Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co z wersją silnikową 1.8?
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-10-2013, 15:55   

lukas1 napisał/a:
ze co ? chyba go szybciej niszczysz, poczytaj o wlasciwosciach materialow, o rozszezalnosci cieplnej stali stopow itd , otym ze w niskiej temp matrial sie kurczy i a zlozenie jak silnik posiada wiele elemtow ktore razem wspolpracuja.

to tak jak idz np na trening i bez rozgrzewki lub machnij reka 10 razy i sie polow i wycisnij maksa. jeden , drugi , trzeci trening bdzie ok ale po dluzszym czasie nim sie obejzysz bedziel mial duz kontuzji i przeciazone elementy ( ciala jak i silnika )

Ja nie mam o czym czytać:
przy 2000 dusząc 2.0 obciążasz mocno wał korbowy..
To już wolę "niszyczyć" silnik przyspieszając do 3500 rpm (i świadomie robić to na zimnym, choć naprawdę nie widzę powodu.... ) i zmiana na 2500 niż dusić przy 2000... Czyli zamiast przyspieszać na 3 wolę na 2.

Za elektroda, autor PCcepuk:
"jazda z niskimi obrotami na wysokich biegach i duszenie silnika gazem sprawia:
1.przeciążenie silnika
2.wzrost spalania oraz temperatury w cylindrach -wieksze prawdopodobienstwo "dmuchnięcia" uszczelki pod głowica i/lub skrzywieniem głowicy
3[b].ogromne obciazenie dla ukł. tłokowo-korbowego i szybkie zużywanie panewek -nastepstwa to niskie ciśnienie w ukł.smarowania, a z biegiem czasu jego brak... [/b]
4.tworzenie sie wiekszej ilosci nagarow w cylindrach -silnik nie "wentylowany" nabiera syfu...
5.zdecydowanie szybsze zużycie sprzęgła...."
A na gorącym silniku zapraszam do sprawdzenia się z 1.8 143KM :)
Co do tematu.hmm...
W Colcie też już nie ma Rallarta.
Widać ludzie kupują Lancery i Colty z rynku wtórnego - naprawdę nie wiem dlaczego, ale Lancery szybko tracą na wartości i są wobec tego łakomym kąskiem..

A dlaczego nie ma 1.8 - no właśnie pewnie z powyższego.
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 09-10-2013, 16:11   

no zesz .......!!!! :doubt:

ale kto pisal ze dusze przy 2 tys na wysokich biegach, ktos pisal ze cisnie prawie do odciecia na jedynce na''rozgrzanym'' silniku

jezu !!!!!mozecie juz skonczyc i jezdzijcie jak wam si epodoba, ja jezdze po swojemu, ruszam z 1 tak do 2700rpm i dwojka ktora dostaje troche nawyzsze obroty
i kto pisal ze niszczysz przy 3.5 ( bo chyba 3.5 i 6 to dwie rozne wartosci)
rozumiesz co pisalem ? bo chyba nie, o starcie z 1 a nie o wyzszych biegach, wiem ze jak sie rozgrzeje to na wyzszych biegach mozna do 6 tys
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-10-2013, 16:49   

ale po co się denerwujesz Łukasz :) ?
Ja tylko twierdzę (skoro każesz mi czytać o rozszerzalności cieplnej), że Twoje lepsze przyspieszenie przy 2000 obrotów bierze się z tego, że bardziej dusisz motor niż moje na niższym biegu przy 3500 obrotów.

I broń Boże nie twierdziłem, że jesteś "młotkiem" co (kręci do 6krpm'ów) na zimnym...
Ale uważasz, że 2.0 ma tą przewagę, że lepiej przyspiesza - no już w szczególności na zimnym..
A ja tylko mówię, że lepiej podciągnąć do 3.5krpm na 2 niż dusić go na 3-ce...
I to tyle.
Fakt, że Lancerem źle się przyspiesza na 2'ce w okolicy 2000 rpm'ów.
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 09-10-2013, 19:07   

RalfPi napisał/a:
Fakt, że Lancerem źle się przyspiesza na 2'ce w okolicy 2000 rpm'ów.

A najlepiej się przyśpiesza jak zacznie działać MIVEC czyli w okolicy 4250rpm :rolleyes: bez względu na jakim jest biegu.
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-10-2013, 19:14   

Pełna zgoda - 178 "Niutsów" (Nm) na wałku.
Ale czasami ciężko zredukować z dwójki.. na jedynkę - i to tu jest problem - ja nie potrafię takie redukcji dobrze zrobić.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 09-10-2013, 20:45   

RalfPi napisał/a:
Ale czasami ciężko zredukować z dwójki.. na jedynkę - i to tu jest problem - ja nie potrafię takie redukcji dobrze zrobić.

Bo się nie da, tzn. się da, ale kilkanaście razy i potem może być kalepitus :mrgreen: . O ile pamiętam 1-szy jest tak zabezpieczony że powyżej 20 czy 30km/h nie da się go wrzucić bez zgrzytu. Normalnie służy do ruszenia masy z miejsca plus sprint z zatrzymania.
Wracając do Lancera MY 2015 to cywil z przodu wygląda jak po krzyżówce Hyundai-a Ponny z Mitsu Spider, a EVO dla odmiany trochę podchodzi pod Civika "kosmika" :lol:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 10-10-2013, 08:52   

Trik napisał/a:
Lancera MY 2015 to cywil z przodu wygląda jak po krzyżówce Hyundai-a Ponny
- a mnie się kojarzy z...Ładą :lol: Evo bym wziął :)
_________________

 
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 10-10-2013, 09:27   

Cytat:
ale po co się denerwujesz Łukasz ?


spoko, mam na glowie ciezki projekt wiec czasem cisnienie skoczy :D
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-10-2013, 09:39   

Trik napisał/a:
. O ile pamiętam 1-szy jest tak zabezpieczony że powyżej 20 czy 30km/h nie da się go wrzucić bez zgrzytu.

Hmm - mnie się udało nieświadomie zredukować na 1-kę z dwójki przy 45km/h - silnik zawył, ale biegł wszedł jak w masełko :oops:
Żona w szoku, a ja w jeszcze większym...

Ale dlaczego ma się coś stać przy redukcji na 1-kę przy powiedzmy 15-20km/h?
Nie rozumiem - jest jakaś przesłanka techniczna..?


PS PROSZĘ MODA O PRZENIESIENIE TEGO TO JAKIEGOŚ DZIAŁU np. : LANCER A TECHNIKA JAZDY..
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 10-10-2013, 21:43   

RalfPi napisał/a:
Ale dlaczego ma się coś stać przy redukcji na 1-kę przy powiedzmy 15-20km/h?

Dokładnie Ci nie wyjaśnię, ale możesz zapytać podlaską drogówkę co się stało z silnikiem EVO jak zredukowali z 6 na 3 przy 180km/h. :mrgreen: Jak powiedzieli mechanicy z ASO "silnik się przekręcił i kilka koni urwało się z postronka". :lol:
Może po prostu chodzi o to żeby nie doprowadzać do przeciągnięcia obrotów poza czerwoną skalę przy wyższych prędkościach. Po coś w końcu to ograniczenie jest? Albo po to, żeby kierowca i pasażer nie przeżywali takiego szoku jak wy.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 11-10-2013, 11:24   

RalfPi napisał/a:
PS PROSZĘ MODA O PRZENIESIENIE TEGO TO JAKIEGOŚ DZIAŁU np. : LANCER A TECHNIKA JAZDY..
- nikt Cię z modów nie posłuchał :(
Ja też proszę o przeniesienie i do tematu może wróćmy :!:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.