Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy przy zmianie biegow
Autor Wiadomość
usloku 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Głogów
Wysłany: 17-07-2013, 12:35   problemy przy zmianie biegow

Witam zostalem posiadaczem pajero i mam kilka pytan bo jak to na nowy zakup przystalo to cos trzeba zrobic...
Mam pytan kilka bede bardzo wdzieczny za odpowiedz:
1. Podczas zmiany biegow slychac stuk wydajmi mi sie ze blizej tylu a jak powoli puszczam sprzeglo np z 1 na dwa to az czuje drgania tak jakby szarpalo to wal skrzynia krzyzak nie mam pojecia moze jakis luz jak juz bieg kest wbity jezdzi normalnie skrzynia oczywoscoe manual przy wlaczonych napedach jest to mniej odczuwalne.
2.jakie oleje do skrzyni i mostow i czy wymieniac to i jak sprawdzic stan ??
3.czy to auto pokazuje gdzies spalanie?? Mam maly wyswietlacz na srodku gdize pokazuje date gdzine i radio i ustawienia klimy.
To takie rzeczy mnue nurtuja najbardziej mnie przeraza pkt.1 bo jak sie naczytalen o tych skrzyniach i kolach i cenach to slabo...
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziekuje za pomoc
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-07-2013, 13:38   

hej.
Nie napisałeś czy to manula czy automat i ile ma przebiegu
ad. 1 Stuki zawsze są w manulau głośniejsze, trzeba nauczyć się wysprzeglać.
ad. 2 jeśli manula wszędzie 75W/90. Jeśli automat to to samo tylko w skrzyni Dia Queen.
ad. 3 spalania nie pokazuje. taka opcja tylko w benzynie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
usloku 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Głogów
Wysłany: 17-07-2013, 14:32   

Przebieg ma 215tys no stuki stukami fakt ze jak sie przyl i ze to powoli jak zmieniam to nic nie slychac a jest t manual. Tylko te drgania straszne ... jak by to byla skrzynia badz kolo dwumasowe to co by sie dzialo?? A moze tylni most:-/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-07-2013, 14:34   

prawdopodobnie stuki potęguje (co za tym idzie, powoduje drgania) rozwalone albo regenerowane wcześniej koło dwumasowe. Wymień koło na jednomasowe i zobaczysz czy minie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
usloku 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Głogów
Wysłany: 17-07-2013, 14:37   

A jaki jest koszt takiego kola?? To czyms sie bedzie jazda roznic ??

[ Dodano: 18-07-2013, 13:05 ]
A jakby mi kolega jeszcze powiedzial gdzie sprawdzic posiom oleju w skrzyni i reduktorze i mostach i ile tam wchodzi tego oleju 75w90 to bardzo by mi to pomoglo z gory dziekuje!
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-07-2013, 16:28   

Cytat:
ad. 2 jeśli manula wszędzie 75W/90. Jeśli automat to to samo tylko w skrzyni Dia Queen.


Nieprawda.



Cytat:
A jakby mi kolega jeszcze powiedzial gdzie sprawdzic posiom oleju w skrzyni i reduktorze i mostach i ile tam wchodzi tego oleju 75w90 to bardzo by mi to pomoglo z gory dziekuje!


Ile i jakiego masz wyżej. Jak sprawdzić ? Odkręcasz korek na bocznej ściance obudowy - i patrzysz czy jest na równo. W tym samochodzie wszystko się leje "na przelew".
Stan minimalny jest opisany w manualu serwisowym. Dla reduktora jest to bodajże 5mm poniżej otworu. Trzeba sprawdzić.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-07-2013, 17:13   

co tam jest nie prawdą? przecież tak napisałem jak w tabelce która wkleiłeś.
Po za tym to specyfikacja Mitsu, a producenci olei podają też swoje parametry i do jakich aut pasuje.
Ja leje od 10 lat tak napisałem i wszytko hula, a miałem sporo Pajero .
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-07-2013, 19:11   

Cytat:
jeśli manula wszędzie 75W/90.

To nie jest prawdą.
To jest specyfikacja mitsu, posługująca się ogólnie znanymi i stosowanymi normami klasyfikacji olejów.

Wynika z niej, że do mech. różnicowych (przód tył) lejemy olej 80W90, a nie 75W90 (skrzynia biegów, reduktor)

Cytat:
Ja leje od 10 lat tak napisałem i wszytko hula, a miałem sporo Pajero .

