Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Regulacja Silnika 4G64 (GDi)
Autor Wiadomość
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2010, 18:25   

Witam Panów serdecznie,
Podpinam się do tematu z jednego powodu - 2,4 GDI 1999r - szarpanie, brak mocy, wolne obroty, przepustnica - ogólnie padaka.

Jako że z Panem Szulcem ze Skoczowa już byłem od jakiegos czasu w kontakcie, zdecydowałem się na jego usługi.

Pan jest strasznie pewny siebie, wszystko wie, dla niego to pestka i standart i w ogóle trzeba tylko zapłacić i auto będzie jak nowe.....ładnie wszystko brzmi ale sceptyzm
górował.

Zawiozłem auto 2 tygodnie temu - diagnostyka:
sprężanie na cylindrach - 12 Mpa - ma być 18
nierówne obroty i szarpanie - winna przepustnica.
KATEGORYCZNIE zły olej w silniku - był 10W40 - olej ten jest nadwyraz błędnym rozwiązaniem ponieważ jego lepkość powoduje wiązanie się ze spalinami które cofają się poprzez EGR
- KATEGORYCZNIE MUSI BYĆ FULL SYN. - w tej chwili 0w40.
Ogolne prognozy na moc to - ok. 90 KM!!!!!!

Pan pracował 2 tygodnie i na bieżąco informował mnie o wszystkim dokumentując to zdjęciami ( zdjęcia głowicy,kolektora i zaworów przyprawiły mnie o ból głowy )
Silnik, przepustnica, pompa wys. ciśnienia zostały rozebrane do ostatniej śrubki - czyszczona głowica, zawory, wymiana uszczelniaczy zaworowych, regeneracja przepustnicy,
EGR, pompy.
Jednym słowem wszystko z silnika zostało "wypolerowane"

Wczoraj dostałem auto.........efekt??
PIORUNUJĄCY!!!!!!!

- brak szarpania
- stabilne i prawidłowe obroty silnika na biegu jałowym,
- spręzanie w cylindrach - 18 MPA
- moc - PIORUNUJĄCA!!!!! - na hamowni nie byłem ale odczucie i porównanie z innymi autkami mowi mi ze spokojnie te 150KM osiagane sa bez problemu.
- gwarancja na 200 tyś KM
- co pół roku przyjeżdzam na kawe do Pana Szulca i czyścimy przepustnice i diagnozujemy czy wszytsko jest git.
O kosztach nie bede pisal - wystarczy zadzwonic do Pana Szulca.

Post umieszczam z jednego powodu - mam to auto od 3 lat i przez ten okres nawet nie zdawałem sobie sprawy co potrafi 2,4 GDI.
Robiłem mnóstwo niepotrzebnych rzeczy - wymiana przepustnicy ( nic nie dało ), rózne diagnostyki i próby napraw w ASO
, czyszczenia, i inne tego typu pierdoły które nie przynosiły ŻADNEGO efektu. Jak zsumowałem sobie wszystkie wydatki z 3 lat na te właśnie "pierdoły" to wyszło mi że
za ten koszt mogłem skorzystać z usług Pana Szulca 3 RAZY......
Napewno będe dalej korzystał z usług pana Szulca:)

Jeżeli ktoś będzie miał pytania odnośnie szczegółów pracy Pana Szulca ( starałem się wszystko zapamiętać )to zapraszam na Priv, bąsz w ten temat.

Lideek
 
 
Jeremy79 
Mitsumaniak

Auto: KIA Carnival 2.9 CRDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 100
Skąd: Sanok
Wysłany: 09-12-2010, 11:40   

Czy istnieje możliwość podkręcenia TPS w 2.4 GDI (do 2,5 V6 znalazłem manual), a jeśli tak, to w którym miejscu jest ta "magiczna śrubka" do regulacji.
Wiem, że muszę wpiąć się w 2 i 3 pin w kostce, ustawić wartość 0.45-0.55 V. Tylko nie wiem gdzie mam "kręcić" tym TPS'em?
Rozumiem, że TPS znajduje się bliżej dolotu powietrza?
_________________
Space Wagon 2,4 GDI 99'
Galant Kombi Sport Edition 2,4 GDI 99'
Carisma Elegance 1,8 GDI 99',
Carisma GLS 1,8 96'
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-12-2010, 11:55   

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Jeremy79 
Mitsumaniak

Auto: KIA Carnival 2.9 CRDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 100
Skąd: Sanok
  Wysłany: 09-12-2010, 12:56   

Podziękował ślicznie kolego robertdg. O to mnie się rozchodziło :wink:
W manualu jest mowa o kanale nr 1, ale chodzi tu o MUT-II ? My wpinamy sie pod 2 i 3 pin?
_________________
Space Wagon 2,4 GDI 99'
Galant Kombi Sport Edition 2,4 GDI 99'
Carisma Elegance 1,8 GDI 99',
Carisma GLS 1,8 96'
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 10-12-2010, 21:01   

witam ustawianie obrotów tps-em nic ci nie da ,po każdym odłączeniu akumulatora i uczeniu od nowa obrotów będziesz miał tak samo lub całkiem ci będą spadać aż do zgaśnięcia auta
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 29-06-2013, 23:48   [EA3A/W 2.4]

Czy w kwestii falujących delikatnie obrotów mogę posiłkować się informacjami z wątku dla Carismy ? Regulacja pompy wysokiego ciśnienia



w 2.4 GDI wygląda to tak samo ?
 
