Przesunięty przez: akbi 05-07-2007, 12:55 |
[CK1A 1.3] bierze olej;/ |
Autor |
Wiadomość |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-08-2013, 21:28
|
|
|
Myszon napisał/a: | Ja ma 4g92 i rowniez dolewam litr oleju na 10tysi. |
u mnie jest prawie 1L na 1tys a nie 10tys a u siebie nie masz się czym martwić.
Widziałem do płukania silnika, ale nie interesowałem się, może bardziej pod kątem czyszczenia? |
|
|
|
 |
Myszon
Forumowicz
Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 25-08-2013, 10:10
|
|
|
Kurde sory bo nie doczytalem.Twoj troche lyka.
Srodek czysci i wyplukuje stary olej.
Przetestuje i zobacze co to da.Gdybym wlal natomiast syntetyk to moze wyjsc tak,ze bedzie bral wiecej oleju prawda.?Chce zeby nie bral i nie wiem jakim olejem zalac. |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-02-2014, 11:25
|
|
|
To inaczej, nie chcę przechodzić na gęstszy mineralny, który w moim przypadku pewnie uszczelni i nie będzie brał tyle oleju. Planuję pozostać przy półsyntetyku tylko zamiast Mobila chciałbym wlać inny. Niewykluczone, że na innym będzie brał jeszcze więcej, ale chciałbym zaryzykować. Myślę o Shellu, jakieś wrażenia z jazdy na tym oleju albo inne pomysły |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 18-02-2014, 11:58
|
|
|
herr_flick napisał/a: | Myślę o Shellu, jakieś wrażenia z jazdy na tym oleju albo inne pomysły |
Nie sądzę, aby Shell był lepszy od Mobila. Poczytaj o olejach w dziale lancera X. Może coś znajdziesz. Drastyczne zwiększenie gęstości tez nie przedłuży życia silnika. Może okazać się, że ojej mniej będzie ubywał ale poziom smarowania poszczególnych elementów sporo spadnie. Nie taniej zdiagnozować problem i uzbierać na naprawę? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-02-2014, 12:21
|
|
|
herr_flick napisał/a: | nie chcę przechodzić na gęstszy mineralny, który w moim przypadku pewnie uszczelni i nie będzie brał tyle oleju | nie jest to przesądzone - w przypadku mojego byłego Colta było odwrotnie
tzn. mineralnego brał pół litra na 5000 km a po zmianie na syntetyk przestał... całkowicie |
|
|
|
 |
Myszon
Forumowicz
Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 18-02-2014, 16:43
|
|
|
""w przypadku mojego byłego Colta było odwrotnie
tzn. mineralnego brał pół litra na 5000 km a po zmianie na syntetyk przestał... całkowicie''''
Jaki wlałeś ?
Napisz coś więcej o modelu i silniku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-02-2014, 21:28
|
|
|
silnik 4G15 - 1.5, 8v, olej był 15W40 (Lotos lub Mobil) potem valvoline maxlife 10W40 a na koniec Lotos 5W40 |
|
|
|
 |
Myszon
Forumowicz
Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 18-02-2014, 21:53
|
|
|
Ja mam 4g92 i również łyka olej do 0,5l na 10000km a może trochę więcej.
Ciekaw jestem czy taka zmiana oleju pomoże.
Świece czyste i nie kopci.Myślałem o wymianie uszczelniaczy ale pomyślę nad wypłukaniem silnika i zalaniu lepszym syntetykiem.Przy przebiegu 250kkm nie będzie problemu?
Dzięki |
|
|
|
 |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 18-02-2014, 21:59
|
|
|
Też zamierzam przy najbliższej wymianie przejść na półsyntetyk - Może Lotos, może Shell albo Mobil - w każdym razie coś o lepkości 10W40. Trochę mi bierze olej przez uszczelniacze zaworów - nie ma tragedii - jest to ok. 1 litra na 5 tys. km, ale może po zalaniu gęstszego się uspokoi albo przynajmniej będę dolewał tańszy olej
W każdym razie mechanik po obejrzeniu świec odradził mi na chwilę obecną ingerencję w silnik. Trochę też się dziwię, że padły te uszczelniacze - silnik ledwo przekroczył 100 tys. km.
