Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] BRAK NAPĘDU 4X4
Autor Wiadomość
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-05-2013, 22:16   

Cytat:
siłownik nie zapina jak to sprawdzić

Raczej nie odpina.

Siłownik w przednim dyfrze. Takie coś masz:


Po podaniu podciśnienia żółtym wężykiem (metalowy króciec), siłownik się wysuwa i zapina przednie półośki.
Jak sprawdzić, zdjąć gumową osłonę i obserwować. Stanem normalnym (bez podania podciśnienia) jest schowany siłownik i zapięty przód.
na 2H - jeśli będzie poprawnie odpięty napęd - będziesz mógł kręcił przednim wałem.

Sprawdzenie elektrozaworków jest opisane w manualu. Mierzy się rezystancję cewki i sprawdza w 2 konf. na działanie podciśnienia. Na ile procedura jest przydatna nie wiem - będę ją dopiero stosować :)
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 21-05-2013, 22:35   

[quote="czortunio"]
Cytat:
siłownik nie zapina jak to sprawdzić

Raczej nie odpina.

Siłownik w przednim dyfrze. Takie coś masz:
Obrazek

Po podaniu podciśnienia żółtym wężykiem (metalowy króciec), siłownik się wysuwa i zapina przednie półośki.
Jak sprawdzić, zdjąć gumową osłonę i obserwować. Stanem normalnym (bez podania podciśnienia) jest schowany siłownik i zapięty przód.
na 2H - jeśli będzie poprawnie odpięty napęd - będziesz mógł kręcił przednim wałem.

Sprawdzenie elektrozaworków jest opisane w manualu. Mierzy się rezystancję cewki i sprawdza w 2 konf. na działanie podciśnienia. Na ile procedura jest przydatna nie wiem - będę ją dopiero stosować :) [/quo

ok jutro sprawdze czy to chodzi, jak byłem pod autem i włączyłem napęd to wał przedni nie mogłem obrucić więc załancza jego a jak włączyłem 2x4 to wałem obracałem
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-05-2013, 22:47   

Czyli siłownik jako taki działa.
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 22-05-2013, 00:02   

no tak tylko co rozłancza napędy błąd odpowiedzialny to 33 ale szukam i szukam i nie mogę trafić na jakiś ślad
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-05-2013, 07:00   

Zaworki mogą "cykać" ale mogą mieć zakruszenia w środku i będą zakłócać pracę siłownika.
Siłownik może mieć dziurę w membranie. Sprawdź czy jak robisz ciśnienie a z drugiej rurki podciśnienie w siłowniku, czy membrana pracuje?

[ Dodano: 22-05-2013, 07:01 ]
dziakoni napisał/a:
no tak tylko co rozłancza napędy błąd odpowiedzialny to 33 ale szukam i szukam i nie mogę trafić na jakiś ślad

Napęd rozłącza się wtedy kiedy zaworek poda podciśnienie na siłownik.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 22-05-2013, 07:36   

zbyszekm2 napisał/a:
Zaworki mogą "cykać" ale mogą mieć zakruszenia w środku i będą zakłócać pracę siłownika.
Siłownik może mieć dziurę w membranie. Sprawdź czy jak robisz ciśnienie a z drugiej rurki podciśnienie w siłowniku, czy membrana pracuje?

[ Dodano: 22-05-2013, 07:01 ]
dziakoni napisał/a:
no tak tylko co rozłancza napędy błąd odpowiedzialny to 33 ale szukam i szukam i nie mogę trafić na jakiś ślad

Napęd rozłącza się wtedy kiedy zaworek poda podciśnienie na siłownik.


Ok dziś sprawdzę i dam znać

[ Dodano: 23-05-2013, 19:50 ]
Sprawdziłem siłownik chyba wszystko jest sprawne lecz te zaworki nie słysze aby cykały jak można je sprawdzić inaczej ?

[ Dodano: 08-06-2013, 17:57 ]
Witam ponownie nie rozwiązałem swego problemu z przednim napędem ale juz dużo się o nim dowiedziałem wiec załanczam 4X4 wszystko pięknie siłownik wychodzi elegancko kontrolki zapalone ruszam i po ok 50-100 merach miga kontrolka pomaranczowa i zielone gasną siłownik jest wyciągnięty napędu nie ma kod błędu to 25 i 33 zaworki cykają i są sprawne czójniki także proszę was o pomoc co to może być

[ Dodano: 08-06-2013, 23:54 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Zaworki mogą "cykać" ale mogą mieć zakruszenia w środku i będą zakłócać pracę siłownika.
Siłownik może mieć dziurę w membranie. Sprawdź czy jak robisz ciśnienie a z drugiej rurki podciśnienie w siłowniku, czy membrana pracuje?

[ Dodano: 22-05-2013, 07:01 ]
dziakoni napisał/a:
no tak tylko co rozłancza napędy błąd odpowiedzialny to 33 ale szukam i szukam i nie mogę trafić na jakiś ślad

Napęd rozłącza się wtedy kiedy zaworek poda podciśnienie na siłownik.