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 30-06-2013, 08:45   

możesz
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 30-06-2013, 09:39   

radek79, a czy możesz proszę łopatologicznie wytłumaczyć mi abym miał pewność, że robię wszystko dobrze... ja rozumiem to tak :
- podpinam się z miernikiem przy pompie
- sprawdzam jakie napiecie daje na biegu jałowym, 2000obr i maks
- kręcąc tą "śrubką" staram się osiągnąć wartość 3V w całym zakresie obrotów

dobrze mam to poukładane w głowie ?
 
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 30-06-2013, 09:51   

zacznę od tego że nie szukał bym falowania obrotów w winie pompy, gdyby ci silnik poszarpywał źle przyśpieszał na wyższych obrotach to wtedy tak, jak czyściłeś kolektor to też czyściłeś zawór egr :?:
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 30-06-2013, 09:53   

nie... tylko przepustnica była czyszczona i ja tego nie widziałem bo robił to mechanik - ponoć nie była bardzo zabrudzona więc kolektora nie ruszał już nawet o zaworze EGR nie wspomnę.
 
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 30-06-2013, 10:08   

to już wiesz co masz do zrobienia, jak zdejmiesz kolektor to i kanały dolotowe w głowicy też mają być wyczyszczone jak i zawór egr, po tym wszystkim pokusił bym się o ponowne ustawienie tps i porządna nauka obr.
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 30-06-2013, 23:19   

obroty akcja filmu średnio porywająca ale widać wachania wskazówki...
 
 
 
 
Damian780425 
Nowy Forumowicz
I"LOVE JAPAN


Auto: Galant 2,4 GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 28
Skąd: Jasien
Wysłany: 07-07-2013, 18:06   

Witam kolegów !!!!

Dawno mnie tu nie było post napisany kawał czasu temu .
Dałem sobie spokój i tak jeździłem do dziś , :
- braki w mocy
- wysokie spalanie
- poszarpywanie
- i co najgorsze przy wyprzedzaniu potrafił zamulić :shock:
Trafiłem sarnę i autko stało porozkręcane w garażu postanowiłem wrócić do tematu.
I tak po kolei przepustnica kiedyś czyściłem nie bardzo to pomogło następne czyszczenie kolektor z przepustnicą niby jakaś zmiana ale to nie było to . Teraz wszystko od przepustnicy po zdjęcie głowicy .
Gdy zobaczyłem głowice i tłoki doznałem szoku ( JAK TO AUTO MOGŁO SIĘ PORUSZAĆ )
Głowica wysłana do firmy na mycie i czyszczenie przyjechała jak nowa kolektor i przepustnica jak nowe . Wszystko poskładane auto prosto mówiąc ( JAK NOWE ) !!!!!
Efekt taki jak by ktoś mi turbine zamontował ( przyspieszenie , elastyczność , kultura pracy )
Odczucia subiektywne + 45 do 50 KM tak tak !!!
Tym tematem zakończyłem moje problemy z tym silnikiem i myślę że wszystkie jednostki tego typu potrzebują okresowego kompleksowego czyszczenia . Jest wiele postów na forum dotyczących problemu z GDI a taka operacja usuwa 99% z nich . Postanowiłem zaślepić EGR ale to moja decyzja sa wrogowie jak i zwolennicy tej metody. Ja po 4 latach postanowiłem zaślepić , co będzie to się okaże auta nie zamierzam sprzedawać więc opisze skutki zaślepiania EGR .

Pozdrawiam wrogów i miłośników tego silnika tak naprawdę dzielą się oni na tych co mają brudne jednostki i czyste. ;-)
_________________
Niech moc będzie z wami !!!
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 07-07-2013, 18:39   

Damian780425, jeśli nie jest to tajemnicą to napisz mi proszę jaki był koszt tego zabiegu i do kogo wysyłałeś. Tu lub na PW. Z góry dziękuję.
 
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-07-2013, 19:47   

Damian780425 napisał/a:
Postanowiłem zaślepić EGR

I słusznie w większosci jednostek wystepuje brud nagar itp ,tez mam zaslepiony w TD a tam nie zła sadza była :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.