[3.2 DID] "skakanie" wskaźnika temperatury |
Autor |
Wiadomość |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 02-06-2013, 16:03 [3.2 DID] "skakanie" wskaźnika temperatury
|
|
|
hej hej, mam jakies dziwne "skakanie" wskaźnika temperatury, uruchamiam zimny silnik i po kilku metrach jazdy wskaźnik temp. potrafi wskoczyć na max, wylacze i wlacze silnik wraca na minimum, jak juz osiagnie wlasciwa temperature równiez potrafi powoli dobic do maximum zakresu, a przy wylaczeniu i wlaczeniu znow jest normalnie, lub podczas jazdy zaczyna rosnac i spadac..
ostatnio wymienilem przewody od tylnej nagrzewnicy, uzupelnilem plyn ktory mi uciekł, zapowietrzony raczej nie, plyn jest, bo to kontroluje co jakis czas..
czy to moze być czujnik temperatury?
a moze wskaźnik na desce rozdzielczej?
bo nie wydaje mi sie zeby był to termostat.. |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-06-2013, 08:40
|
|
|
Poszukaj na forum o pamięci zegarów- albo trzeba będzie wymienić samą pamięć, albo (prościej chyba nawet, a wcale nie musi być drożej)- licznik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 03-06-2013, 17:44
|
|
|
dzieki za podpowiedź, wcześniej źle szukałem, juz znalazlem te posty i wiem co czynić dalej |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 03-06-2013, 23:47
|
|
|
u mnie skacze licznik od paliwa, mógł byś podać link do tych postów kolego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
|
|
|
 |
slawoszxx
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 24-12-2013, 11:41
|
|
|
Witam,
szukając rozwiązania dotyczącego złych wskazań poziomu paliwa natknąłem się na rozwiązanie problemu dotyczącego "skaczącego" wskaźnika temperatury, proszę pisać, chętnie pomogę, a jak będzie duże zainteresowanie to napiszę mały tutorial .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 26-12-2013, 10:50
|
|
|
Witam, kolego slawoszxx jak byś mógł to napisz jak rozwiązać problem ze skaczącymi wskaźnikami , na pewno wielu użytkownikom się bardzo przyda i ja również mam ten problem więc będę bardzo wdzięczny Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
pitak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60 3.2 did short 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: xxx
|
Wysłany: 26-12-2013, 11:40
|
|
|
Również dołączam się do prośby - mam ten sam problem z czujnikiem temp, dodatkowo skacze mi prędkościomierz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-12-2013, 19:40
|
|
|
U mnie w Carismie miałem podobny problem i winny był czujnik temperatury. Obluzował się w nim konektor na który wpinamy przewód z konektorem żeńskim. Dokładnie obluzował się nit łączący konektor z czujnikiem. |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 27-12-2013, 18:17
|
|
|
plecho1 napisał/a: | U mnie w Carismie miałem podobny problem i winny był czujnik temperatury. Obluzował się w nim konektor na który wpinamy przewód z konektorem żeńskim. Dokładnie obluzował się nit łączący konektor z czujnikiem. |
Niestety kolego w pajero nie chodzi o to . W naszych miśkach jest problem z zegarami a konkretnie z pamięcią zegarów. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-12-2013, 06:54
|
|
|
Tak coś mi się wydawało, ze macie trochę bardziej skomplikowane te zegary bo chyba podobny temat do tego już widziałem tylko nie pamiętam czy dotyczył Pajero więc opisałem swój problem. |
|
|
|
 |
michalpajur
Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: ŻNIN K BYDGOSZCZY
|
Wysłany: 28-12-2013, 12:55
|
|
|
Witam . Ja też mam ten problem z wskaźnikiem temperatury proszę o ewentualną podpowiedź jak to naprawić aczkolwiek dodałem osobny wskaźnik temperatury i na razie dzaiała. |
_________________
 |
|
|
|
 |
slawoszxx
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 28-12-2013, 14:34
|
|
|
Witam,
widzę, że odzew spory to zamieszczę na forum informacje dotyczące naprawy wskaźnika temperatury.
Problem tkwi w tzw. "pamięci", co jest niczym innym jak sterownikiem "zegarów".
Co będziemy potrzebowali:
* śrubokręt krzyżak
* lutownicę, najlepiej kolbową około 40W mocy, może być transformatorowa, ale trzeba uważać,
żeby za długo nie grzać, bo odskoczą punkty lutownicze od płytki drukowanej, tzw. pady
* topnik do cyny (kupimy w każdym sklepie elektronicznym)
* i najważniejsze, umiejętność posługiwania się lutownicą, jak nie potrafisz, to zawitaj do
pierwszego lepszego elektronika
Na początku musimy zdemontować zegary, odkręcamy 2 śruby mocujące ramkę licznika,
zdejmujemy ramkę i odkręcamy 4 śruby mocujące zegary. Wyjmujemy licznik.
Następnie zdejmujemy szybkę od zegarów i odkręcamy sterownik - biała część mocowana
pięcioma śrubami z tyłu licznika.
Podaję link do filmiku na youtube, jest między innymi pokazane jak zdemontować sterownik
czyli tzw. pamięć. (możemy też się dowiedzieć jak sprawdzić czujnik temperatury)
http://www.youtube.com/watch?v=HTqxmSLe92U
Jak mamy już sterownik (pamięć) na stole, odszukujemy na płytce drukowanej rezystor
o oznaczeniu R10, na poniższym zdjęciu oznaczony czerwoną ramką.
Problemem jest zimny lut między rezystorem, a płytką drukowaną.
Zabieramy się za przelutowanie rezystora R10, podlewamy miejsca lutowania topnikiem
i grzejemy lutownicą do momentu roztopienia cyny i powstania nowego lutu.
Panowie, i to by było na tyle! Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności, pamiętając
żeby dobrze docisnąć sterownik do licznika, dlatego ważne jest, żeby zdemontować szybkę,
wtedy mamy pewność, że sterownik zaskoczył w swoje miejsce.
W większości przypadków taka naprawa eliminuje problem ze skaczącą wskazówką temperatury.
W moim przypadku przelutowanie rezystora R10 pomogło wyeliminować problem szalejącego
wskaźnika poziomu paliwa.
Czas naprawy to 30 minut, czekam na efekty waszych napraw.
Pozdrawiam
Sławosz |
|
|
|
 |
pitak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60 3.2 did short 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: xxx
|
Wysłany: 30-12-2013, 22:23
|
|
|
Problem temperatury u mnie rozwiązany faktycznie był to zimny lut na rezystorze r10
pozostaje problem skaczącego prędkościomierza -też musi być to któryś lut -nie wiecie który - wydaje mi sie ze moze r12 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-12-2013, 22:44
|
|
|
pitak, podejdź do jakiegoś serwisu rtv lub użyj szkła powiększającego i poszukaj . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|