[ Dodano: 18-02-2014, 22:07 ]
Myszon napisał/a: | Ja mam 4g92 i również łyka olej do 0,5l na 10000km a może trochę więcej.
Ciekaw jestem czy taka zmiana oleju pomoże.
Świece czyste i nie kopci.Myślałem o wymianie uszczelniaczy ale pomyślę nad wypłukaniem silnika i zalaniu lepszym syntetykiem.Przy przebiegu 250kkm nie będzie problemu?
Dzięki |
Pół litra na 10 tys. km to granice błędu statystycznego. W ogóle bym się tym nie przejmował i jeśli z autem jest wszystko w porządku nie zmieniałbym oleju. Moje auto od nowości zalewane jest Shell Helix Ultra 5W40. Tylko raz poprzedni właściciel zrobił coś żenującego - zalał go jakimś "syntetykiem" z recyklingu z Lidla Nie wiem czy właśnie tym mu nie zaszkodził. |
_________________ Był Lancer 1.3 '98 CK1A |
|
|
|
 |
Myszon
Forumowicz
Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 19-02-2014, 16:49
|
|
|
Ale widzisz.
Krzyżak zmienił z mineralnego na syntetyk i branie oleju ustąpiło.
Może warto spróbować u mnie w takim razie?
Jak dobry mechanik to chyba może wymienić uszczelniacze bez demontażu głowicy i za parę groszy.U Ciebie na 5tysi trochę łyka.Olejem chyba za wiele nie zmienisz przy takich ilościach uciekającej substancji.Ciekawe czy sobie nie zapchasz kata takim oleistymi spalinami? |
|
|
|
 |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 19-02-2014, 19:06
|
|
|
Bez przesady. Producenci w instrukcjach dopuszczają nawet spalanie 1l oleju na 1000 km, także takie spalanie jak u mnie to pikuś, a u Ciebie to można przyjąć, że nie bierze oleju. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-02-2014, 08:12
|
|
|
Ja myślę, że oleje mineralne i tzw. półsyntetyki są tak słabej jakości, że szybko tracą swoje właściwości i sporo oleju odparowuje (stąd nagar) lub spala się po zerwaniu filmu.
Syntetyki są najlepsze i najodporniejsze na zużycie stąd brak zjawiska brania oleju.
Oczywiście u siebie zmieniłem uszczelniacze, ale nadal mineralnego mi ubywało. Zaryzykowałem więc i zmieniłem na syntetyk, bo jak powiedział pewien Niemiec: "pomyśl - co złego może się stać, skoro zafundujesz swojemu silnikowi najlepszy z możliwych olejów?" |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-02-2014, 09:18
|
|
|
Obywatel napisał/a: | Producenci w instrukcjach dopuszczają nawet spalanie 1l oleju na 1000 km |
W silnikach HDI ale nie w benzynie? Miałeś na myśli 10000 kilometrów? |
|
|
|
 |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 20-02-2014, 19:20
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Obywatel napisał/a: | Producenci w instrukcjach dopuszczają nawet spalanie 1l oleju na 1000 km |
W silnikach HDI ale nie w benzynie? Miałeś na myśli 10000 kilometrów? |
No właśnie nie, wcale się nie pomyliłem o jedno zero
Jeden z pierwszych z brzegu wyGooglanych linków:
http://www.autocentrum.pl...oznaka-usterki/ |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-2014, 07:23
|
|
|
Myślę o oleju Valvoline i chciałem zapytać gdzie to kupić? Obawiam się kupić w promocji z allegro oleju do smażenia frytek w opakowaniu producenta. W Intercarsie będą oryginalne? |
|
|
|
 |
|