Szarpanie przy 1700 obr/min.. |
Autor |
Wiadomość |
Rafciio
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 94' 2.0 16 V sohc
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 30-06-2013, 08:59 Szarpanie przy 1700 obr/min..
|
|
|
Witam forumowiczów. Mam pytanie odnośnie galanta.. Silnik 4g63 2.0 16V sohc LPG. Kupiłem galanta 3 mies. temu i jest tak od początku mego zakupu. Szarpanie przy ok 1200-1800 obr. powyżej jest nie odczuwalne. spalanie chyba w normie ok 12 lpg. szukałem przyczyny-wymienione przewody, świece, błędów w Ecu brak.. nie wiem jak z przewodami podciśnienia czy istnieje podłączenie do aparatu zapłonowego przewodem podciśnieniowym?... Szarpie delikatnie jak na Pb jak i na Lpg.. pomóżcie proszę i dziękuję.. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-06-2013, 11:26
|
|
|
Wymieniałeś palec i kopułkę? zapłon ustawiany lampom? objawy występują w trakcie jazdy,czy na postoju również?
Na początek pasowałoby sprawdzić ciśnienia w cylindrach,ustawienie luzów zaworów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rafciio
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 94' 2.0 16 V sohc
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 30-06-2013, 17:44
|
|
|
Palec i kopułka nie wymieniane, szarpanie odczuwalne w czasie jazdy.. Głowica była całkowicie robiona przez warsztat naprawczy który zlecił poprzedni właściciel, kompresja moim zdaniem dobra, bo nie odczuwam brak mocy ( nie proszę miśka o rozpędzenie się).. Luzów zaworowych nie sprawdzałem. Przyjrzę się kopułce i palcowi. Dzięki za pomoc. A co do zapłonu nie ustawiane było przeze mnie lampą.. |
|
|
|
 |
Sianko333
Forumowicz Andyandy
Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2013, 01:00
|
|
|
Rafciio, czyściłeś przepustnicę i przepływomierz powietrza? Sprawdź też system zapłonowy i filtry LPG. Parownik w LPG też jest ważny. |
|
|
|
 |
Rafciio
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 94' 2.0 16 V sohc
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 01-07-2013, 06:22
|
|
|
Dzisiaj trochę przy nim poszperam, przepustnica czyszczona a przepływomierza nie ruszałem.. Może trochę go lekko przedmucham sprężonym powietrzem, szarpanie występuje także na Pb, więc nie są to filtry od gazu.. Kopułkę też zdejmę, nie wiem czy się nie powysypują ze środka części bo nie rozbierałem ustrojstwa.. Dodam że nie ma objawów strzelania.. Zastanawia mnie czy aparat zapłonowy ma w sobie przyspieszenie zapłonu..
Zdjęcie poglądowe identycznego aparatu zapłonowego..
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-07-2013, 08:30
|
|
|
Rafciio napisał/a: | nie wiem czy się nie powysypują ze środka części bo nie rozbierałem ustrojstwa.. | Nic się nie wysypie. |
|
|
|
 |
Rafciio
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 94' 2.0 16 V sohc
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 01-07-2013, 09:32
|
|
|
Opiszę co zrobiłem.. Otóż rozkręciłem kopułkę, zauważyłem lekki nalot na 4 kołkach przetarłem-zeskrobałem, gryfel jest cały, palec też nie ma znacznych śladów zużycia.. Złożyłem i dobrałem się do przepływomierza( lekko wacikiem przetarłem) poskładałem i odpaliłem.. Przejażdżka na Pb, znikome albo niewyczuwalne szarpanie-czyli poprawa.. Na Lpg jest ale to malutkie szarpanie między 1400/1800 obr.. Wynik-pomogło czyszczenie.. W przyszłości do wymiany będą palec, kopułka i kable ( kable są pewnie słabej jakości bo Janmor" ) Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.. Piwko dla pomagających.. |
|
|
|
 |
Sianko333
Forumowicz Andyandy
Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-07-2013, 21:58
|
|
|
Rafciio, Sprawdź zawór egr i jaki stan jest paska rozrządu czy łańcucha nie wiem co masz. Sprawdź też napinacz bo może wpadać w rezonans przy pewnych obrotach i wtedy zapłon wypada rożnych punktach pracy silnika .Szarpie przy pewnych obrotach lub np. na drugim biegu. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-07-2013, 22:51
|
|
|
Sianko333 napisał/a: | jaki stan jest paska rozrządu czy łańcucha nie wiem co masz | Pasek rozrządu. |
|
|
|
 |
Rafciio
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 94' 2.0 16 V sohc
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 14-07-2013, 06:32
|
|
|
Tak, to jest przy 1700 obr/min zawsze w tym przedziale. Co do paska to nie wiem kiedy zmieniany, ale coś mi mówi że coś z napinaczem może być bo odgłos dziwny daje. Nie wiem może te silniki tak mają. Mam udokumentowane od poprzedniego właściciela ( zrobiona głowica i rozrząd w marcu tego roku w serwisie) jedynie musiałbym podjechać dobrego mechanika.. Powiem tak wchodzi w obroty dobrze, ale jadąc na np. 2-ce przy ok 25km/h jest te szarpanie odczuwalne. Nie wiem co robić, zaglądałem pod pokrywę rozrządu i jest niby ok. Pytanie czy taki olej można zalać?.. QUARTZ 7000 ENERGY 10W40, i ile wchodzi do silnika?.. 4G63.. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-07-2013, 13:16
|
|
|
Rafciio napisał/a: | Pytanie czy taki olej można zalać?.. QUARTZ 7000 ENERGY 10W40, i ile wchodzi do silnika?.. 4G63.. |
Tak,to bezpieczny olej dla silnika,jeśli chodzi o gęstość jeśli chodzi o to czy to będzie Elf,Mobil czy Quartz,to już zależy od Ciebie,i zasobności Twojego portfela
[ Dodano: 14-07-2013, 13:17 ]
Oleju wchodzi do silnika ok.3,5 litra. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|