Jak łapie wam sprzegło? |
Autor |
Wiadomość |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-02-2007, 13:09
|
|
|
Moja teoria jest taka, że im później "sprzęgło łapie" tym lepiej dla skrzyni. Dlaczego?
ano dlatego że przy wysprzęglaniu, moment rozłączenia skrzyni nastąpi ciut szybciej aniżeli gdyby działo się to tuż nad podłogą - czyli dajemy więcej czasu synchronizatorom.
BTW
przy hydraulicznym sprzęgle można regulować " branie sprzęgła" |
|
|
|
 |
faken [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2007, 13:25
|
|
|
im pózniej łapie tym bardziej jest wyslizgane |
|
|
|
 |
zdzislavo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2007, 18:06
|
|
|
Ja mam ca0 1.6 glxi i pozno lapie sprzeglo ale jest gorszy problem przy zmianie biegow na wyzsze jest takie szarpniecie jak przytrzymam troszke gazu przy zmianie to jest ok ale jak nie to jest takie szarpniecie i lekkie przychamowanie auta wy tez tak macie czy znowu musze sie do warsztatu udac aha i da sie w moim modelu regulowac to jak szybko lapie sprzeglo a jezeli tak to jak?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-02-2007, 18:26
|
|
|
e-gen napisał/a: | Moja teoria jest taka, że im później "sprzęgło łapie" tym lepiej dla skrzyni | Może i masz rację, lepiej dla skrzyni, ale napewno gorzej dla sprzęgła, ponieważ faken napisał/a: | im pózniej łapie tym bardziej jest wyslizgane |
|
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2007, 13:46
|
|
|
Właśnie mi też zwróciło uwagę pożne branie sprzęgła myślę ze ponad połowa jest?
Pytanie, czy sprzęgło już mówi papa
Ciągnie ładnie, jadę pod górkę 70-80 na 5 biegu nadal ciągnie- nie traci prędkości?
Może tak ma być?
HM ciekawe ile kosztuje set do wymiany sprzęgła? i czy są jakieś niespodzianki czy standard?
pozdr, |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-02-2007, 12:11
|
|
|
Hugo napisał/a: | e-gen napisał/a: | Moja teoria jest taka, że im później "sprzęgło łapie" tym lepiej dla skrzyni | Może i masz rację, lepiej dla skrzyni, ale napewno gorzej dla sprzęgła, ponieważ faken napisał/a: | im pózniej łapie tym bardziej jest wyslizgane |
|
Ja jeszcze dorzuce, ze branie wysoko jest niewygodne dla czlowieka - zakres pracy stopy na koncu brania sprzegla jest meczacy dla stopy wlasnie. Zeby to dobrze robic, to trzeba czesto oderwac noge od podlogi. Dlatego wszedzie ustawiam zgodnie z tym, co pisza w instrukcji - moment brania na 4 cm od podlogi. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 13:36
|
|
|
Tylko czy można to ustawić -hydrauliczne sprzęgło? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-02-2007, 13:40
|
|
|
Bastek napisał/a: | Tylko czy można to ustawić -hydrauliczne sprzęgło? |
tylko takie ustawiam, na linkach sie nie znam |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 13:45
|
|
|
A ja się wogóle nie znam
[ Dodano: 07-02-2007, 13:46 ]
najlepiej jak bys sam sie przejechał i zobaczył moze kiedyś? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-02-2007, 14:36
|
|
|
umow sie przez PW, przyjedz, obadamy - przyszly tydzien najlepiej |
|
|
|
 |
markus78 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 17:42
|
|
|
Mnie też łapie wysoko - ale przyzwyczaiłem się i jest git
zdzislavo napisał/a: | Ja mam ca0 1.6 glxi i pozno lapie sprzeglo ale jest gorszy problem przy zmianie biegow na wyzsze jest takie szarpniecie jak przytrzymam troszke gazu przy zmianie to jest ok ale jak nie to jest takie szarpniecie i lekkie przychamowanie auta wy tez tak macie czy znowu musze sie do warsztatu udac aha i da sie w moim modelu regulowac to jak szybko lapie sprzeglo a jezeli tak to jak?? |
Hmmm, sprzęgło u mnie też jest bardzo czułe i większość zmien biegów okupiona jest lekkim szarpnięciem. Myślę, że to urok tego modelu. |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 27-03-2008, 15:18
|
|
|
mam jak wyżej ... łapie jak to w coltach mam CJ0 1.3 1997 i chyba hydrauliczne sprzęgło..dlatego regulowanie jest dość trudne, ale można się przyzwyczaić do takiej jazdy. |
|
|
|
 |
patysia00 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2008, 21:51
|
|
|
a mi łapie tak normalnie... na dole... i nic mi nie szarpie przy zmianie biegów |
|
|
|
 |
mackuu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 23:32
|
|
|
Właśnie kupiłem Colta CJO 99' i pierwsze wrażenie... sprzęgło do naprawy Ale poszukałem i proszę widzę, że to raczej często spotykane, sprzęgło poza tym, że łapie wysoko ( 3/4 wysokości ) działa ok.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 23:47
|
|
|
Ja mam CA0 i u mnie sprzeglo tez lapie wysoko. Jest mozliwosc ustawienia hydraulicznego?? Jak tak to jak to zrobic bo wolalbym jakby troche nizej lapalo. |
|
|
|
 |
|