Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:00 |
[I 2.4 MIVEC] nierówne wolne obroty, drgania silnika |
Autor |
Wiadomość |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-09-2013, 18:59 [I 2.4 MIVEC] nierówne wolne obroty, drgania silnika
|
|
|
Witam. Do tej pory miałem falujące wolne obroty, momentami aż drgania na budę sie przenosiły. Diagnoza: wypalone świece i podparte zawory. Po wymianie świec (irydowe) i regulacji zaworów silniczek cyka jak zegareczek, aż miło słuchać. Może się to przyda komuś. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez qbas62 01-09-2013, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 01-09-2013, 21:40
|
|
|
Co znaczy "podparte" zawory? Bo mam podobny objaw w 2.0, jakieś 20kkm temu wymieniał świece i bez zmian. |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-09-2013, 22:17
|
|
|
Dokładnie nie wiem, tak mnie powiedział mechanik, coś mówił, że za mały luz na którymś zaworze lub zaworach, nie chodziły w pełnym zakresie i chyba tak musiało być bo teraz cichuteńko cyka, aż miło, wspominał, iż ciut spadnie spalanie i wg. niego lepiej sie zbiera, może i tak, ja codziennie jeżdżę to się przyzwyczaiłem. No to tyle. Może ktoś się szczegółowiej wypowie. Pozdrówka. aaaa a w 2.0 czasami nie są zawory hydrauliczne, bo jak ustawiane ręcznie to trzeba sprawdzić. |
|
|
|
 |
edzik
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 4x4 2005 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013 Posty: 13 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 02-09-2013, 12:30 Outlander 2.4 Mivec 2005 LPG falujące obroty??
|
|
|
Witam, obroty zaczęły falować, aż silnik gaśnie, co może być powodem - komputer nie zgłasza żadnych błędów, sondy chodzą,
dzieje się tak samo na benzynie i na gazie??- Ciekawe, prawda?
PS. Proszę o info - ile mam koni w moim silniczku - dane ze stron są różne 160 lub 170KM??
Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-09-2013, 13:31
|
|
|
Witam. podaj symbol silnika- ale przecież w dow. rej. masz ile silnik ma KW. Co do obrotów-problemy które opisałeś dot. tylko wolnych obrotów? |
|
|
|
 |
edzik
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 4x4 2005 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013 Posty: 13 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 02-09-2013, 14:43
|
|
|
Podobno silnik Mivec ma wiecej koni niż 2.4 ?
Problem z falującymi - nierówne obroty, występuje na wolnych obrotach, jedzie niby normalnie. Za krotko go mam, zobaczę przepustnicę - jak się ją czyści?
Może świece? Nie zaszkodzi sprawdzić, czy w Outlanderze są jakieś wskazówki specjalne przy odkręcaniu świec itd?? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 02-09-2013, 15:39
|
|
|
edzik napisał/a: | Podobno silnik Mivec ma wiecej koni niż 2.4 ? | 2.4 to jest MIVEC.
W przypadku silnika 2.0 bez turbo istniały jakieś wczesno-produkcyjne warianty albo dedykowane na inne rynki z inna mocą, np 126KM zamiast 136KM. Być może w przypadku 2.4 też są takie warianty różnicę są nieco ECU lub jakaś popopierdułką w silniku. |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-09-2013, 16:08
|
|
|
Witam. 2,4 były różne, mivec ma oznaczenie modelowe CU5W a nie mivec mial oznaczenie CU4W, jaka jest różnica tego jeszcze nie wiem. AAAAAA - zwykły 2,4 to rozwiercone 2,0 a mivec ma prawdopodobnie większy korpus silnika. Ostatnio kupowałem uszczelkę pod pokrywę zaworów, miala być do 2,4 i okazało sie że jest za mała, w sklepie mnie powiedział własnie, że miveki mają większe gabaryty a zwykłe to rozwiercone 2.0. |
|
|
|
 |
edzik
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 4x4 2005 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013 Posty: 13 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 05-09-2013, 10:45 2.4 LPG 2005 Mivec 4x4 Nierówne obroty, falowanie silnika,
|
|
|
Witam, może ktoś poradzi, OUTLANDER nagle zaczął mieć Nierówne obroty, drganie i falowanie obrotów silnika aż do gaśnięcia, i co ciekawe tak samo gaz i benzyna.
Wymieniłem filtr powietrza- totalnie zatkany, świece - powypalane,
Dodam że brak błędów!!
Co sugerujecie: czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego(jeśli jest), lokalizacja lewego powietrza, inne ....
Myślałem że to linka mechanicznie się poluzowała - ale bez sensu, abym ją sztucznie naciągał aby obroty były wyższe
Dziękuję i czekam na podpowiedź |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 05-09-2013, 11:30 Re: 2.4 LPG 2005 Mivec 4x4 Nierówne obroty, falowanie silnik
|
|
|
edzik napisał/a: | Witam, może ktoś poradzi, OUTLANDER nagle zaczął mieć Nierówne obroty, drganie i falowanie obrotów silnika aż do gaśnięcia, i co ciekawe tak samo gaz i benzyna.
[...]
Dodam że brak błędów!! | Jak ja miałem takie problemy to pomogła wymiana silniczka krokowego (ja mam 2.0 4G63). |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 05-09-2013, 11:55
|
|
|
Fachowiec od LPG ostatnio opowiadał mi dokładnie o takich objawach - remedium: regulacja zaworów (o ile możliwa).
Jaki masz przebieg i ile z tego na LPG? Jaką masz instalację LPG? Czy były już regulowane zawory? |
|
|
|
 |
mzgd
Nowy Forumowicz
Auto: OI 2004 2.0 rip ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2013 Posty: 16 Skąd: 3m
|
Wysłany: 05-09-2013, 13:07
|
|
|
Sprawdzałem przed zakupem outka i wychodzi, że LPG do miveca jest delikatnie mówiąc "nie polecane" masz chociaż lubryfikację?
Nie jestem pewny jak sprawdzić czy nie masz wypalonych zaworów i gniazd, może test kompresji? |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-09-2013, 13:17
|
|
|
Witam. Edzik, jak wcześniej pisałem miałem to samo, jedź do fachowca na sprawdzenie zaworów. W silnikach 2,4 zawory reguluje się ręcznie. Przepustnice zostaw w spokoju ja "czyściłem" ale widocznie nie było to, gdyz silnik dalej na wolnych szalał. Po wymianie świec i regulacji zaworów wszystko zniknęło. Poczytaj moje wcześniejsze posty.
A co do gazu w 2,4 to jest w innym temacie. |
|
|
|
 |
edzik
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 4x4 2005 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013 Posty: 13 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 09-09-2013, 07:49
|
|
|
Witam, okazalo się że wyczyszczenie- wymycie przepustnicy pomoglo, była zaklejona czarnym osadem i widocznie to jej przeszkadzało.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|