy(zamieszczam foto). Czy to moze być wina tego ze pada akku i czy da radę ta cześć wymienić?. I jak oceniacie stan szczotek? Pozdro. Sory za zdjecią ale wylecialo mi z glowy bo dawno nie zmienialem rozmiaru, a zalezy mi na czasie gdyż przerwa majowa sie zbliża.
 |
|
|
|
 |
kamilx92
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 9 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 27-04-2013, 16:40
|
|
|
Nie jestem pewien zdjęcie kiepskiej jakości, a w swoim miśku miałem w innym miejscu diody, ale prawdopodobnie są to one. No i te napięcie ładowania zmieniające się wraz z obrotami może świadczyć o uszkodzonej diodzie bądź regulatorze napięcia. Szczotki na długość ok. |
|
|
|
 |
szogunwgw
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Lwl
|
Wysłany: 27-04-2013, 18:35
|
|
|
Ale na pierwszym zdjeciu widać ze jest stopione po srodku gdzie zaznaczylem. To może być przyczyną moich problemów ??? I jeszcze czy podejdzie alternator przeznaczony do hyiundaia
sonata, santamo, lantra, elantra 2.0 ? Bo na zdjeciu wyglada identycznie jak moj a znalazlem w dobrej cenie nie daleko mnie . .
Ps.. Zdjęcie pierwsze mozna powiększyć i bedzie dokładne . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-04-2013, 22:08
|
|
|
To na zdjęciu to jest układ prostowniczy czyli "diody". Masz w nim przepaloną min. jedną lub dwie diody więc jest do wymiany. Jeśli alternator o którym napisałeś ma taką samą kostkę i dochodzi do niego taka sama ilość przewodów co do oryginalnego, to najprawdopodobniej bez żadnych przeróbek będzie pasował ale 100% pewności nie mam, musiał bym go pomierzyć. |
|
|
|
 |
kamilx92
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 9 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 27-04-2013, 23:44
|
|
|
Dodam tylko że gdybyś chciał regenerować to najlepiej wymienić wszystkie diody. |
|
|
|
 |
szogunwgw
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Lwl
|
Wysłany: 28-04-2013, 00:30
|
|
|
Jak patrzylem zdjecia z oglszenia to jest identyczny. i tez wytwarza 65A. Moze wypowie się ktoś kto miał dczynienia z takim alternatrem? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-04-2013, 12:03
|
|
|
dokładnie na spalone wyglądają diody prostownicze
6 szt. masz na tym radiatorze, 3 dodatkowe są mniejszej mocy na drutach do stojana
stan szczotek jest jeszcze bardzo OK - na jakieś 100-150 tkm (limit zużycia to ta dziurka pośrodku - służąca jednocześnie do chowania szczotek w szczotkotrzymacz) |
|
|
|
 |
szogunwgw
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Lwl
|
Wysłany: 29-04-2013, 14:20
|
|
|
No dziś jade po drugi alternator . Sprzedajacy zapewnial ze jest ok wiec zaryzykuje , w sumie w cenie altka znalazlem mostek z diodami i regulator. Okaże się wieczorem najwyzej bede skladał z dwoch jeden
[ Dodano: 29-04-2013, 22:06 ]
Nabyłem ten altek od hyiundaia jednak okazalo się ze jest trochę większy. Moc to 90A siedział w 2,0 lantra kostki sa identyczne jedynie musze kupić dluższy pasek. Bo moj o długości 878 mm jest delikatnie za krótki na oko 5-10mm przez co niee moe zamontować napinacza. Jutro kupie nowy większy pasek i mam nadzieje że bedzie działać |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-04-2013, 22:06
|
|
|
Przed montażem sprawdź stan łożysk, jeśli nie będą miały luzy a będą suche, to można dołożyć smaru do łożysk. |
|
|
|
 |
szogunwgw
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Lwl
|
Wysłany: 29-04-2013, 22:48
|
|
|
Nie wyczułem zadnego luzu i jak krece nim to kręci się swobodnie bo moj orginalny piszczał jak nim kręciłem i trochę cieżej chodził. Mam nadzieje ze dłuższy pasek pomoże i postawi Miśka na nogi. Bo generałnie ten od hyiundaia wchodzi na styk co do milimetra tylko pasek za krótki mam.
[ Dodano: 02-05-2013, 13:28 ]
Po 2 dniach kompinowania dobierania paska podlączylem alternator od hyiundaia ale znów powstał problem. Swieci sie kontrolka ładowania a jak dodam gazu troche przygasa ale nie do końca. ładowanie 12,48 po właczeniu swiatel 12,22 w czym teraz moze polegać problem. |
|
|
|
 |
|