| 
		Pytania nowicjusza | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Piotreq  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Szwedzkie/hamerykanskie 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa-Tarchomin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-07-2013, 14:05   Pytania nowicjusza
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie, poszperalem troche po forum i nie znalazlem informacji odnosnie kilku spraw...
 
 
Nosze sie z zamiarem kupna L200 minimum z 2007, 
 
najchetniej z automatyczna skrzynia biegow i tu rodzi sie kilka pytan:
 
1. Czy skrzynie sa wytrzymale?
 
2. Jak skrzynie sprawuja sie w terenie?
 
3. Dlaczego jest tak malo automatow?
 
 
Mialem okazje smigac L200 po czarnym (wlasnie w automacie) i demonem predkosci ani przyspieszen nie byl, czy moment jest ograniczony elekronicznie czy w manualu tez tak osowiale przyspiesza?
 
 
Znalazem sporo informacji na temat silnikow ale troche zglupialem, 
 
wiadomo ze kazdy bedzie chwalil swoje ale nie znalazlem informacji,
 
ktory z silnikow jest najmniej awaryjny (DOHC, DID, TD)?
 
 
Czy mosty wytrzymaja opony np 33" i wieksze - chcialbym go z czasem podniesci i pojezdzic turystycznie w terenie?
 
 
Sporo osob posiadajacych pickupy ma problem z niedociazonym tylem auta,
 
czy jezdzac po miescie (50/50 z trasa) na "pusto" bede odczuwal roznice?
 
 
Mam kilka typow z alledrogo i otomoto, 
 
czy ktos moglby rzucic okiem na te egzemplarze,
 
moze to kogos od Was?
 
 
1. automat 2008 http://otomoto.pl/mitsubishi-l200-C27830389.html
 
 
2. manual 2008 http://allegro.pl/mitsubi...3410784349.html
 
 
3. srebrny pomorzanin 2009 http://otomoto.pl/mitsubi...-C29835305.html
 
 
4. czarnuch z Wagrowca 2008 http://otomoto.pl/mitsubi...-C28783632.html
 
 
5. 2007 radomskie http://allegro.pl/mitsubi...3425926856.html
 
 
z gory dziekuje za odpowiedzi
 
pozdrawiam[/b] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 romero  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-07-2013, 17:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  | opony np 33" i wieksze | 	  
 
 
Witaj. Pomyliłeś się, robisz sobie jaja, czy będziesz wycinał nadkola             
 
 
Co do oferty nr 2 :
 
"NIE LAKIEROWANY
 
BRAK NAJMNIEJSZYCH USZKODZEŃ LUB ZARYSOWAŃ LAKIERU"
 
nie wierzę, chyba że po zabiegu w SPA     . Lakier to chyba najsłabszy punkt ELCI.
 
 
Tył na pusto skacze więc lepiej dociążyć. Większy komfort i lepsza przyczepność.
 
Jeżeli chodzi o automat, miałem drobne problemy z elektroniką przy przebiegu ok. 160000. Jest to moje pierwsze auto z automatem ale nie chcę już nigdy z manualem. 
 
A dlaczego tak mało ?  Może cena ?
 
Ja osobiście odradzałbym egzemplarz z boxem (167KM). Pękające głowice i inne problemy. Poszukaj, na forum to gdzieś jest.
 
Generalnie jestem z autka zadowolony. Pozdrawiam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jawaldek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93 
                  Zaproszone osoby: 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-07-2013, 21:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witaj na forum       	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  | Czy mosty wytrzymaja opony np 33" i wieksze | 	   32" to maks, 33" podniesiesz samochód o 1,25 cm kosztem większego wiru w baku, częstszych wizyt na zmianę przedniego zawieszenia, łożyska też. 	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  | chcialbym go z czasem podniesci i pojezdzic turystycznie w terenie?  | 	   nie wielkość opon a technika jazdy (bez skojarzeń proszę     ) pozwoli Ci pokonać większość przeszkód terenowych tylko ten tył jakiś taki lekki i tak jak ->> 	  | romero napisał/a: | 	 		  | Tył na pusto skacze więc lepiej dociążyć. Większy komfort i lepsza przyczepność.  | 	 
  | 
             
						
				_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piotreq  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Szwedzkie/hamerykanskie 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa-Tarchomin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2013, 08:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a co z silnikami,
 
ktory jest najtrwalszy,
 
ktory polecacie?
 
 
czym macie dociazony tyl?
 
