Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylne zawieszenie
Autor Wiadomość
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-11-2006, 14:22   

jawor44 napisał/a:
witam

a jak mozna wykryc luz na tloczysku i jakie sa jego objawy?!tyl czy przod zawieszenia??

pozdrawiam

U mnie objawy są takie, że stuka na nierównościach i dziwnie się auto prowadzi. Zgodnie z sugestiami diagnostów wymieniłem kopułę amortyzatora ale nie pomogło.
Normalnie tłoczysko i amortyzator powinny być cały czas współosiowe, niezależnie od obciążenia poprzecznego. U mnie nie są - po przyłożeniu siły tłoczysko "przestawia" się względem reszty, a to oznacza "dynamiczną" zmianę kąta pochylenia koła podczas jazdy.
Ale to raczej rzadki przypadek, chociaż podobno dość często zdarza się w Yarisach. Ja osobiście spotkałem się z tym pierwszy raz.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-11-2006, 14:32   

Czasem trzaski metaliczne są spowodowane układaniem się felgi na kole gdy np. zbyt słabo są dokręcone śruby - może sprawdź czy nie trzeba dociągnąć.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
jawor44
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2006, 14:33   

sa dokrecone.a czy amorki moga powodowac metaliczny trzask jak nie trzymaja w pelni???
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-11-2006, 14:42   

No to zostają sprężyny. Może któraś jest pęknięta albo przy zciskaniu przekręca się po talerzyku i robi to właśnie taki brzęk - czasem pomaga podłożenie pod sprężynę podkładki teflonowej albo po'smarowanie a jak pęknięta to wymiana. Obydwóch.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
jawor44
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2006, 14:46   

sprezyny wuciagalem bo zmienialem gumki w kielichach i nie sa popekane to jest zagadka
 
 
Tomecki
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2006, 07:50   

Minęło sporo czas zanim się uporałem z tym zawieszeniem. Głównie chodziło o kesz.
Do wymiany poszły główne tuleje pod wahaczami (w sumie jest ich 7 czy 8 pod jednym, ale ja wymieniłem po trzy na stronę), wymieniłem gumy pod stabilizatorem i amortyzatory. I tu niespodzianka. Zniknęło głucho-metaliczne stukanie z tyłu, zbieżnośc, a właściwie kąt pochylenia kół sam się ustawił do pozycji właściwej i co za tym idzie zawieszenie dba w końcu o oponki, auto już nie pływa po całym pasie i trzyma linię no i najważniejsze! Komfort jazdy kilka gwiazdek w górę. Jedyne co teraz słychać z tyłu to te nieszczęsne plastiki i to tylko na poważniejszych nierównościach. Także Panowie, warto inwestować! :wink:

Apropos
Sebancisz napisał/a:
Jeśli chodzi o amortyzatory KYB to moin zdaniem super, w mikrze wymieniłem je dopiero po 100 tyś. km, a na monroły wtedy dawano mi gwarancję na ok 40 tyś. Jest różnica...
Jak będę wymieniał w cari to tylko KYB.


Sebancisz dzięki za podpowiedź. Co do amorków to 100% zgodności
 
 
Toni997
[Usunięty]

  Wysłany: 01-02-2007, 12:55   

Masz wybite tuleje główne tylnego wachacza, miałem te sasme objawy !




jawor44 napisał/a:
u mnie w czasie jazdy na wprost na nierownosciach dochodza metaliczne dzwieki z tylniego zawieszenia raz z jednej raz z drugiej strony bylem na wytrxzasarce i luzow nie ma..
 
 
szuwarek
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2007, 19:48   

jakiś namiar do Japaneze
 
 
maksiu21
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 18:03   

Takiego ladnego poscika napisalem i mi go nie wgralo:/ no nic zaczne pisac jeszcze raz. Bylem ostatnio na przegladzie bo samochod zaczal dziwnie zachowywac sie na drodze, i tak: amortyzatory przod cos ok 80%, a tyl 60%; na tylnich wahaczach w przedniej tuleji gumowej wystepowaly niewielkie luzy. Mechanik powiedzial ze amortyzatory ok, a tuleje za niedlugo do wymiany. Na szarpakach zero stukow. A co sie dzieje podczas jazdy z samochodem: zaczal plywac po drodze po przekroczeniu 120km/h (podczas silnieszego wiatru grrr...), metaliczne stuki w tylnim lewym zawieszeniu a w przednim trzeszczy na wiekszych nierownosciach. Co jest?? Badanie ok, a rzeczywistosc przedstawia inne realia?
 
 
dzek5
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 20:01   

tomecki ile cie to kosztowalo bo ja u siebie mam do wymiany tuleje glowną.Oraz mam dodatkowe pytanie czy wymieniajac tuleje glowna tynego wachacza trzeba zdjac caly wachacz lacznie z bebnem hamulcowym :roll:
 
 
szuwarek
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 21:19   

dzięki za podpowiedz maksiu21,jaki jest koszt (-)(+)zrobienia tył zawieszenie bez amorów : :o
 
 
Tomecki
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 07:26   

dzek5,
Cytat:
ile cie to kosztowalo bo ja u siebie mam do wymiany tuleje glowną


Tuleje kupowałem w oryginale. Kosztowała coś około 180 zł za stronę, ale nie jestem w 100% pewien, może mniej.

Cytat:
czy wymieniajac tuleje glowna tynego wachacza trzeba zdjac caly wachacz lacznie z bebnem hamulcowym


Nie ma takiej potrzeby, więc spokojnie. Na dobrą sprwę jak masz kanał to nawet nie wiem czy istnieje potrzeba zdejmowania koła. Aha no i nie polecam tanich zamienników. Szybko się wybijają.

maksiu21,
Cytat:
A co sie dzieje podczas jazdy z samochodem: zaczal plywac po drodze po przekroczeniu 120km/h


Mi w tym przypadku (bo amortyzatory i sprężyny miałem w porządku) pomogła mi wymiana drążków stabilizatorów z przodu oraz wymiana tulei z tyłu i gum pod stabilizatorem również z tyłu. Ale z tego co czytam to rzadki przypadek :wink:
 
 
dzek5
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 09:25   

Mam kanal.Cz moze mi ktos opisac jak wyjac ta tuleje,czy starczy tylko odkrecic srube mocujaca do nadwozia a wachacz sie opusci.A jak ja wybic z wachacza a nastepnie wlozyc nową:Bo mi sie wydaje ze bez prasy sie nie obejdzie i sciagniecia piasty kola :lol:
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 07-02-2007, 10:36   

Tomecki napisał/a:
Na dobrą sprwę jak masz kanał to nawet nie wiem czy istnieje potrzeba zdejmowania koła.


wymieniales sam z kanalu te duza tuleje pod progiem ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-02-2007, 10:54   

Mi się wydaje że trzeba cały wachacz wyjąc.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.