Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:00
[I 2.0] Nierówne obroty, spadek mocy
Autor Wiadomość
killKeny 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 24-08-2013, 10:49   [I 2.0] Nierówne obroty, spadek mocy

Witam. To stało się z dnia na dzień. Wczoraj wszystko ok. Dzisiaj rano odpalam, strasznie głośno pracuje silnik i obroty falują. Dolałem oleju, bo wydawało mi się ciut mało, a niedawno wymieniałem. Troszkę się przejechałem. Silnik się wyciszył ale falujące obroty zostały. Zapaliła się kontrolka silnika. Błąd - wypadający zapłon. Sprawdziłem świece (niedawno wymieniane), kompresję na cylindrach. Wszystko ok. Macie pomysły co tak nagle przez noc mogło się stać? Mam kilka pomysłów, mianowicie:
- przeskoczył rozrząd
- pęknięty przewód do chłodnicy powietrza
- padnięta cewka lub sonda lambda
- padnięty przepływomierz
Dziwne jest też to, że auto podczas jazdy zachowuje się w miarę normalnie, no może poza spadkiem mocy. Już się siwy zrobiłem...
 
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 24-08-2013, 19:07   

Jedz na komputer jak się zapaliło CE
Jam mam 2 typy
- sonda lambda
-albo EGR (przepustnica)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 25-08-2013, 19:26   

A jaki to kod błędu? Nie ma innych błędów?
 
 
killKeny 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2013, 22:10   

Podłączałem auto tylko do najprostszego kompa - wywala jedynie wypadanie zapłonu. Odłączyłem dzisiaj aku. Po ponownym podłączeniu kontrolka CE zgasła i na razie się nie zapaliła. Niemniej wolne obroty w zakresie do 1000 nadal pływają. Powyżej 1000 wydaje się być OK, poza niezbyt fajnym odgłosem dochodzącym z silnika (jakieś świsty, terkotanie - trudno to określić). Auto przyspiesza i nie gaśnie. Sprawdziłem jeszcze dzisiaj przepustnicę. Wygląda w porządku. Spróbuję sprawdzić jutro EGR. A jak sprawdzić sondę lambda? Tylko komp, czy można ją w jakiś warsztatowy sposób sprawdzić?
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-08-2013, 08:52   

Świsty to brzmi jakby była gdzieś dziura na dolocie lub wydechu. Nie masz może zainstalowanego gazu?
 
 
killKeny 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-08-2013, 09:04   

Nie. Nie ma instalacji gazowej. Spostrzeżenia z dzisiejszej jazdy:
- obroty nie falują jak wcześniej pisałem, wskazówka obrotomierza stoi stabilnie na 800 obrotach, lecz silnik nie pracuje równo, szarpie nim,
- na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła obroty nurkują do 500 lub niżej i silnik lekko przygasa lecz nie gaśnie, na ciepłym silniku obroty "w miarę" stabilne, tzn. przynurkuje ale najwyżej do 600/700,
- spadło spalanie, tzn. dotychczas nie mogłem zejść poniżej 13.7l, w tej chwili jeżdżąc tylko w cyklu miejskim spalanie poniżej 12l
- kontrolka CE świeci, ale są momenty, że delikatnie pulsuje (nie wiem czy to nie wina nierównej pracy silnika, czy coś sygnalizuje)
 
 
 
Arturicos 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.4 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 5
Skąd: Starachowice
Wysłany: 27-08-2013, 10:49   

Witam, nie wiem jak z twoim przebiegiem ale u mnie podobnie było jakiś czas temu no i okazało się że to skrzynia biegów wyła, po wciśnięciu sprzęgła powinno się wyciszyć jeśli tak masz to skrzynia a dokładnie łożysko. Ja miałem takie opory że silnik mi właśnie "pływał" na szczęście w porę zareagowałem i załatwiłem sprawę.
Być może u ciebie jednak coś innego boli twojego miska.
 
 
killKeny 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-08-2013, 12:53   

Przebieg 116 tys. Ale gdyby to była skrzynia, to nie stało by się to z dnia na dzień - nagle, Tylko stopniowo.

[ Dodano: 29-08-2013, 12:54 ]
I stała się jasność. Dzięki szybkiej i jakże skutecznej pomocy deejay'a, który mimo nawału pracy i dosyć późnych godzin nocnych podjął wyzwanie. Diagnoza była "osłuchowa" i trwała kilkanaście sekund - przestawiony rozrząd... o 2 i pół zęba!



Po przestawieniu zgodnie ze sztuką auto śmiga aż miło.

Deejay, jeszcze raz chciałbym Ci bardzo podziękować. PS. Na innych warsztatach już mi liczyli popychacze do wymiany...
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-08-2013, 23:35   

Rafał ciesz sie ze tylko dwa zęby , bo jeszcze jeden ząb i byłboby "spotkanie" :wink:
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-08-2013, 23:47   

Według tego zdjęcia, rozrząd był ustawiony prawie idealnie, tylko pasek jest luźny. Luz na pasku jest normalny w stanie "statycznym" w pewnych pozycjach gdzie sprężyny zaworów naciągają wałki. U mnie jest dokładnie tak samo ustawiony w momencie kiedy jedno z kółek jest ustawione na znaczniku.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-09-2013, 00:43   

elektryk napisał/a:
Według tego zdjęcia, rozrząd był ustawiony prawie idealnie, tylko pasek jest luźny.


Dwa zeby to nie jest idealnie :wink: , a pasek jest luzny bo było manewrowane przy wałku wydechowym , stąd taki luz paska .
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-09-2013, 11:57   

deejay napisał/a:
Dwa zeby to nie jest idealnie :wink: , a pasek jest luzny bo było manewrowane przy wałku wydechowym , stąd taki luz paska .
Na tym zdjęciu to wygląda tak że jakby napiąć pasek o ten luz między wałkami to znaki by się zgodziły. Też raz po zdjęciu osłon i ustawieniu na znakach miałem wrażenie że rozrząd jest źle ustawiony, po czym po napięciu paska wszystko się ustawiło idealnie.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-09-2013, 21:15   

elektryk napisał/a:
deejay napisał/a: Dwa zeby to nie jest idealnie , a pasek jest luzny bo było manewrowane przy wałku wydechowym , stąd taki luz paska . Na tym zdjęciu to wygląda tak że jakby napiąć pasek o ten luz między wałkami to znaki by się zgodziły. Też raz po zdjęciu osłon i ustawieniu na znakach miałem wrażenie że rozrząd jest źle ustawiony, po czym po napięciu paska wszystko się ustawiło idealnie.


To tylko złudzenie , uwierz mi :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.