To tak jak w tej opowieści (autentycznej), panie jedni zbrojenie kładą dołem, inni górą - my zawsze po środku dajemy - 20 lat tak robimy i jest dobrze :mrgreen:

Lub bardziej w temacie. To tak jak "wulkanizatorzy" - każdy zmienia opony, wielu robi od lat - ale dokręcić koła ... nie potrafią. Próżno szukać rozumiejącego wykonywane czynności. Stosującego kontrolowany moment dokręcania (klucz dynamometryczny) i wykonujący szereg czynności umożliwiających wykonanie poprawnego dokręcenia.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-07-2013, 08:58   

po za tym na 75W/90 ciszej pracuje i most i skrzynia:)
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-07-2013, 11:08   

Cytat:
po za tym na 75W/90 ciszej pracuje i most i skrzynia:)


Ale do skrzyni (manualnej) lejemy właśnie 75W90 - więc w stosunku do czego ma ciszej pracować ? Nie rozumiem ...

Z dyferencjałem(ami) (PIII nie ma jako takiego mostu ...) - to własne interpretacje i odczucia. Mitsubishi pisze jasno - 80W90 i nie można mówić, że wszędzie 75W90.

Należy wyraźnie zaznaczyć, by użytkownik był świadomy, że mitsu pisze o 80W90.

Czy wyszła jakaś nota techniczna zmieniająca zalecenie o 80W90 ?
Zawsze się zastanawiam, skąd taka chęć w narodzie do poprawiania inżynierów, konstruktorów, kilkudziesięciu lat doświadczenia tychże ludzi ? Czym to jest podyktowane ?
I co grosza, to "poprawianie", to zawsze upraszczanie, wyciąć, zaślepić, zalać coś innego, dokręcić bez kontroli momentu, wyciąć, użyć palnika ...
A jak coś nie sa się w/w metodami (np. słynna pompa w 3,2 did) - to już nienaprawialną zostaje okrzyknięta ...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-07-2013, 11:41   

Ta chęć poprawiania wynika z posteru technicznego.
często ci sami inżynierowie poprawiają za jakiś czas samych siebie.
Mało tego samo pajero ulegało poprawom przez tych samych inżynierów. W tej samej książce do pajero 3 masz napisane np że kontrolka Check jest tylko w wersjach benzynowych, co jest nie prawdą bo est w każdym modelu P3.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-07-2013, 12:45   

Zapytałem czy wyszła jakaś nota techniczna, zmieniająca zalecania dot. oleju ? Mi o takiej nie wiadomo na dzisiaj.


Cytat:
I co grosza, to "poprawianie", to zawsze upraszczanie, wyciąć, zaślepić, zalać coś innego, dokręcić bez kontroli momentu, wyciąć, użyć palnika ...
A jak coś nie sa się w/w metodami (np. słynna pompa w 3,2 did) - to już nienaprawialną zostaje okrzyknięta ...


Cytat:
Ta chęć poprawiania wynika z posteru technicznego.


Chyba z zacofania i tkwienia przy metodach napraw z lat ubiegłego stulecia ...
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-07-2013, 14:23   

Hamuj emocje Czortunio bo coś ci pęknie :mrgreen:
Ja stawiam na doświadczenie nie na pierdoły na papierku. Wiele rzeczy już ludzie ulepszali.
A co powiesz na tych inżynierków z Mitsu co wymyślili powłokę wewnątrz zbiornika do PIII?
A takie mądre byli :mrgreen:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-07-2013, 15:13   

Tak nawiasem mówić, odcinam się już od tego co czartunio napisał,, ma tez sporo racji.
Ale jak pomyśle ile w p3 poprawiono przez 3 lata to okazuje się, ze jest tego sporo.
np:
EGR z manuala na elektryczny.
przepustnice.
wyrzucili elektrozaworki sterujące przepustnicą i i EGR
Pompę ABS ( inny HBB)
ssak w zbiorniku paliwa
mechanizmy klamek
Mechanizmy podnoszenia szyb
chłodnice EGR
Zmodernizowali napinacz
pewnie coś mi się przypomni.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Cyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2did Long AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 5
Skąd: Wawa
Wysłany: 02-08-2013, 22:30   

Akumulator ABS oraz krótszy bagnet gdzie automatycznie trzeba było dolac litr oleju
-to było w ramach akcji serwisowej .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.