Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:01 |
żdarte opony... |
Autor |
Wiadomość |
Artur844
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 4 Skąd: Bolków
|
Wysłany: 06-08-2013, 20:17 żdarte opony...
|
|
|
Wie ktoś może jak może być przyczyna zdzierania się tylnych opon od wewnętrznej strony....proces postępuje dość szybko..... czy przyczyną mogą być któreś z wyrobionych tulei..?
Za wskazówki z góry dziękuje |
|
|
|
 |
bulius
Mitsumaniak w imię zasad....
Auto: outlander I 2,4 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 104 Skąd: Oleszyce
|
Wysłany: 06-08-2013, 21:08
|
|
|
na początek geometria i jak się ustawia to zbieżność. Potem tuleje itd |
_________________ 1+1 = 69 |
|
|
|
 |
przemo76
Forumowicz
Auto: outlander 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 53 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 07-08-2013, 14:04
|
|
|
u mnie podobnie było, kąt pochylenia kół tylnej osi był za duży w związku z tym zbierało oponę od wewnątrz.
w moim samochodzie nie było regulacji tego kąta, zamiast specjanych śrób mimośrodowych były zwykłe, skręcone i chyba przyspawane na stałe.
kupiłem śruby z podkaładkami i ogarnięty warsztat ustawił kąty tylnego zawieszenia. |
|
|
|
 |
Piterer
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 16 Skąd: mazury
|
Wysłany: 07-08-2013, 18:09
|
|
|
Stoję przed tym samym problemem wymiany tulei i ustawienia geometrii. Nie mam u siebie śruby mimośrodkowej, a pytanie mam czy w każdym modelu ona występuje??
Tak sie zastanawiamy czy jakis warsztat nie wstawił zwykłej, bo nie miał mimośrodkowej na stanie |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 07-08-2013, 21:24
|
|
|
Piterer napisał/a: | Stoję przed tym samym problemem wymiany tulei i ustawienia geometrii. Nie mam u siebie śruby mimośrodkowej, a pytanie mam czy w każdym modelu ona występuje??
Tak sie zastanawiamy czy jakis warsztat nie wstawił zwykłej, bo nie miał mimośrodkowej na stanie | Wydaje mi się że każdy samochód powinien mieć możliwość regulacji, śruba z mimośrodem wydaje się dość tanim i logicznym rozwiązaniem. U mnie podczas wymiany tulei zastrzegli że chcą od razu nowe śruby, bo po kilku latach są praktycznie nie do ruszenia z wnętrza tulei i trzeba je ciąć. |
|
|
|
 |
przemo76
Forumowicz
Auto: outlander 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 53 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 08-08-2013, 20:26
|
|
|
są dwa miejsca w tylnim zawieszeniu w którym powinny być śruby mimośrodowe, na górnym wahaczu do zbieżności i na dolnym przy belce do kątów pochylenia kół, problem jest tylko taki że niektóre auta miały fabrycznie wstawione zwykłe śruby bez możliwości tych regulacji chodzi o dolne wahacze, mimo że na belce są takie wypuski na śrubę mimośrodową a jest tam zwykła śuba i taka blaszka, u mnie ją wycięli i wstawili śrubę do regulacji i koła już się nie rozjeżdżają.
dotarłem do dwóch schematów tego zawieszenia i na jednym była możliwość ustawienia kątów pochylenia kół a na drugim nie. |
|
|
|
 |
|