Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:00
[I 2.4 MIVEC] nierówne wolne obroty, drgania silnika
Autor Wiadomość
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-09-2013, 18:59   [I 2.4 MIVEC] nierówne wolne obroty, drgania silnika

Witam. Do tej pory miałem falujące wolne obroty, momentami aż drgania na budę sie przenosiły. Diagnoza: wypalone świece i podparte zawory. Po wymianie świec (irydowe) i regulacji zaworów silniczek cyka jak zegareczek, aż miło słuchać. Może się to przyda komuś. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez qbas62 01-09-2013, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-09-2013, 21:40   

Co znaczy "podparte" zawory? Bo mam podobny objaw w 2.0, jakieś 20kkm temu wymieniał świece i bez zmian.
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-09-2013, 22:17   

Dokładnie nie wiem, tak mnie powiedział mechanik, coś mówił, że za mały luz na którymś zaworze lub zaworach, nie chodziły w pełnym zakresie i chyba tak musiało być bo teraz cichuteńko cyka, aż miło, wspominał, iż ciut spadnie spalanie i wg. niego lepiej sie zbiera, może i tak, ja codziennie jeżdżę to się przyzwyczaiłem. No to tyle. Może ktoś się szczegółowiej wypowie. Pozdrówka. aaaa a w 2.0 czasami nie są zawory hydrauliczne, bo jak ustawiane ręcznie to trzeba sprawdzić.
 
 
edzik 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.4 4x4 2005 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Świdnica
Wysłany: 02-09-2013, 12:30   Outlander 2.4 Mivec 2005 LPG falujące obroty??

Witam, obroty zaczęły falować, aż silnik gaśnie, co może być powodem - komputer nie zgłasza żadnych błędów, sondy chodzą,
dzieje się tak samo na benzynie i na gazie??- Ciekawe, prawda?
PS. Proszę o info - ile mam koni w moim silniczku - dane ze stron są różne 160 lub 170KM??
Dzięki za pomoc
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-09-2013, 13:31   

Witam. podaj symbol silnika- ale przecież w dow. rej. masz ile silnik ma KW. Co do obrotów-problemy które opisałeś dot. tylko wolnych obrotów?
 
 
edzik 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.4 4x4 2005 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Świdnica
Wysłany: 02-09-2013, 14:43   

Podobno silnik Mivec ma wiecej koni niż 2.4 ?
Problem z falującymi - nierówne obroty, występuje na wolnych obrotach, jedzie niby normalnie. Za krotko go mam, zobaczę przepustnicę - jak się ją czyści?
Może świece? Nie zaszkodzi sprawdzić, czy w Outlanderze są jakieś wskazówki specjalne przy odkręcaniu świec itd??
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-09-2013, 15:39   

edzik napisał/a:
Podobno silnik Mivec ma wiecej koni niż 2.4 ?
2.4 to jest MIVEC.
W przypadku silnika 2.0 bez turbo istniały jakieś wczesno-produkcyjne warianty albo dedykowane na inne rynki z inna mocą, np 126KM zamiast 136KM. Być może w przypadku 2.4 też są takie warianty różnicę są nieco ECU lub jakaś popopierdułką w silniku.
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-09-2013, 16:08   

Witam. 2,4 były różne, mivec ma oznaczenie modelowe CU5W a nie mivec mial oznaczenie CU4W, jaka jest różnica tego jeszcze nie wiem. AAAAAA - zwykły 2,4 to rozwiercone 2,0 a mivec ma prawdopodobnie większy korpus silnika. Ostatnio kupowałem uszczelkę pod pokrywę zaworów, miala być do 2,4 i okazało sie że jest za mała, w sklepie mnie powiedział własnie, że miveki mają większe gabaryty a zwykłe to rozwiercone 2.0.
 
 
edzik 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.4 4x4 2005 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Świdnica
  Wysłany: 05-09-2013, 10:45   2.4 LPG 2005 Mivec 4x4 Nierówne obroty, falowanie silnika,

Witam, może ktoś poradzi, OUTLANDER nagle zaczął mieć Nierówne obroty, drganie i falowanie obrotów silnika aż do gaśnięcia, i co ciekawe tak samo gaz i benzyna.
Wymieniłem filtr powietrza- totalnie zatkany, świece - powypalane,
Dodam że brak błędów!!
Co sugerujecie: czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego(jeśli jest), lokalizacja lewego powietrza, inne ....
Myślałem że to linka mechanicznie się poluzowała - ale bez sensu, abym ją sztucznie naciągał aby obroty były wyższe
Dziękuję i czekam na podpowiedź :badgrin:
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 05-09-2013, 11:30   Re: 2.4 LPG 2005 Mivec 4x4 Nierówne obroty, falowanie silnik

edzik napisał/a:
Witam, może ktoś poradzi, OUTLANDER nagle zaczął mieć Nierówne obroty, drganie i falowanie obrotów silnika aż do gaśnięcia, i co ciekawe tak samo gaz i benzyna.
[...]
Dodam że brak błędów!!
Jak ja miałem takie problemy to pomogła wymiana silniczka krokowego (ja mam 2.0 4G63).
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 05-09-2013, 11:55   

Fachowiec od LPG ostatnio opowiadał mi dokładnie o takich objawach - remedium: regulacja zaworów (o ile możliwa).
Jaki masz przebieg i ile z tego na LPG? Jaką masz instalację LPG? Czy były już regulowane zawory?
 
 
mzgd 
Nowy Forumowicz

Auto: OI 2004 2.0 rip ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: 3m
Wysłany: 05-09-2013, 13:07   

Sprawdzałem przed zakupem outka i wychodzi, że LPG do miveca jest delikatnie mówiąc "nie polecane" masz chociaż lubryfikację?
Nie jestem pewny jak sprawdzić czy nie masz wypalonych zaworów i gniazd, może test kompresji?
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-09-2013, 13:17   

Witam. Edzik, jak wcześniej pisałem miałem to samo, jedź do fachowca na sprawdzenie zaworów. W silnikach 2,4 zawory reguluje się ręcznie. Przepustnice zostaw w spokoju ja "czyściłem" ale widocznie nie było to, gdyz silnik dalej na wolnych szalał. Po wymianie świec i regulacji zaworów wszystko zniknęło. Poczytaj moje wcześniejsze posty.
A co do gazu w 2,4 to jest w innym temacie.
 
 
edzik 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.4 4x4 2005 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Świdnica
  Wysłany: 09-09-2013, 07:49   

Witam, okazalo się że wyczyszczenie- wymycie przepustnicy pomoglo, była zaklejona czarnym osadem i widocznie to jej przeszkadzało.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.