 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Alternator |
Autor |
Wiadomość |
prezes19 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2007, 16:22 Alternator
|
|
|
Witam. Mam dość nietypową prośbę. Kupiłem alternator od Mitsubishi o oznaczeniu B115 A5T01271. Chce go zamontować w innym samochodzie, dokładnie w Syrenie 105 Wybrałem ten alternator bo najbardziej pasował mi gabarytowo, ale nie mam pojęcia z jakiego Mitsubishi on pochodzi. Prosiłbym o opis wyprowadzeń tzn. wiem że B to plus (+). Pozostaje jeszcze S i L (podwójna wtyczka) oraz cieniutki czerwony kabelek z tyłu obudowy. Alternator jest 45A z regulatorem (IC Reg. built in). Wie może ktoś jak to podłączyć, żeby działało?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-02-2007, 16:43
|
|
|
wiesz - co prawda jest to alter Mitsubishi Electric, ale akurat ten model jest stosowany w Mazdach (121 oraz w KIA Pride), wiec moze na forum Mazdy dostaniesz wiecej informacji
generalnie jest jednak tak, ze B to plus - fakt, ale S tez jest podlaczany do plusa aku i to bezposrednio (B jest przez bezpiecznik glowny), natomiast L jest puszczony przez bezpiecznik, stacyjke i wskaznik ladowania na deske
a ten wystajacy przewodzik to wyglada na plecionke od masy |
|
|
|
 |
Diamante [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2007, 17:21
|
|
|
Witaj
Przewód oznaczony "B" podłącz przez bezpiecznik 80A do bieguna dodatniego akumulatora. Przewód oznaczony 'S" podłącz przez bezpiecznik 30A również do bieguna dodatniego akumulatora zasilanie regulatora napięcia wewnątrz alternatora. Przewód oznaczony "L" podłącz do lampi kontrolnej ładowania. Pamiętaj niektóre modele syren miały instalacje elktryczną odwrotnie podłączoną tzn. biegun dodatni do masy pojazdu w takim przypadku alternator ten nie będzie działał. Przewód urwany cienki będzie najprawdopodobniej podłączony do kondensatora lub obrotomierza w silniku diesla. Kondensator ma na celku podwyższenie komfortu pracy urzadzeń audio zamontowanych w pojeździe.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-02-2007, 17:24
|
|
|
Sebastianie - to juz predzej bedzie ten cienki przewod do kondensatora, bo te altery byly stosowane w benzynowych silnikach 1.3. |
|
|
|
 |
prezes19 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2007, 20:09
|
|
|
Dzięki serdeczne za szybką odpowiedz. Myślę, że to powinno wystarczyć do podłączenia tego altera. Jeszcze tylko pytanie co do tego kondensatora. Podpinać tam jakiś (i jak tak to jaki) czy zostawić tak jak jest bez niego i zaizolować tego pina ? |
|
|
|
 |
Diamante [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2007, 22:01 Alternator
|
|
|
Podłącz najpier bez kondensatora i sprawdź czy radio ni będzie zbierało zakłuceń. Oczywiście zaizoluj ten przewód. |
|
|
|
 |
prezes19 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2007, 23:13
|
|
|
Ok. Na pewno tak zrobię. A z radiem nie powinno być problemów. Nie mam w niej radia ...
Dzięki |
|
|
|
 |
|
|