Zaworki są dobre sprawdziłem ciśnienie trzymają membrana też dobra w moście co nie załancza mi napędu prosze o pomoc
 
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 06-11-2013, 16:32   

Odświeżę trochę bo i mnie dopadła podobna awaria z tą różnicą że w codziennej eksploatacji na 2h jest ok, jednak gdy przełączę na 4h zaczyna mrugać pomarańczowa lampka w środku napędów. Natomiast gdy po przełączeniu na 4h i pomarańczowym mruganiu, wyłączę silnik i włączę, to czasem pomrugają przednie koła i się zapalą jakby było wszystko ok.
Ale moje pytanie również dotyczy schematu działania, poprawcie mnie jeśli piszę głupoty:
dźwignia napędów daje sygnał elektryczny na zaworki z podciśnieniem a te natomiast sterują jakimś serwomechanizmem przełączającym ?
Zaworków jest jak wyczytałem kilka, czy dla każdego przełożenia jeden zaworek?
Czujników jest podobno 5 od A do E, zauważyłem że nie są identyczne, czy możecie napisać który jest od czego? Rozumiem że one dają sygnał zwrotny że dokonało się przełączenie?

pozdrawiam serdecznie
Michał
_________________
Mikello
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-11-2013, 18:12   

Cytat:
dźwignia napędów daje sygnał elektryczny na zaworki z podciśnieniem a te natomiast sterują jakimś serwomechanizmem przełączającym ?
Zaworków jest jak wyczytałem kilka, czy dla każdego przełożenia jeden zaworek?


NIE. Zaworki pełnią rolę drugorzędną. ODPINAJĄ (podając podciśnienie na siłownik) - przedni wał - z przodu. Ważne. Pozycją normalną jest wał zapięty.
Natomiast odpowiedzialnym za rzeczywiste przełączanie napędu w skrzyni rozdzielczej jest elektryczny silniczek.

Na czas testów możesz rozłączyć wężyk podciśnieniowy od siłownika w przednim dyfrze, by wykluczyć te mityczne już na tym forum zaworki. Pamiętając by go zaślepić.

Czujników w SS jest 5. Same w sobie są takie same - różnią się kolorem wtyczki (być może 2 mają dodatkowo inną długość kabelka, już nie pamiętam).
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-11-2013, 21:01   

Tak jak Czartunio pisze, różnią się kolorem wtyczek, kolorem kabli i dwie długości kabli.
Można je zamieniać.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 07-11-2013, 01:41   

Dzięki za opis napędu.

Jednak nie bardzo mam koncepcję którą ścieżką pójść?
_________________
Mikello
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-11-2013, 10:02   

Na początek kilka razy na postoju poprzełączaj napędy dźwignią selektora, jak się zapali pomarańczowa, wyłącz zapłon i od nowa. Taka kuracja "rozruszania" czasem pomaga. Przełączaj do końca. Od 2H to do 4LLc. 4HLc i 4LLc z wciśniętym sprzęgłem i na luzie się zmienia (oczywiście na postoju).

Jeśli nie pomoże odłącz wężyk podciśnienia od siłownika przedniego dyfra i sprawdź czy nastąpiła poprawa.
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 09-11-2013, 18:16   

[quote="mikello"]Dzięki za opis napędu.

Jednak nie bardzo mam koncepcję którą ścieżką pójść?[/quote

Kolego u mnie było tak pierwsze co sprawdziłem to czy po odpaleniu autka przedni napęd się rozłączał czyli ten siłownik w przednim moście od strony koła pasażera się chował , po tym przełącz dżwignią od 4x4 raz do góry i jak zapalą się zielone koła to ok jeśli nie to pod autko i po stronie pasażera na reduktorze masz 2 szt kostki teraz je rozłącz przeczyść i jeszcze raz przełącz wajchą 1 raz do góry jak dalej miga środkowa kontrolka pomarańczowa to znaczy że czujnik do wymiany. Jak będziesz powtarzać czynności zawsze kluczyk pozycja on potem off.
 
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-11-2013, 20:44   

A oleje były wymieniane?
To też może kasztanić napędy :lol:
Ja po topieniu auta miałem problemy z napędami wymieniłem zawory i miałem zabrać się za czujniki. Ktoś dał mi dobrą radę żeby wymienić olej. Wszystko jak ręką odjął. Napędy do dziś hulają jak trzeba :D
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-11-2013, 00:47   

Wydaje mi się że przedni napęd nie jest w ogóle zapięty, a to po wizycie w terenie gdy ledwo udało mi się z błotka wyjechać, pracował tylko tył.
Próba rozruszania "wajchą" nic nie dała.
Faktycznie oleje były wymieniane jakieś 100tys w tył, ale autka nie topię więc o ile pamiętam nie powinno być problemu.
Rozumiem że te dwie sztuki kostek po stronie pasażera są od czujników 2h i 4h ?
Wajchą raz do góry - czyli z 2h na 4h?
Wcześniej jeszcze udawało się załączyć 4h w sposób jak opisywałem wcześniej - 2h -> 4h-> miga pomarańczowa -> zapłon off -> zapłon on - i zapinało się 4h, jednak teraz już nawet to nie działa. Nie ma też charakterystycznego dźwięku zapinania napędu jaki był wcześniej - czy wydawał go ten siłownik w przednim moście?
Niestety tak teoretycznie na razie rozgryzam problem ale dysponuję garażem z lat 70 i po wjechaniu na kanał musiałbym wysiadać przez szyberdach :) a czekam na termin u mechanika, dla którego to też niestety będzie nowe doświadczenie.
_________________
Mikello
 
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-11-2013, 05:07   

100 tyś to najwyższy czas wymienić nawet bez topienia :lol:
I tak Cię to czeka, więc za nim zaczniesz rozkładać auto na części wymień oleje nie zaszkodzi a może zaoszczędzić czas i kasę :roll:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.