przedni most |
Autor |
Wiadomość |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 11-06-2013, 21:48 przedni most
|
|
|
Witam mam mały problem i licze na waszą pomoc. Przedni most nie załącza się tzn nie żapina się choć siłownik działa, siłownik wyciąga bolec i wsadza i jest git ale jak auto mam na podnośniku to koła tylne kręcą się wały obydwa kręcą się ale przednie koła stoją w miejscu, nawet jak pokręce to tylko jedno się obraca a drugie stoi proszę o pomoc czy most przedni do wymiany czy coś można zrobić z tym |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-06-2013, 23:41
|
|
|
Siłownik przedni nie załącza - a odłącza przednie koła.
W razie jego awarii, będziesz miał stale spięty przód.
Jeśli jak piszesz SuperSelect nie sygnalizuje żadnej nieprawidłowości, siłownik się wsuwa i wysuwa, to może świadczyć o mechanicznym uszkodzeniu.
Dla pewności odłącz wężyki podciśnieniowe z siłownika i sprawdź. Powinien być spięty na stałe - czyli siłownik schowany - wodzik wysunięty.
P.S.
Pajero nie ma mostu. Masz dyferencjal i półośki. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-06-2013, 07:04
|
|
|
najczęstszą przyczyną są uszkodzone zaworki. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 12-06-2013, 21:35 Re: przedni most
|
|
|
Co do zapinania na 100% wodzik chodzi i zapina i odpina.
Zaworki ? co mają do tego jeśli wodzik działa prawidłowo czyli na zgaszonym wychodzi na uruchomionym rozłącza (wchodzi do końca) jak dam 4X4 to wychodzi do końca |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-06-2013, 21:52
|
|
|
sciągnąłeś gumową osłonę siłownika ? Siłownik jest połączony malutkim sworzniem. Może wypadł ? Jeśli i to będzie ok, czeka się rozbieranie dyfra. Możesz odkręcić na samochodzie tą część dyfra os strony siłownika. |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 14-06-2013, 22:13
|
|
|
Tak gumkę ściągałem i wszystko jest w porządku bede jutro rozbierać dyfer zobacze co i jak.
A mam malutkie pytanie jak wymienić czujnik oleju ciężko do niego się dostać jest jakiś sposób na wymianę ??
[ Dodano: 14-06-2013, 22:15 ]
Możesz odkręcić na samochodzie tą część dyfra os strony siłownika.[/quote]
Troszke popatrzyłem czy oby na pewno rozkręce ?
[ Dodano: 15-06-2013, 23:07 ]
Już jestem po wymianie czujnika topornie poszło , najłatwiej to odkrecić poduszke silnika podnieść go do góry od strony turbiny i rączka fajnie wchodzi taki jest mój sposób . |
|
|
|
 |
|