Wymiana Silnika w Grandis z 2.4 GDI na 2.5 V6 . |
Autor |
Wiadomość |
cezary114
Nowy Forumowicz cezary114
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Steinberg
|
Wysłany: 05-11-2011, 12:26 Wymiana Silnika w Grandis z 2.4 GDI na 2.5 V6 .
|
|
|
Ze względu na planowany zakup Grandis z motorem benzynowym i znanymi wszystkim problemami instalacji gazowej w motorach GDI . Zapytowywowuje :
-Czy ktoś już taką wymiane robił?
-Z jakimi kosztami należy się liczyć?
-I czy to w ogóle ma sens??? |
_________________ Nie zawsze można mieć to czego się chce....ale chcieć to MÓC |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-11-2011, 12:42
|
|
|
Zrobiłem w Space Wagonie ostatniej generacji, a od dobrego roku żona molestuje mnie o wymianę Spejsa na Grandisa, więc na 95% zrobię takiego swapa
Najprościej kupić angola Galanta - masz cały komplet fruktów do przekładki - cena 3-4 tysie
Sens tu pojawia się drobna schiza...... ekonomicznego raczej nie ma, ale satysfakcji ze zrobienia, a potem ujeżdżania rodzynka jest masa, która jest bezcenna |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 05-11-2011, 13:37
|
|
|
Przecież Grandis 2,4 to nie GDI tylko MIVEC w którym przy LPG trzeba dodatkowo smarować ( (ceramiczne) gniazda zaworowe i dotyczy to wszystkich benzyn ze zmiennymi fazami rozrządu np. Honda i-VTEC i Toyota VVTi. W holandii jeździ sporo Grandisów i Outlanderów 2,4 na LPG.
Do instalacji LPG IV generacji dodaje system lubryfikacji i można jeździć. Koszty tego płynu i dopłaty do instalacji nie są wysokie. Bezawaryjne przebiegi rzędu 150kkm w MIVECU są realne. |
|
|
|
 |
cezary114
Nowy Forumowicz cezary114
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Steinberg
|
Wysłany: 05-11-2011, 16:41
|
|
|
Czyli się pomyliłem no to spoko.... jakie są koszta LPG IVgeneracji i tego syst. i koszta eksploatacji???? a ten "system lubryfikacji" co to w ogóle jest jak sprawdzić czy jest to zamontowane już w aucie ??? |
_________________ Nie zawsze można mieć to czego się chce....ale chcieć to MÓC |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 11-12-2012, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 05-11-2011, 17:31
|
|
|
Jest kilka wersji a koszta w zależności od firmy od 2300 do 3000 pln: wtrysk gazu w fazie lotnej
1. BRC sequent 24.11 - podczas jazdy na gazie od czasu do czasu kradnie benzyne i w ten sposób zapobiega wypaleniu gniazd
2. BRC SDI od czasu do czasu włącza wtryskiwacze benzynowe i zapobiega ich zatarciu i chroni gniazda zaworowe i też co w tym przypadku jest oczywiste kradnie benzyne ( podobno nadaje się nawet do GDI )
o BRC poczytaj na www.czakram.pl
3. dowolna instalacja wtrysku lotnego gazu plus zbiorniczek z olejem (lubryfikatorem). Olej jest wtryskiwany w dolot i chroni gniazda. Takie instalacje zakłąda ASO Toyota i Honda. Minus to czasami zasyfi się czujnik temp. zasysanego powietrza i katalizator może się zapychać. Czujnik po wyczyszczeniu działa dalej a w kacie się robi parę dziurek i do przodu. NIE KRADNIE BENZYNY.
Jest trochę info w necie poczytaj. |
|
|
|
 |
cezary114
Nowy Forumowicz cezary114
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Steinberg
|
Wysłany: 05-11-2011, 23:31
|
|
|
Dzieki |
_________________ Nie zawsze można mieć to czego się chce....ale chcieć to MÓC |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-11-2011, 10:12
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | 3. dowolna instalacja wtrysku lotnego gazu plus zbiorniczek z olejem (lubryfikatorem). Olej jest wtryskiwany w dolot i chroni gniazda. Takie instalacje zakłąda ASO Toyota i Honda. |
znajomy ma sciagnietego accorda 2.4 vtec 190 ps i ma wlasnie ten system lubryfikacji - dodaje sie do tego plyn chocby nawet taki jak do smarowania wtryskow, dolewany do zbiornika benzyny, ale...
... przegladajac forum hondy odradzaja!! montaz lubryfikacji - powod, kolejny system do serwisowania, dodatkowy koszt przy montazu, i jak to pisza - liczy sie montaz, regulacja no i co 15tys filterki i regulacja zaworow - i bez lubryfikacji maja ponad 200tys km przejechane na gazie i nic im sie nie wypalilo |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
wizek
Forumowicz wizek

