Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] [ZAPŁON] Cewki WN i kable
Autor Wiadomość
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 05-05-2013, 22:38   

Jeżeli już będziesz wymieniał świece ja bym ci polecił Brisk Silver. Na nich jeżdziłem poprzednim autem a wymieniałem co 20tys km. 1szt 10zł Mając auto na gaz chyba bym już raczej bawił się tylko w świece do LPG. Zimą przy odpalaniu na gazie uruchamiałem auto za 1 razem. Szukałem czegoś co mi obniży spalanie i poprawi rozruch zimą i przy tych świecach zostałem już do sprzedaży auta.
cyt
"Zastosowanie srebra w elektrodzie środkowej powoduje, że przeskok iskry jest możliwy przy napięciu poniżej 11 kV"

Zauważyłem też że swiece miały zmniejszony odstęp między elektrodami. Link poniżej do opisu świec, gdybyś chciał poczytać o technologiach do LPG
http://gazeo.pl/lpg/techn...tykul,6342.html
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-05-2013, 11:40   

cakp napisał/a:
Jeżeli już będziesz wymieniał świece ja bym ci polecił Brisk Silver. Na nich jeżdziłem poprzednim autem a wymieniałem co 20tys km. 1szt 10zł Mając auto na gaz chyba bym już raczej bawił się tylko w świece do LPG. Zimą przy odpalaniu na gazie uruchamiałem auto za 1 razem. Szukałem czegoś co mi obniży spalanie i poprawi rozruch zimą i przy tych świecach zostałem już do sprzedaży auta.
cyt
"Zastosowanie srebra w elektrodzie środkowej powoduje, że przeskok iskry jest możliwy przy napięciu poniżej 11 kV"

Zauważyłem też że swiece miały zmniejszony odstęp między elektrodami. Link poniżej do opisu świec, gdybyś chciał poczytać o technologiach do LPG
http://gazeo.pl/lpg/techn...tykul,6342.html


Świece to najmiejszy problem, najbardziej interesuje mnie temat kabli.

Mam propozycję kabli BERU ZEF1082, pytanie czy będą pasowały?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 06-05-2013, 17:53   

Może inni userzy oburzą się, ale jak nie masz problemów z paleniem i żadnych niecodziennych poszarpywań to na razie zostaw to w spokoju. Ja za 150000km na gazie wymieniałem świece bodajże 2 razy. Ostatnio jak zaczął poszarpywać to przeglądnąłem świece, kable i cewki. Świece mają właściwy kolor, kable i cewki troszkę upaprane olejem ale po wyczyszczeniu wszystko gra. Niedługo wymienię uszczelki pod pokrywą zaworów i wrzucę kable boscha dla 1.3 i wtedy napiszę co i jak.
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 07-05-2013, 08:45   

kisian napisał/a:
Może inni userzy oburzą się, ale jak nie masz problemów z paleniem i żadnych niecodziennych poszarpywań to na razie zostaw to w spokoju. Ja za 150000km na gazie wymieniałem świece bodajże 2 razy. Ostatnio jak zaczął poszarpywać to przeglądnąłem świece, kable i cewki. Świece mają właściwy kolor, kable i cewki troszkę upaprane olejem ale po wyczyszczeniu wszystko gra.


Mam zamiar się wybrać autem na wakacje - zrobię ponad 3tys. więc chcę się upewnić co warto wmienić, żeby zminimalizować ryzyko awarii 1000km od Polski :-)

W sumie auto pali normalnie, wymiana świec to niewielki koszt - niecałe 40zł, kable trochę więcej - około 140zł. Wyjazd będzie za 2-3miesiące a czytałem że z kablami są czasem problemy, więc wolę się zorientować w temacie za wczasu - już raz miałem pecha, że auto zastrajkowało dzień przed wyjazdem, więc wolę wiedzieć w razie czego jakie kable podejdą a jakie nie.

kisian napisał/a:
Niedługo wymienię uszczelki pod pokrywą zaworów i wrzucę kable boscha dla 1.3 i wtedy napiszę co i jak


Napisałeś, że kable od 1.3, a w opisie masz 1.6, czy do jednego i drugiego idą te same kable?

Jak kupisz te kable Boscha i będą pasowały to podaj proszę numer/symbol tych kabli.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 07-05-2013, 14:59   

Bo silnik 4G18 to rozwiercone 4g13. Kable już mam, przymierzałem je do starych i fajki by się zgadzały. Przewody prowadzące do cewek są dłuższe ale to nie powinno nic przeszkadzać. Bosch 1 set 0 986 357 273-480
B273

Do Colta MK V 1.3 09.00-
Space Star 1.3 16v 06.00-
Kod kreskowy
4 047024 848863
Właśnie założyłem, fajka fajnie zassała, przez najbliższe dni i tygodnie testujemy. Jak będą jakieś problemy to napiszę.
 
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 21-05-2013, 20:28   

Przerabiałem temat kabli rok temu. Kupiłem kable BOSCHA w takim żółtym pudelku (made in romania), a kable trochę za długie, miesiąc po wymianie schok :shock: kable zaczęły się TOPIĆ, kupowałem przez internet więc stwierdziłem że nie będę odsyłać bo to koszty (moja strata nauczka na przyszłość). Wyszperałem NGK zamówiłem w sklepie, kable sprowadzili odbieram i zdziwko: to samo żółte pudełko, made in romania, kable też za długie. Więc mówię gościowi że nie ma sensu kupować bo za miesiąc się zaczną topić. Po rozmowie z gościem kupiłem i do dzisiaj na nich jeżdżę nic się nie topi, dlaczego tak jest nie wiem, ale jak by co kup NGK.
_________________

 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21-05-2013, 20:31   

kisian napisał/a:
Bo silnik 4G18 to rozwiercone 4g13. Kable już mam, przymierzałem je do starych i fajki by się zgadzały. Przewody prowadzące do cewek są dłuższe ale to nie powinno nic przeszkadzać. Bosch 1 set 0 986 357 273-480
B273

Do Colta MK V 1.3 09.00-
Space Star 1.3 16v 06.00-
Kod kreskowy
4 047024 848863
Właśnie założyłem, fajka fajnie zassała, przez najbliższe dni i tygodnie testujemy. Jak będą jakieś problemy to napiszę.


Jak za miesiąc nie będzie problemów to też napisz :-)
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 22-05-2013, 20:09   

Na razie to wydaje mi się że autko jakby odżyło, stało sie dynamiczniejsze. Może jest to wrażenie na zasadzie "czuję bo chcę zmiany na plus", ale chyba jest lepiej. Jak coś będzie się działo to dam znać. Moje są Made in GB.
 
 
 
wieloryb791 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 32
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 09-06-2013, 22:21   

Podłączę się do tematu. Jakiś zwierzak przegryzł mi kabel wysokiego napięcia (ten, który idzie powyżej bloku silnika) i zaczęło pykać oraz iskrzyć. Prowizorycznie owinąłem to taśmą izolacyjną. Mogę tak tymczasowo jeździć, czy kable natychmiast do wymiany?
_________________
jest: MSS 1.6 & Toyota Avensis 2.0 D4D
było: Mitsubishi Carisma GDI

Zapraszam na naszego bloga podróżniczego: motoyage.eu
 
 
ZbujMadej 
Forumowicz

Auto: Dacia Duster Ph2 1.6PB 4x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 68
Skąd: WM
Wysłany: 09-06-2013, 22:46   

O ile zwierzak przegryzł Ci tylko izolację, a sama wiązka pozostała nienaruszona, to w warunkach pilnej potrzeby myślę, że możesz jeździć, o ile silnik chodzi równo.
Jeśli natomiast cały kabel został przegryziony, to raczej lipa - silnik może "nie palić na wszystkie gary".
Tak, czy tak - do wymiany. Taśma izolacyjna , to nie jest rozwiązanie - nawet jeśli niektórzy twierdzą, że prowizorka trzyma najdłużej ;-) ))
_________________
Mój były Space Star >> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55754
 
 
wieloryb791 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 32
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 09-06-2013, 23:01   

Dzięki za odpowiedź. Tak czy siak będę musiał podjechać do mechanika, żeby to oglądnął. Rozglądać się za używką, czy kupić zamiennik NGK?
Obawiałem się jeszcze, że może się to zacząć grzać i w najgorszym przypadku kopcić...
_________________
jest: MSS 1.6 & Toyota Avensis 2.0 D4D
było: Mitsubishi Carisma GDI

Zapraszam na naszego bloga podróżniczego: motoyage.eu
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-07-2013, 12:49   

kisian napisał/a:
Na razie to wydaje mi się że autko jakby odżyło, stało sie dynamiczniejsze. Może jest to wrażenie na zasadzie "czuję bo chcę zmiany na plus", ale chyba jest lepiej. Jak coś będzie się działo to dam znać. Moje są Made in GB.


Nadal wszystko OK?
Ile tych kabli w końcu jest? Na stronie intercarsu znalazłem taki model jak napisałeś: 0 986 357 273 (bez tego 480 na końcu) i na zdjęciu są dwie sztuki. Czy to jest już cały komplet???
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-07-2013, 21:06   

RaVciO, Tu masz komplet pokazany:
http://allegro.pl/cewki-z...3404550026.html
http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D220
Przewody powinny być dwa jak na rysunku z dwiema cewkami.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-07-2013, 16:42   

Czyli ta część układu składa się z dwóch cewek + dwa kable z cewkami, które idą od tych "głównych" cewek? Dla mnie to nowe rozwiązanie, dlatego się tak dopytuję :-)
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 30-07-2013, 17:01   

Tak, dokładnie tak. Do fajkocewek idą z obu stron silnika wtyczki. Kable są dwa i jak to pisałem w innym temacie trudne do znalezienia jako zamiennik ponieważ firmy często mylą 4G18 z 4G92 więc fajki większości zamienników są zbyt długie. Należy stosować kable od Colta CJ0 z silnikiem 4G13
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.