|
[CB1 1.3] podniesienie mocy lancer 1.3 |
| Autor |
Wiadomość |
kozame113
Nowy Forumowicz nic

Auto: mitshubishi lancer IV 1.3 12 v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 20 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 13-09-2013, 15:22 [CB1 1.3] podniesienie mocy lancer 1.3
|
|
|
witam chciałbym podkręcić troche swojego lancera lecz niewiem czym moge to zrobić ?
dodam że założyłem stożek i katalizator . bd bardzo wdzięczny za pomoc z góry dzięki . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-09-2013, 20:20
|
|
|
| W benzyniaku czy w dieslu a do tego w tak małym silniku bez turbinki niewiele zdziałasz, podniesiesz moc najwyżej o kilka koni. Lepiej kupić drugie mocniejsze auto lub zmienić silnik ale zmiana silnika często przewyższy koszt wymiany samochodu. Często stożek niewłaściwie zamontowany więcej popsuje niż pomoże. |
|
|
|
 |
maro275
Mitsumaniak noob
Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 151 Skąd: z domu
|
Wysłany: 15-09-2013, 11:38
|
|
|
| Najtaniej dorwać silnik 4g92 z wiązką i swap to jedyna chyba najtańsza opcja z uwagi na dostępność części i silnika. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-09-2013, 11:48
|
|
|
| kozame113 napisał/a: | | witam chciałbym podkręcić troche swojego lancera lecz niewiem czym moge to zrobić ? |
Ja bym namalował dwa równoległe pasy na masce* .
Niestety 4G13 nie nadaje się na bazę do tuningu .
*oczywiście mam nadzieję, że masz poczucie humoru . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Myszon
Forumowicz
Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: Bełchatów
|
|
|
|
 |
kozame113
Nowy Forumowicz nic

Auto: mitshubishi lancer IV 1.3 12 v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 20 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 16-09-2013, 16:33
|
|
|
niechciałem zabardzo zmnieniać silnika bo to za dużo roboty nie opłaca się . prawdę
mówiac chciałem podkręcić lancera do 120 koni .troche czytałem i z tego co wiem to można kat zapłonu zmienić głowice dać do obróbki i myślałem o chiptunin tylko niewiem czy to cokolwiek daje . a benzyna . |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 16-09-2013, 16:43
|
|
|
kozame113, niestety muszę cię zmartwić. 4G13 to nie jest dobra baza do modów niskim kosztem i ciptuningiem. Ludzie kombinowali jak konie pod górę z dolotami, wydechami, głowicami z GTI itd i nie uzyskali większych przyrostów niż 5 do 10KM choć osobiście uważam, że to jest bardziej kwestia 'dupohamowni' i/lub przekłamań na hamowniach. Jedynym wyjściem jest założenie kompresora tak jak zrobił puntspusy. Jedyną różnicą jest to, że on ma 4G92 więc byłbyś pierwszy, który przetrze szlaki w 4G13 w PL. Gwarantuję ci, że wymiana silnika na 4G92 jest u Ciebie mniej skomplikowanym i tańszym rozwiązaniem niż montaż kompresora. I masz pewność, ze uzyskasz przyrost mocy z 75KM na 113KM o ile silniki będą się trzymać fabrycznej mocy i te konie przez lata nie poumierały
Jest jeszcze kwestia turbo poruszana kilka razy na forum - koszty ok 10k.
[ Dodano: 16-09-2013, 17:45 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14769 punkt 15. - poczytaj. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
kozame113
Nowy Forumowicz nic

Auto: mitshubishi lancer IV 1.3 12 v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 20 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 17-09-2013, 17:56
|
|
|
| zobacze co da się zrobić mam sasiada mechanika co robi właśnie takie rzeczy i powiedział że w warszawie moge podnieść moc komputerem o 20 km i wgrać nowa mape paliwa co da około 5 km . zobacze co z tego wyjdzie . a wizualne ma ktoś jakieś propozycje bo ni wiem co by w nim zmienić żeby młodziej wygladał ? |
|
|
|
 |
maro275
Mitsumaniak noob
Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 151 Skąd: z domu
|
Wysłany: 18-09-2013, 20:05
|
|
|
Ciekaw jestem ile będzie palił ten silnik, który i tak potrafi spalić więcej jak 4g92 ... czyli 1.6 16v. Czekam za info ile pali po zmianie mapy i "podniesieniu mocy". Co do młodszego wyglądu to na pewno nie LED-y, było to fajne jak wchodziły i ledy z homologacją były od np. 100zł i wyżej, teraz jak są w sklepach "wszystko po 5zł" (oczywiście żart) to kupuje je każdy Ździchu do tico, czy do cinquecento, który nie ma progów, ma za to 50kg szpachli i 4 puszki pianki montażowej no i LED-y ! czyli pełen sport, nowoczesność . Jak chcesz odnowić to wypucuj i polerka lakieru. Bo to widać, że to auto z lat 90-tych i tego niestety ukryć się nie da, możesz jedynie wypucować auto i szpanować, że masz poczciwego, aczkolwiek zadbanego lancera. |
|
|
|
 |
Instru
Forumowicz www.aerografit.pl

Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 29-09-2013, 11:11
|
|
|
Jakiekolwiek modyfikacje silnika 4g13 nie mają zbytnio sensu. Stożki, wywalanie katalizatora, wydech... Nawet jeśli jest jakiś przyrost mocy to nieodczuwalny. Tak jak koledzy mówili jedynie swap, co znowu jest nieopłacalne.
| Cytat: | | a wizualne ma ktoś jakieś propozycje bo ni wiem co by w nim zmienić żeby młodziej wygladał ? |
1. Usunąć czarne listwy boczne
2. Czarne plastikowe elementy zderzaków pomalować w kolor nadwozia
3. Lusterka pomalować w kolor nadwozia
4. Można też klamki w kolor nadwozia, choć nie polecałbym zbytnio, bo lakier po jakimś czasie użytkowania może schodzić (w końcu przynajmniej dwa razy dziennie tą klamką otwierasz )
5. Postawić go na jakichś ładnych pasujących aluminiowych felgach + zaciski na jakiś pasujący ale nie krzykliwy kolor
6. Jeśli nie masz ładnej końcówki wydechu to możesz chociażby nałożyć jakąś ładną nakładkę ozdobną na rurę wydechową
7. I oczywiście jak wyżej kolega powiedział: wypolerować lakier
Nie polecam montowania jakichś zewnętrznych badziewi typu ledy, halogeny z Rometa, spoilery, brewki Badlook. Masz srebrną budę co i tak już sprawia, że auto wygląda młodziej niż choćby czerwony czy biały. |
|
|
|
 |
|
|