[II 2.0 DID] dławienie się silnika |
Autor |
Wiadomość |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 01-09-2013, 17:05 [II 2.0 DID] dławienie się silnika
|
|
|
Jak w temacie , dojeżdżam do świateł do skrzyżowania daje na luz obroty spadają do 900 i tuż przed 900 zaczyna się dławić . Czasami jest to mocniej odczuwalne czasami mniej .Przy mocniejszym przypadku drgania odczuwalne są na karoserii , widać też że wskazówka obrotomierza zaczyna drgać tuż przed 900 obrotami . Trwa to zazwyczaj około 1 sekundy |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 06-09-2013, 17:13
|
|
|
wszystko fajnie ale ja to mam bez klimy , więc to raczej nie to |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 06-09-2013, 17:24
|
|
|
Myślę jednak, że to może być jednak egr odłaczyć go bład jak Ci się pojawi to na chwilę a wykluczysz przynajmniej jedna przyczynę. Ja do końca nie załatwiłem sprawy ale po zaslepieniu francowatego ustrojstawa auto się nawet lepiej zbiera nie zamula po dodaniu gazu reaguje bardzo szybko i może subiektywnie do tego podchodzę ale na 100% autko jest żwawsze. Co do Twojego problemu to chyba więcej dowiesz się na forum szajswagena turana tam o ile pamietam był podobny problem do Twojego, a ze względu na to że szmelców za odry jest więcej i wiecej wiadomości tam znajdziesz. Pozdrawiam. |
_________________ Jest misiek i jest i gwiazda audi 80 b2 bj 85 1.8 GTE 112ps |
Ostatnio zmieniony przez slawek1001 19-07-2014, 13:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
nowaczek_2000
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 2 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-05-2014, 23:19
|
|
|
Witam,
mam ten sam problem.
Silnik wpada w wibracje przy dojeżdżaniu do świateł na luzie lub gdy auto się toczy z prędkością około 10-15km/h, a także po dodaniu gazu, gdy obroty spadają do około 1000 obrotów.Samochód ma 146 tyś przebiegu, przy 120 tyś wymieniony rozrząd i przepustnica.
Miesiąc temu zregenerowana turbina (dostało się jakieś ciało obce i zwichrowało łopatki).
Przed turbiną auto na hamowni wykazało 120 koni i 280nm, czyli znacznie poniżej normy.
Spalanie po mieście około 10-11 litrów, najlepszy wynik w trasie 8l.
Niestety żaden mechanik nie jest w stanie zdiagnozować problemu.
Może ktoś zna rozwiązanie lub przynajmniej podpowie gdzie szukać nie wymieniając przy tym połowy samochodu.
Będę wdzięczny za każdą sugestię |
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 15-05-2014, 20:44
|
|
|
nowaczek_2000 powiedz mi od kiedy masz ten problem . |
|
|
|
 |
nowaczek_2000
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 2 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-05-2014, 15:51
|
|
|
Niestety nie jestem w stanie powiedzieć od kiedy tak się dzieje.
Auto kupiłem używane prawie 4 lata temu i większość czasu jeździ nim żona.
Objaw zauważyłem jakiś rok temu.
Zastanawiam się czy może jest to związane z przepustnicą, którą wymieniłem lub ze sprzęgłem. Silnik pracuje nierówno gdy auto toczy się na luzie z prędkością około 10km/h zarówno do przodu jak i do tyłu.
Silnik drży również gdy na postoju dodam gazu i obroty spadają do około 1000 obrotów.
Powyżej i poniżej tej wartości jest ok.
Posiadam jeszcze vw z tym samycm silnikiem i tam nie ma takich objawów. |
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19-05-2014, 21:30
|
|
|
ja mam w swoim przebieg 45tys km więc chyba trochę za wczas na awarie typu przepustnica ,
ale zastanawiam się nad szczelnością układu dolotowego ," intercooler węże ", może przeczyszczenie przepustnicy coś pomoże. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-05-2014, 08:12
|
|
|
PRZEPUSTNICę łatwo sprawdzić na słuch;.Po zgaszeniu silnika słychać po chwili jak się wyłącza,taki cichy pisk, jak coś jest nie tego to ją słychać nawet na włączonym silniku,czasami może stanąć tak że nie ma praktycznie objawów [bo jest całkowicie otwarta] TAK BYŁO U MNIE |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 20-05-2014, 08:32
|
|
|
powiedz mi jak długo powinno być słychać ten pisk po zgaszeniu silnika? , bo ja zdążę wyjść z auta ,zamknąć go i do tego pozamykać garaż . |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-05-2014, 08:40
|
|
|
około 10-15sek |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 20-05-2014, 18:14
|
|
|
dzisiaj podczas cofania na luzie z górki (prędkość 5-10km) zaczęło go telepać , zastanawia mnie co odpowiada za utrzymanie obrotów , jak by to był komputer to może zmiana mapy by coś dała oprócz oczywiście przyrostu mocy?
[ Dodano: 20-05-2014, 20:43 ]
poczytałem trochę i to chyba pompki http://tdi.pl/forum/index.php/topic,3294.0.html
[ Dodano: 08-06-2014, 20:07 ]
postanowiłem przeprowadzić ostatni test :
zalałem gorszego paliwa czyli tego normalnego (chodzi o oktany )"zawsze tankowałem na BP to droższe paliwo" , i o dziwo po zatankowanie tego niby gorszego samochód zaczął mniej szarpać i to o jakieś 70% , problem nie ustał do końca ale zrobiłem tylko 500km
[ Dodano: 05-10-2014, 20:00 ]
odgrzewamy kotleta czy może ktoś poradził sobie z tym telepaniem |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-03-2015, 15:34
|
|
|
lexus napisał/a: | PRZEPUSTNICę łatwo sprawdzić na słuch;.Po zgaszeniu silnika słychać po chwili jak się wyłącza,taki cichy pisk, jak coś jest nie tego to ją słychać nawet na włączonym silniku,czasami może stanąć tak że nie ma praktycznie objawów [bo jest całkowicie otwarta] TAK BYŁO U MNIE |
Witaj,u mnie jest dokładnie tak samo cały czas otwarta.Działo Ci się coś z samochodem bo u mnie gasnie za pierwszym odpaleniem silnika ..odpalam drugi raz i niby jest oki.Zero błedów na testerze.Wymienić czy jeżdzić dalej bez przejmowania się tą przepustnicą? |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 08-03-2015, 16:22
|
|
|
leszek044 napisał/a: | lexus napisał/a: | PRZEPUSTNICę łatwo sprawdzić na słuch;.Po zgaszeniu silnika słychać po chwili jak się wyłącza,taki cichy pisk, jak coś jest nie tego to ją słychać nawet na włączonym silniku,czasami może stanąć tak że nie ma praktycznie objawów [bo jest całkowicie otwarta] TAK BYŁO U MNIE |
Witaj,u mnie jest dokładnie tak samo cały czas otwarta.Działo Ci się coś z samochodem bo u mnie gasnie za pierwszym odpaleniem silnika ..odpalam drugi raz i niby jest oki.Zero błedów na testerze.Wymienić czy jeżdzić dalej bez przejmowania się tą przepustnicą? |
Sprónbuj dobrze wyczyścić i wylać olej z elektroniki. Jak trochę pojeździsz połamią się tryby (są plastikowe) i wtedy zacznie rzucać błędem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-03-2015, 16:32
|
|
|
ja trochę jeżdziłem ,bo wyłączyłem kostkę która do niej dochodziła i nie widziałem że coś jest nie tak ale wymieniłem bo jechałem zagranicę i się bałem że coś mnie spotka |
_________________
 |
|
|
|
 |
|