-czy dociazacie go tylko w terenie?
 
 
co z reszta aut ktore podalem? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jawaldek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93 
                  Zaproszone osoby: 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2013, 10:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  a co z silnikami,
 
ktory jest najtrwalszy, | 	   ten który ma najmniej elektroniki      	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  | ktory polecacie?  | 	   no nie w tym przedziale wiekowym co szukasz ale 2,8 w Mitsubishi II ->> każda pliszka swój ogonek chwali         
 
Poczytaj na forum które samochody/silniki mają jakie bolączki i dojdziesz do odpowiedzi.
 
Przeglądając forum zauważyłem że Miski II z silnikami 2,8 mają najwięcej problemów z zimowym odpalaniem i zapowietrzaniem się układu paliwowego, natomiast L 200 obfituje w wakacyjne elektroniczno/ zbiornikowo awarie     | 
             
						
				_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 romero  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2013, 10:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  a co z silnikami,
 
ktory jest najtrwalszy,
 
ktory polecacie? | 	  
 
A masz wybór w L200 ? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Heilsberg  		  
		 
         Forumowicz USNI Life Member
  
  
                  Auto: jak w podpisie 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2013, 11:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jawaldek napisał/a: | 	 		   	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  a co z silnikami,
 
ktory jest najtrwalszy, | 	   ten który ma najmniej elektroniki      	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  | ktory polecacie?  | 	   no nie w tym przedziale wiekowym co szukasz ale 2,8 w Mitsubishi II ->> każda pliszka swój ogonek chwali         
 
Poczytaj na forum które samochody/silniki mają jakie bolączki i dojdziesz do odpowiedzi.
 
Przeglądając forum zauważyłem że Miski II z silnikami 2,8 mają najwięcej problemów z zimowym odpalaniem i zapowietrzaniem się układu paliwowego, natomiast L 200 obfituje w wakacyjne elektroniczno/ zbiornikowo awarie     | 	  
 
 
Waldek, nie obraź się ale piszesz głupoty. Nie przekładaj swojego dużego skądinąd doświadczenia z PII na L200 bo to nie jest to samo. W L200 powyżej 2007 jest jeden silnik 2,5 DID i on nie cierpi na żadne elektroniczno/zbiornikowe awarie (to akurat 3,2 DID w trójkach) i aby go nie chipować bo wtedy katowany na autostradzie się sypnie kiedyś. Powyżej 2010 jest jeszcze 2,5 HP 178 koni i ten jest najlepszy.
 
 
Edit. Osobiście nie kupiłbym L200 z 2006-2009. Albo 2004-2005 z pełnym ES i chipem na 136 koni albo L200 HP 2010 i wyżej. Czyli dokładnie tak jak mam teraz. Ale to moje osobiste zdanie na podstawie tych eLek, które mam i tych, które mają moi koledzy. | 
             
						
				_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
 
L200 HP '10
 
L200 Dakar '05 Silver Beast | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 romero  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2013, 11:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Heilsberg napisał/a: | 	 		  jest jeden silnik 2,5 DID
 
 aby go nie chipować | 	  
 
Właśnie o tym pisałem powyżej,
 
"zbiornikowe awarie"
 
może chodzi o fabryczny filtr paliwa w zimie, który wymieniali na gwarancji. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jawaldek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93 
                  Zaproszone osoby: 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2013, 11:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Heilsberg napisał/a: | 	 		  | Waldek, nie obraź się ale piszesz głupoty | 	   no i widzisz mała     prowokacja i od razu forum "wrze"    
 
Jedyne moje doświadczenie z L 200 to podczas wyciągania Go z Nysy         | 
             
						
				_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piotreq  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Szwedzkie/hamerykanskie 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa-Tarchomin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2013, 18:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | romero napisał/a: | 	 		  |  A masz wybór w L200 ? | 	  
 
czekajcie czekajcie 
 
czyli silnik 2,5 w L200 jest taki sam w kazdej jednostce i rozni sie moca?
 
 
oznaczenia: DOHC, DID, TD to widzimi sie producenta?
 
 	  | Heilsberg napisał/a: | 	 		  | Osobiście nie kupiłbym L200 z 2006-2009 | 	  
 
 
taki mam przedzial wiekowy i kasowy wiec 2007-2008 mysle ze trafie jakiegos przyzwoitego   
 
 
no nic, szukam dalej w takim razie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jawaldek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93 
                  Zaproszone osoby: 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2013, 20:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  no nic, szukam dalej w takim razie    | 	   a zdradzisz tajemnicę czemu Twój wybór padł właśnie na L 200 ?? 	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  | pojezdzic turystycznie w terenie?  | 	   tzn czy tylko w koło komina czy też dalsze wyprawy ?? sam czy z rodziną ??
 
