 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
`99 SE Tiptronic - wyniki hamowni |
Autor |
Wiadomość |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-02-2007, 12:02 `99 SE Tiptronic - wyniki hamowni
|
|
|
Po koniecznej instalacji gazowej firmy LandiRenzo w firmie NAGAZ Stefanowski w Łodzi, moja maszyna została zhamowana na ichniej hamowni. Bardzo pozytywne wrażenia, zarówno z pierwszych kilometrów jazdy, jak i z obsługi. Oto wyniki:
trochę mnie martwi ubytek mocy, albo nie potrafię tego rozszyfrować. Wiecie może jek to czytać? Po dotarciu się elementów wewnętrznych instalacji będę jechał jeszcze raz pomierzyć moje maleństwo - dawali kupon rabatowy więc czemu nie!
Pozdrawiam
yaro |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2007, 12:11
|
|
|
Na początku zawsze jest dobrze, poczekaj kilka miechów i powtórz pomiary - z ich wyników nie byłbyś już tak zadowolony... |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-02-2007, 12:26
|
|
|
slo_mo napisał/a: | Na początku zawsze jest dobrze, poczekaj kilka miechów i powtórz pomiary - z ich wyników nie byłbyś już tak zadowolony... |
wcale nie poprawiłes mi samopoczucia . |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 05-02-2007, 14:58
|
|
|
ja dobrze załozyli i bedzie dobrze serwisowana to nie powinno być spadków!!... |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2007, 15:16
|
|
|
Pożyjemy....zobaczymy...
yaro1976 - nie łam się, przecież musiałeś się z tym liczyć wstawiając gazzz... |
|
|
|
 |
nalep [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2007, 15:53 Re: `99 SE Tiptronic - wyniki hamowni
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | Po koniecznej instalacji gazowej firmy LandiRenzo w firmie NAGAZ Stefanowski w Łodzi, moja maszyna została zhamowana na ichniej hamowni. Bardzo pozytywne wrażenia, zarówno z pierwszych kilometrów jazdy, jak i z obsługi. Oto wyniki:
[url=http://img105.imagev...1lo.JPG]Obrazek[/URL]
trochę mnie martwi ubytek mocy, albo nie potrafię tego rozszyfrować. Wiecie może jek to czytać? Po dotarciu się elementów wewnętrznych instalacji będę jechał jeszcze raz pomierzyć moje maleństwo - dawali kupon rabatowy więc czemu nie!
Pozdrawiam
yaro |
Yaro - dziwny ten wykres. Z tego co zrozumialem, to moc i moment na benzynie, to dwie gorne linie , ktore wygladaja mocno absurdalnie. Wynika z nich, ze zaczynasz od maksymalnych wartosci momentu i mocy (ponad 200 KM !!) i pozniej wszystko opada. Dziwne. Masz moze jakies wykresy z hamowni tego samego modelu silnika i skrzyni od kogos innego ?
Pozdrawiam,
Nalep |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-02-2007, 01:28
|
|
|
Tym wykresem nie radzę nawet się podcierać - można pupę uszkodzić a do czego innego się absolutnie nie nadaje......
AUTOMATU nie da się shamować hamownią podwoziową..... ten wykres to czyste żywe mydlenie oczu klientowi....... i dowód na absolutną ignorancję ze strony sprzedawcy. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-02-2007, 09:02 Re: `99 SE Tiptronic - wyniki hamowni
|
|
|
nalep napisał/a: |
Yaro - dziwny ten wykres. Z tego co zrozumialem, to moc i moment na benzynie, to dwie gorne linie , ktore wygladaja mocno absurdalnie. Wynika z nich, ze zaczynasz od maksymalnych wartosci momentu i mocy (ponad 200 KM !!) i pozniej wszystko opada. Dziwne. Masz moze jakies wykresy z hamowni tego samego modelu silnika i skrzyni od kogos innego ?
Pozdrawiam,
Nalep |
Pierwszy cienki brązowy wykres to moment obr. wg normy z ich bazy - nie wiedzieć czemu 108,9 kW zamiast 112, drugi brązowy grubszy to zhamowany - choć faktycznie w dziwnym miejscu się zaczyna bo max przypada na 1500 rpm?! - specyfika skrzyni?, podobnie z konikami - cienka brązowa - norma, grubsza brązowa - zhamowana wartość.
A już absurdalną dla mnie wartością jest PS na kołach - 108,4!!?? jak dla mnie właśnie to jest mało prawdopodobne.
Bartek napisał/a: | AUTOMATU nie da się shamować hamownią podwoziową..... ten wykres to czyste żywe mydlenie oczu klientowi....... i dowód na absolutną ignorancję ze strony sprzedawcy.
|
No i tu pewnie Bartek ma rację tylko dlaczego?
Gdyby ktos chciał dla porównania zhamować maunala w takim samym silniku, to chętnie odstąpię kupon upoważniający do pomiaru za free, do 02.03.07. (no może za piwko )
Przy mojej skrzyni ten pomiar jest i tak niemiarodajny.
Tak więc zapraszam, Nalep co ty na to?
Pzdr |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 06-02-2007, 09:31 Re: `99 SE Tiptronic - wyniki hamowni
|
|
|
yaro1976 napisał/a: |
Pierwszy cienki brązowy wykres to moment obr. wg normy z ich bazy - nie wiedzieć czemu 108,9 kW zamiast 112, drugi brązowy grubszy to zhamowany - choć faktycznie w dziwnym miejscu się zaczyna bo max przypada na 1500 rpm?! - specyfika skrzyni?, podobnie z konikami - cienka brązowa - norma, grubsza brązowa - zhamowana wartość.
A już absurdalną dla mnie wartością jest PS na kołach - 108,4!!?? jak dla mnie właśnie to jest mało prawdopodobne. |
Licząc moc samochodu, możesz zmierzyć tylko moment, moc jest wyliczana z wzoru do ktorego wchodzą jeszcze obroty. Tak że to 108,9 to jest moc, gdyz moment to sa te linie co oscylują pod 200 (Nm). Wartosc 108,9 jest jak najbardziej mozliwa, gdyz zauważcie ze jest to hamownia podwoziowa, ktora mierzy moment na kołach, czyli z wszelkimi stratami na przekładniach oponach itd. Producent podaje moc z hamowni silnikowej, czyli mierzony jest moment bezpośrednio na wale.
Dziwi mnie tylko wartosc momentu maxymalnego, cos za nisko, moze źle wyskalowali....a moze fktycznie to ta skrzynia. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-02-2007, 09:42
|
|
|
Cytat: | No i tu pewnie Bartek ma rację tylko dlaczego? |
Długo by pisać dlaczego....
Generalnie sprawa jest prosta - można testować silnik hamownią podwoziową tylko w przypadku stałego połączenia mechanicznego, za pomocą przekładni wału silnika z kołami. Automat przekazuje moment obrotowy przez sprzęgło hydrokinetyczne, co skutkuje nie pełnym zasprzęgleniem w zakresie do 3000 rpm, co daje głupie odczyty na rolkach po 1, a po 2 w automacie nie da się zrobić tzw, wybiegu czyli rozpędzić do max rpm i wyrzucić na luz celem pomiaru oporów toczenia (znaczy ludzie robią to sposobem wyrzucenia na N po rozpędzeniu, ale skrzynia żyje max 5 pomiarów i też fałszuje wyniki, ponieważ z kolei na wysokich obrotach lekko zasprzęgla dając dodatkowy opór).
Wyniki automatu do 3000 są zupełnie niewiarygodne, a powyżej bardzo optymistyczne..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
nalep [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2007, 11:58 Re: `99 SE Tiptronic - wyniki hamowni
|
|
|
yaro1976 napisał/a: |
Gdyby ktos chciał dla porównania zhamować maunala w takim samym silniku, to chętnie odstąpię kupon upoważniający do pomiaru za free, do 02.03.07. (no może za piwko )
Przy mojej skrzyni ten pomiar jest i tak niemiarodajny.
Tak więc zapraszam, Nalep co ty na to?
Pzdr |
"A ja, jezeli Pan pozwoli..., z przyjemnoscia..."
Chetnie sie wybiore i zobacze ile mi Niemiec kucy wytrul
Jak mozesz, to zatrzymaj ten kuponik dla mnie - zdzwonimy sie.
Nalep |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-02-2007, 12:29 Re: `99 SE Tiptronic - wyniki hamowni
|
|
|
nalep napisał/a: | "A ja, jezeli Pan pozwoli..., z przyjemnoscia..."
Chetnie sie wybiore i zobacze ile mi Niemiec kucy wytrul
Jak mozesz, to zatrzymaj ten kuponik dla mnie - zdzwonimy sie.
Nalep |
no to dawaj rejestruj maszynę i przyjeżdżaj, sprawdzimy twoje maleństwo.
najlepiej w którąś sobotę, byle do końca miesiąca.
Zapraszam |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
|
|