| 
		[EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 rafaloGLS  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant GLS 2.0 16V 100kW 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Dumbrowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2013, 23:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony? Chciałbym się upewnić, że po ostatnim czyszczeniu przepustnicy wszystko jest złożone poprawnie. Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fj_mike  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Dyplomatyczne EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2013, 09:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rafaloGLS napisał/a: | 	 		  | Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony? | 	  
 
http://forum.mitsumaniaki...p=660345#660345
 
 
W skrócie: kablem poprzez ECU lub miernikiem. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i  EA2W '02 by fj_mike
 
 
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły   by Owczar
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-03-2014, 15:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy ma ktoś fotkę lub może opisać w jakim położeniu powinna znajdować się wskazówka obrotomierza przy w pełni rozgrzanym silniku, dźwignia na P lub na luzie w manualu w przypadku silnika V6 w Galu? I jakie (wiadomo mniej więcej) obroty wskazują kreski na obrotomierzu w zakresie 0-1000 obr./min? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-03-2014, 15:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hugo, 
 
Ja mam w połowie poniedzy dwoma kreskami, tą od połowy i tą jakby 800rpm. Z tego co odczytywałem w evoscan to jest 680rpm | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-03-2014, 15:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pytam, bo ja miałem na drugiej kresce od dołu (silnik pracował równiutko, nic nie drżało-ach ta kultura pracy V6     ), ale z okolic pasków osprzętu dochodziły dziwne dźwięki (buczenie itp.). Akurat miałem okazję sprawdzić w innym Galu V6 jakie ma obroty biegu jałowego i były na ostatniej kresce przed 1000 obr./min., więc sobie wykręciłem śrubkę regulacji wolnych obrotów tak, że mam teraz też na ok. 800-900 obr./min. To wychodzi, że miałem wcześniej słabe 500 obr./min.     Śrubka była 0,5 obrotu przed wkręceniem do oporu... Dziwne dźwięki zniknęły.
 
Gdzieś deejay wklejał foto obrotomierza na biegu jałowym, ale nie mogę znaleźć. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fragu  		  
		 
         Mitsumaniak Łukasz
  
  
                  Auto: jest 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-03-2014, 19:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Hugo, no to u mnie dokladnie to samo, jałowy poniżej 600 obrotów i takie dziwne dźwięki - gdzie ta śrubka i w którą stronę kręcić? | 
             
						
				_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
 
_______________________________________
 
 
FIESTA ST150 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-03-2014, 22:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:) | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-03-2014, 22:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                
 
 
Czerwoną strzałką zaznaczyłem zaślepkę śrubki regulacji wolnych obrotów, pod zaślepką jest śrubka na śrubokręt krzyżakowy. Wkręcasz i obniżasz obroty (zmniejszasz dawkę powietrza), wykręcasz to się podnoszą (zwiększasz dawkę powietrza). 
 
 
[ Dodano: 03-03-2014, 23:01 ]
 
 	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:) | 	   No to muszę trochę obniżyć teraz, zresztą już "na słuch" pracuje za szybko na biegu jałowym, brakuje mu spokoju     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fragu  		  
		 
         Mitsumaniak Łukasz
  
  
                  Auto: jest 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-03-2014, 23:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hugo, dzięki!     
 
 
 
 
 
ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!!    | 
             
						
				_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
 
_______________________________________
 
 
FIESTA ST150 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-03-2014, 07:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Fragu napisał/a: | 	 		  | ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!! | 	       | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wilk88  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant EA6W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-07-2014, 22:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków? Jest może na forumie jakiś dokładny opis jak to zrobić? Znalazłem taki do GDi ale z tego co się zorientowałem to co innego. Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU? | 
             
						
				_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
 
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
 
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
 
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
 
 
 
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment   
 
 
-Mitsubishi Galant EA6W
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2014, 04:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wilk88 napisał/a: | 	 		  | Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków? | 	  
 
W dieslu pod przepustnicą jest więcej sadzy niż w samej przepustnicy a to za sprawa EGR wystarczy zaślepić i koniec czyszczenia kolektora    
 
 	  | wilk88 napisał/a: | 	 		  | Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU? | 	   
 
Nic nie trzeba ustawiać i nie resetować ecu, przy przepustnicy nie  ma tps     | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nix  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 172 Skąd: FSW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-09-2014, 11:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników: 
 
- położenia wału korbowego 
 
- położenia wałka rozrządu?
 
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie. | 
             
						
				_________________ Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KsiadzRobak  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-09-2014, 12:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nix  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 172 Skąd: FSW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-09-2014, 19:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników: 
 
- położenia wału korbowego 
 
- położenia wałka rozrządu? 
 
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie. | 	  
 
 	  | KsiadzRobak napisał/a: | 	 		  | Nie. | 	  
 
 
Możesz rozwinąć dlaczego nie?. W tipo 1.6 benz. 90' własnie wymiana czujnika wału korbowego dała odetchnąć od ciągłych drgań i zaniżeń obrotów. | 
             
						
				_________________ Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |