Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
walka z rdzą , wycinanie spawanie szpachlowanie lakierowanie
Autor Wiadomość
slavo_p 
Forumowicz
slavo_p

Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
  Wysłany: 03-05-2013, 11:50   walka z rdzą , wycinanie spawanie szpachlowanie lakierowanie

witam Panowie po zimie ruda zaatakowała na maxa , postanowiłem galanta podleczyć , głównie rdza zjadła to co kiedys ktos zle naprawił tj kawałek progu z tyły oraz dół błotnika z przodu az do progu . wszystko co rude wyciołem i wspawałem ze zdrowej blachy ,co nieco szpachli i podkład .Wszystko ładnie równo jak fabrycznie :) tylko kwestia polakierowania . Mam pistolet i kompresor i zapał ogromny :) lecz nigdy auta nie malowałem :) mam wątpliwosci co do połączenia nowego lakieru ze starym ;> jak to zrobic by nie malowac całego elementu ?;> czy moze cały błotnik polakierowac ?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 03-05-2013, 13:12   

slavo_p napisał/a:
Mam pistolet i kompresor i zapał ogromny

Dobry pistolet niskocisnieniowy HVLP mniejsze zapylenie i lepszy efekt
slavo_p napisał/a:
mam wątpliwosci co do połączenia nowego lakieru ze starym ;> jak to zrobic by nie malowac całego elementu ?;> czy moze cały błotnik polakierowac ?

Jest metoda cieniowania http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=936
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-05-2013, 00:15   

Ja ostatnio malowałem błotniki - dwa dni roboty ale opłaca się :)

- zdejmuj błotnik
- szlifierka oscylacyjna i matowisz stary lakier - ja kupowałem nowe błotniki - tzn używki oczywiście ale trafiłem bez rdzy wiec u mnie nie było szpachlowania :)
- jak zmatowisz dobrze stary lakier kładziesz dobry podkład z utwardzaczem
- po wyschnięciu podkładu lecisz drobniutkim papierem wodnym cały element, aż tak zmatowisz podkład, że jak przelecisz ręką będzie jak pupcia niemowlaka :)
- potem lecisz kolorem , 2-3 warstwy (pierwsza warstwa "kontaktowa" - nie lej od razu dużo lakieru bo zrobisz zacieki)
- po jakiś 15-20 minutach nakładasz bezbarwny i finito

To wszystko co powyżej napisałem to spory skrót bo naprawdę żeby to dobrze zrobić trzeba się trochę skupić :)
Aha - najważniejsza sprawa : musisz mieć komorę do malowania - cokolwiek by to miało być musi być bez kurzu, pyłu itd - jakikolwiek mały kurz w powietrzu i robią się wtrącenia na lakierze :)
Proponuję na początek pobawić się w pomalowanie jakiegoś niepotrzebnego elementu z samochodu :)
Jak nie zrobisz ani jednego zacieku będziesz mistrzem :)

Powodzenia :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
slavo_p 
Forumowicz
slavo_p

Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 07-05-2013, 22:34   

kolego a jakie cisnienie na spręzarce ustawic ? mam pistolet z dyszą 1,4 oraz wszystkie mozliwe w nim regulacje :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.