Pytam bo, przynajmniej mi się tak wydaje a Heilsberg mnie zruga         , jest to samochód mało przystosowalny do przeróbek w dalekie wypady/wyjazdy. Na pakę dużo można wrzucić i na tym koniec. Nie widziałem bo też i nie szukałem      np namiotu dachowego->> no nie musisz zaraz spać w namiocie ale frajda jest niesamowita. Można spać w namiocie rozkładanym na ziemi ale zarówno w namiotach dachowych jak i "naziemnych" są plusy i minusy, są zwolennicy jak i przeciwnicy. Rozumiem te koniki pod maską i prędkość robi swoje ale mniej też zobaczymy jeżdżąc tylko autostradami. | 
             
						
				_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Heilsberg  		  
		 
         Forumowicz USNI Life Member
  
  
                  Auto: jak w podpisie 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2013, 22:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               L200 do 2005 (będę je nazywał stare) miało silnik 2,5 4D56 ten sam co w PII. Występował on w 3 wersjach : z mechaniczną pompą 100 KM, z elektronicznie sterowaną 115 KM i  ten ostatni z chipem Ralliartu 136 KM. Od 2006 (będę je nazywał nowe L200) był 2,5 DID 136 KM i z chipem 167. Od 2010 2,5 HP 178 KM. Ponieważ chciał Kolega L200  po 2006 to silnik ma jeden do wyboru.     Skrzynie wszystkie uwaaneza trudne do zabicia i nie jest to słaby punkt tych aut.
 
Teraz Waldka ruganie.    Jest to samochód przystosowalny jak każdy inny. Stare L200 dokładnie identycznie pod względem kół, zderzaków i wyciągarek oraz zawieszenia jak PII i namiot też się da wsadzić (choć najpierw trzeba przykryć pakę ale i tak każdy ma przykrytą). Nowe jedynie koła musi mieć mniej odsadzone ale pozostałe sprawy bezproblemowo. Natomiast L200 ma niezaprzeczalną przewagę nad PII - jest młodsze do kupienia i przez to generalnie w lepszym stanie. | 
             
						
				_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
 
L200 HP '10
 
L200 Dakar '05 Silver Beast | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piotreq  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Szwedzkie/hamerykanskie 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa-Tarchomin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-07-2013, 08:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jawaldek napisał/a: | 	 		  	
 
a zdradzisz tajemnicę czemu Twój wybór padł właśnie na L 200 ??
 
 | 	  
 
od zawsze mi sie podobaly bo byly inne niz wszystkie pickupy (w nowej "osowatej" budzie   
 
chcialem kupic RAMa ale nie lapie sie w wieku bo to tez gra tu dosyc duza role...
 
 	  | jawaldek napisał/a: | 	 		  	
 
tzn czy tylko w koło komina czy też dalsze wyprawy ?? sam czy z rodziną ??  | 	  
 
z racji tego ze mialem juz kilka przygod z off roadem i widzialem L200 na jednym z rajdow to jako ze zdecydowalem sie na takie auto to pewnie znowu zaczne uczestniczyc w tego typu imprezach - bardziej turystycznie bo nie planuje uzbrajac eLke w wyciagarki itp
 
myslalem raczej zeby z czasem dolozyc jakies wieksze kolo AT/MT jakis delikatny lift i tyle
 
auto ma byc praktyczne i ma w kazdym momencie mnie dowiezc np do Gdanska albo Rzeszowa    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jawaldek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93 
                  Zaproszone osoby: 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-07-2013, 11:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Piotreq napisał/a: | 	 		  | z racji tego ze mialem juz kilka przygod z off roadem i widzialem L200 na jednym z rajdow to jako ze zdecydowalem sie na takie auto to pewnie znowu zaczne uczestniczyc w tego typu imprezach - bardziej turystycznie bo nie planuje uzbrajac eLke w wyciagarki itp  | 	   a może jednak  http://youtu.be/BlqyYihnu30  widoczny dym to spalone a w rezultacie "przyspawane" sprzęgło. Powiedzenie stare jak off-road ->> błoto wciąga i to dosłownie czyli po za liftem i innymi oponami nastąpi założenie snorkla potem wyciągarki itp itd Z tym sprzętem też pokonasz odległości do Gdańska albo Rzeszowa lub jeszcze dalej     | 
             
						
				_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piotreq  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Szwedzkie/hamerykanskie 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa-Tarchomin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-07-2013, 14:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hehehe podejrzewam ze tak moze sie skonczyc ale poki co zalozenie jest aby auto bez problemu pokonywalo trasy z bagazem i sluzylo do sprawnego przemieszczania sie   
 
 
jak zaloze MTki i podliftuje auto doloze snoorkla, wyciagarki, pewnie stalowy zderzak to wygoda podrozowania pojdzie w...
 
a i spalanie rowniez wzrosnie i to porzadnie   
 
 
a tak na PS to chyba jestem wiekszym fanem automatycznych skrzyn w offroadzie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |