Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Co to za część alternatora, oraz problem z nim z
Autor Wiadomość
szogunwgw 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Lwl
Wysłany: 27-04-2013, 10:08   [C62A 1.5] Co to za część alternatora, oraz problem z nim z

Siemka ! Od kilku dni mam problem ze swoim Miśkiem. Mianowicie bez powodu padał mi akku który ma zaledwie 5 miesięcy. Stwierdziłem ze jest to wina alternatora ( kończące się szczotki). Jechać jedynie się dało na wyłączonych wszystkich opornikach prądu. Sprawdziłem ladowanie to na wolnych obrotach było dokładnie 12,38v a powyżej 3 tys. 13,28v. Postanowiłem rozebrać alternator by sprawdzić stan szczotek . Wydaje mi się ze są ok, jedynie zaniepokoiła mnie nadpalona część ktorej nie znam nazwy(zamieszczam foto). Czy to moze być wina tego ze pada akku i czy da radę ta cześć wymienić?. I jak oceniacie stan szczotek? Pozdro. Sory za zdjecią ale wylecialo mi z glowy bo dawno nie zmienialem rozmiaru, a zalezy mi na czasie gdyż przerwa majowa sie zbliża.








 
 
kamilx92 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 27-04-2013, 16:40   

Nie jestem pewien zdjęcie kiepskiej jakości, a w swoim miśku miałem w innym miejscu diody, ale prawdopodobnie są to one. No i te napięcie ładowania zmieniające się wraz z obrotami może świadczyć o uszkodzonej diodzie bądź regulatorze napięcia. Szczotki na długość ok.
 
 
szogunwgw 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Lwl
Wysłany: 27-04-2013, 18:35   

Ale na pierwszym zdjeciu widać ze jest stopione po srodku gdzie zaznaczylem. To może być przyczyną moich problemów ??? I jeszcze czy podejdzie alternator przeznaczony do hyiundaia
sonata, santamo, lantra, elantra 2.0 ? Bo na zdjeciu wyglada identycznie jak moj a znalazlem w dobrej cenie nie daleko mnie . .


Ps.. Zdjęcie pierwsze mozna powiększyć i bedzie dokładne .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-04-2013, 22:08   

To na zdjęciu to jest układ prostowniczy czyli "diody". Masz w nim przepaloną min. jedną lub dwie diody więc jest do wymiany. Jeśli alternator o którym napisałeś ma taką samą kostkę i dochodzi do niego taka sama ilość przewodów co do oryginalnego, to najprawdopodobniej bez żadnych przeróbek będzie pasował ale 100% pewności nie mam, musiał bym go pomierzyć.
 
 
kamilx92 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 27-04-2013, 23:44   

Dodam tylko że gdybyś chciał regenerować to najlepiej wymienić wszystkie diody.
 
 
szogunwgw 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Lwl
Wysłany: 28-04-2013, 00:30   

Jak patrzylem zdjecia z oglszenia to jest identyczny. i tez wytwarza 65A. Moze wypowie się ktoś kto miał dczynienia z takim alternatrem?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-04-2013, 12:03   

dokładnie na spalone wyglądają diody prostownicze
6 szt. masz na tym radiatorze, 3 dodatkowe są mniejszej mocy na drutach do stojana

stan szczotek jest jeszcze bardzo OK - na jakieś 100-150 tkm (limit zużycia to ta dziurka pośrodku - służąca jednocześnie do chowania szczotek w szczotkotrzymacz)
 
 
szogunwgw 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Lwl
Wysłany: 29-04-2013, 14:20   

No dziś jade po drugi alternator . Sprzedajacy zapewnial ze jest ok wiec zaryzykuje , w sumie w cenie altka znalazlem mostek z diodami i regulator. Okaże się wieczorem najwyzej bede skladał z dwoch jeden :)

[ Dodano: 29-04-2013, 22:06 ]
Nabyłem ten altek od hyiundaia jednak okazalo się ze jest trochę większy. Moc to 90A siedział w 2,0 lantra kostki sa identyczne jedynie musze kupić dluższy pasek. Bo moj o długości 878 mm jest delikatnie za krótki na oko 5-10mm przez co niee moe zamontować napinacza. Jutro kupie nowy większy pasek i mam nadzieje że bedzie działać :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-04-2013, 22:06   

Przed montażem sprawdź stan łożysk, jeśli nie będą miały luzy a będą suche, to można dołożyć smaru do łożysk.
 
 
szogunwgw 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C62 1,5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Lwl
Wysłany: 29-04-2013, 22:48   

Nie wyczułem zadnego luzu i jak krece nim to kręci się swobodnie bo moj orginalny piszczał jak nim kręciłem i trochę cieżej chodził. Mam nadzieje ze dłuższy pasek pomoże i postawi Miśka na nogi. Bo generałnie ten od hyiundaia wchodzi na styk co do milimetra :) tylko pasek za krótki mam.

[ Dodano: 02-05-2013, 13:28 ]
Po 2 dniach kompinowania dobierania paska podlączylem alternator od hyiundaia ale znów powstał problem. Swieci sie kontrolka ładowania a jak dodam gazu troche przygasa ale nie do końca. ładowanie 12,48 po właczeniu swiatel 12,22 w czym teraz moze polegać problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.