Mniejsze spalanie paliwa w trasie i mieście. |
Autor |
Wiadomość |
Sianko333
Forumowicz Andyandy
Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-06-2013, 20:06
|
|
|
Miałem kupne i też nie działały !!! Czytałem i znalazłem wypowiedzi:
Magnetyzery jednak działają. Nie mam doświadczenia z neodymowymi, których dzisiaj pełno jest na Allegro.
Od 16 lat używam w swoich samochodach magnetyzery Multimag i nie narzekam.
A co potrafią te magnesiki opiszę na dwóch przykładach.
Pierwszy przykład to stary Passat kolegi w którym padł katalizator. Nowy to duży koszt a przegląd blisko.
Pożyczył mój.
Na stacji diagnostycznej zrobił analizę spalin.
Wyniki takie, że przeglądu napewno nie zaliczy.
Przy pracującym silniku i podłączonym analizatorze spalin montuje magnesy.
Nie zdążył porządnie umocować magnesów a wyniki spalania były lepsze niż w nowym samochodzie.
Nie pamiętam dokładnie wyników, bo było to z 10 lat temu ale mniej-więcej wyglądało to tak:
- stężenie CO w spalinach z kilku procent spadło na 0 (dopuszczalna wartość to 0.5%)
- stężenie węglowodorów w spalinach z kilkuset ppm spadło na kilkanaście (dopuszczalna wartość to 100 ppm)
Kolega zrezygnował z katalizatora, kupił i zamontował magnetyzery.
Inny przykład z zakładu chemicznego.
Urządzenie zwane podgrzewacz, które jest funkcjonalnie podobne do domowego junkersa ale gabarytowo znacznie większe. Godzinowy przepływ gazu opałowego (ziemnego) to około 1500 m3 (domowy junkers łazienkowy zużyje 1500 m3 gazu za 6 lat).
W tym podgrzewaczu na rurociągu doprowadzającym gaz ziemny zamontowano magnetyzery Maksor.
Wynik - brak CO w spalinach.
A brak CO świadczy o całkowitym spalaniu i oszczędnościach energetycznych.
Przecież tlenek węgla (CO) jest gazem palnym.
Spalony dostarcza energię a nie spalony poza zatruciem atmosfery, powoduje straty energetyczne.
To samo jest z węglowodorami.
Węglowodory (HC) w spalinach to nic innego jak nie spalone paliwo
-----------------------------
~wyksztalciuch_emigrant do ~Lomion: "Jak pole magnetyczne działa na cząstkę która ma ładunek? Ano, przesuwa ją." A ty co miales z fizyki? Bo gdybys u mnie zdawal egzamin, to za uzycie takiego sformulowania wylecialbys za drzwi natychmiast. Jak juz sie tak czlowieczku wymadrzasz i pouczasz innych, to moglbys sam sie troche pilnowac. Statyczne pole magnetyczne NIE przesuwa ladunkow elektrycznych, moze natomiast ZAKRZYWIAC ich tor RUCHU - jesli juz sie poruszaja (tak dziala sila Lorentza). Roznica jest ZASADNICZA.
-------------------------
lopez do ~fakt: nie do końca, bo efektem ubocznym podobno magnetyzerów jest mniejsze zużycie części, np. tłumika, katalizatora i lepszy stan silnika, więc producenci mniej by zarabiali później na serwisie i częściach, auta by robiły większe przebiegi, więc sprzedał nowych aut by zmalała... Mercedes w pewnym momencie z powodu sprzedaży bezawaryjnych "beczek" miał problemy finansowe.
--------------------------
~kola : Badania naukowe "Istnieją badania naukowe potwierdzające oddziaływanie pola magnetycznego na rozpylenie paliwa w układach zasilania silników. Badania wykonane w ramach grantów KBN przez Instytut Lotnictwa wykazały pozytywny wpływ pola magnetycznego o wartości indukcji powyżej 1-1.2 T na rozpylanie paliwa i przygotowanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Stwierdzono wpływ położenia źródła pola magnetycznego na rozpylenie (najlepsze rezultaty uzyskano wówczas, gdy źródło pola magnetycznego znajdowało się bezpośrednio przy gaźniku lub wtryskiwaczu), nie stwierdzono związku z czasem i prędkością przepływu paliwa przez pole magnetyczne. Podczas badań paliwo poddawano działaniu pola magnetycznego, którego źródłem były elektromagnesy."