Auto: Grandis A/T
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Tur-Stavanger
|
Wysłany: 11-12-2012, 21:17 W Gradisie 3,0 V6
|
|
|
Czy dalo by rade zmiesci w Grandisie 3,0 V6 24V A/T z sigmy 1993r , bo masa czesci Mi zostala . Chodzi o to ze skoro 2,5 V6 weszlo to pewnie 3,0 V6 tez mozna wcisnac . P.S: tak tylko pytam, bardziej doswiadczonych kolegow. |
_________________
 |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 12-12-2012, 09:56
|
|
|
W Grandise był 2,4 Mivec czyli rzędowa 4. Nie było V6
3.0 V6 był montowany w Outlanderze z USA, tak więc jeżeli już to Outlander.
Teoretycznie jeżeli do Outlandera wsadzili V6 to do Grandisa też powinien wejść musisz tylko porównać te swoje V6 i te z USA V6.
Ale pewnie twoja V6 ma wlot powietrza po lewej stronie a rozrząd po prawej na V6 USA odwrotnie więc nie wejdzie ani do Outka ani do Grandisa. |
|
|
|
 |
wizek
Forumowicz wizek

Auto: Grandis A/T
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Tur-Stavanger
|
Wysłany: 15-12-2012, 17:15 V6
|
|
|
Super by byla taka zamianka silnika, poniewaz spalanie byloby natym samym poziomie ale osiagi o wiele lepsze. W sigmie rozrzad jest po stronie kierowcy, czyli po stronie lewej, dobrze zrozumialem |
_________________
 |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 15-12-2012, 19:37
|
|
|
Strony lewa prawa ja rozumiem tak jak staje przed przodem auta,czyli jak otwierasz maskę to co widzisz. |
|
|
|
 |
wizek
Forumowicz wizek

Auto: Grandis A/T
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Tur-Stavanger
|
Wysłany: 16-12-2012, 13:02 V6
|
|
|
Staje przed sigma otwieram maske a tam rozrzad jest po stronie prawej, jak na zdj.
http://imageshack.us/phot...021534800s.jpg/
W grandisie 2,4 A/T rozrzad est po stronie lewej.
http://imageshack.us/f/838/dsc1534t.jpg/
[ Dodano: 16-12-2012, 21:06 ]
Chcialem sie jeszcze spytac jakie sa przyczyny ze ten silnik nie pasuje do tego samochodu?
Chodzi o mocowanie silnka i przegubow? Pytam sie bo niewiem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
_Slawek_
Mitsumaniak

Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 1870 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-05-2013, 22:26
|
|
|
Odświeżam
Czy udało się komuś cokolwiek jeśli nie przełożyć to chociaż ustalić czy to będzie możliwe?
2.5V6 to raczej nadal będzie za mało w tym ciężarnym miśku... chyba, że +TT Bo 6G74/5 pewnie też się nie wciśnie...? Ech... gdyby były grandisy 3.0V6 z 4x4 tak jak w wagonach |
_________________
Drużynowy Zwycięzca Mitsupiady Wawrzkowizna 2011
___________FTOstory________________Odyseja Seichan____
 |
|
|
|
 |
|