Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ponownie - padł silnik
Autor Wiadomość
olin 
Nowy Forumowicz
olin

Auto: diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 16
Skąd: lodz
Wysłany: 17-05-2013, 11:21   

mkm napisał/a:
olin napisał/a:
jestem z wyksztalcenia metelowcem i robilem takie rzeczy

To nie pisz "jakimś proszkiem" :wink:
Sam przymierzam sie do ruszenia dołu silnika i ze wstępnych ustaleń mam szukać "tam gdzie remontowali Stara".
olin, jakbys mógł zerknąc na ten link i go ocenić od strony "praktycznej".
http://zis.wip.pw.edu.pl/...cwiczenie_7.pdf
No i pytanie za sto punktów czym/jaką metodą utwardza Mitsu i czy jesteśmy go z naszym krajowym zapleczem odtworzyć.

w linku jest dokładnie to o czym pisałem,hartowanie chemiczne,z tym starem to wcale niegłupie,bo kiedyś się remontowalo silniki z regeneracja walow,dorabialo się panewki i chodzilo często lepiej i dluzej jak z fabryki(kwestia dojść do materiałów i maszyn)jaka metoda utwardza mitsu nie wiem,zalezy od tego z czego zrobiony jest wal,czyli z jakiej stali bądź staliwa,a w Polsce na pewno jest zakład,ktory podjal by się zregenerowania walu w parametrach zbliżonych do fabrycznych,kwestia ceny,jedna sztuka to raczej wyzwanie nie produkcja,u mni w lodz sa przynajmniej trzy zakłady,ktore robia regeneracje silnikow to w kraju pewnie się trochę ich znajdzie,a co do tego proszku to napisałem "jakiś" bo nie pamiętam jego nazwy i składu,to było prawie 30 lat temu,a po drugie to była dzalka kowala,ja byłem tam tokarzem

[ Dodano: 17-05-2013, 12:07 ]
VirMan napisał/a:
nie - no wygrzewane to w fabryce i ulepszane na pewno jest..
Chrom nakłada się grubą warstwą :P nie jako estetyka tylko panie kolego tylko dlatego że chrom jest twardszy niż stal i bardzo odporny na ścieranie :) i jak pa władziu szlif robi to potem zwykle zapomina o warstwie chromu (bo azotowanie wymaga pieca i wtedy oops.
Jak wał dasz do nawęglania czy azotowania to całą jego oryginalną obróbkę cieplną szlag trafia więc nie sądzę, żeby jakiś zakład zrobił to lepiej niż Mitsubishi ;)

A często i gęsto to są ciekawe patenty

czysty chrom w grubej warstwie jest twardy,ale niestety kruchy,wiec na pewno nie jest nakładany dla twardości,ktora można uzyskac z dobrych stali np.ST75MN oraz S690Q ulepszanych cieplnie i chemicznie,juz raczej jest warstwa chromu dla uzyskania lepszego poślizgu i właściwości antykorozyjnych,ale być może się myle nie jestem naukowcem metalurgiem,przeciwnie do innych oczytanych w wikipedi,rownie dobrze panewki można robic z czystego magnezu,beda wieczne i czy ktoś je robi?wyobraz sobie co by się stało gdyby taki kawalek chromu się ukruszył i dostal do silnika z olejem
_________________
olin2548
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.