Badania (wykonane w Katedrze Eksploatacji Pojazdów Samochodowych Politechniki Szczecińskiej) potwierdzają zmniejszenie zużycia paliwa, wzrostu mocy i momentu obrotowego. Badania na silnikach wysokoprężnych przeprowadził dr inż. Grzegorz Szyjka. Uzyskano zmniejszenie spalania paliwa do 10%, zwiększenie mocy silnika do 10%
----------------------------
jantar5050 : Moje doświadczenie związane z magnetyzerem. Sam zrobiłem z magnesów neodymowych z dysków HDD.
Efekty jakie zanotowałe w mojej Skodzie Felicji(dziś 14 lat):
- od czterech lat(moment założenia magnetzera)nie zmieniałem tłumików i zero rdzy na wylocie z rury oraz zawsze jest sucha.
- na jednym z przeglądów pojechałem z uszkodzoną lambdą i diagnosta był zdziwiony że spaliny są w normie a silnik pracuje równo.
Jak chodzi o oszczędności nie zauważyłem nic szczególnego(ważniejsze i odczuwalne jest ciśnienie w kołach)
Kolega powielił mój pomysł w Dacii i ma takie same spostrzeżenia.
---------------------------
Gaara : zakupione i działa Wiem że może nie które może i nie działają ale ja jakoś zakupiłem zamontowałem i jak dla mnie spalanie spadło wiadome że cudów nie ma ale zawsze jakiś literek dobry na osiągi he nie liczcie tylko spalanie spada dodatkowo mam magnetyzer na filtr powietrza to moja wypowiedź cóż nie spróbujesz nie dowiesz się no jeszcze jak teraz tak drogie paliwo
Z mojego doświadczenia dodam, że na stacji diagnostycznej jak sprawdzali CO w dieslu - diagnosta powiedział oglądając wyniki, że urządzenie się popsuło.
Są jednak na forum wykonane i założone wg moich wskazówek magnesy. Myślę, że niedługo się wypowiedzą. |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
Sianko333
Forumowicz Andyandy
Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-07-2013, 21:58
|
|
|
halbog, używam 40 x 15 x 6 http://allegro.pl/magnes-...3331798703.html
cns80 Mam zamontowane i odczuwam wyraźnie zmiany pracy silnika pod nogą i kasę w portfelu.
Średnio 6,3 do 6,6 po mieście dostosowując się do pozostałych użytkowników. Po zdjęciu magnesów mam 0,8 litra więcej. Może nie jest to szalone osiągniecie, ale dodatkowe 100 km na zbiorniku w mieście zawsze coś daje. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2013, 00:42
|
|
|
Sianko333 napisał/a: | halbog, używam 40 x 15 x 6 http://allegro.pl/magnes-...3331798703.html
cns80 Mam zamontowane i odczuwam wyraźnie zmiany pracy silnika pod nogą i kasę w portfelu.
Średnio 6,3 do 6,6 po mieście dostosowując się do pozostałych użytkowników. Po zdjęciu magnesów mam 0,8 litra więcej. Może nie jest to szalone osiągniecie, ale dodatkowe 100 km na zbiorniku w mieście zawsze coś daje. |
niby prawie 100% z matmy, niby polibuda, ale 100 km to jakbym nie liczył mi nie chce wyjść... co to za magia?
ps więcej w tym wszystkim jest psychiki niż zasadnosci magnetyzerów
na moim wydziale byly prowadzone badania magnetyzerów
owszem, zmiany na plus były wyczuwalne, ale 0,8 litra to GRUBA przesada chyba ze 0,8 na zbiornik, to ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 04-07-2013, 08:43
|
|
|
Jak dla mnie to jest placebo działające na zasadzie:
1. Mam magnetyzery więc patrzę czy faktycznie coś dają.
2. Jako że to sprawdzam to automatycznie i często nieswiadomie zmienia się mój styl jazdy.
3. Jest wymierny efekt spowodowany nie właściwościami fizycznymi, ale psychologicznymi magnetyzerów.
4. Ponieważ jest efekt więc jeszcze bardziej zmienia się mój styl jazdy widząc oszczędności.
Sorry, ale fizyka jest nauką ścisłą i nijak tego nie przeskoczymy. Miąłem magnetyzery w aucie, bo takie już kupiłem. Przy okazji wymiany filtrów wyrzuciłem to i nic się nie zmieniło.
Jak chcecie zrobić rzetelny test tego ustrojstwa to załóżcie to w aucie kogoś nieświadomego (np. żony) i zobaczymy czy nie mając informacji o tym "cudzie" wyniki będą równie rewelacyjne
P.S. Mi zużycie paliwa spada nie od magnetyzerów tylko z dwóch innych powodów:
1. Z wiekiem - im starszy tym mniej cisnę
2. Z mocą - im mocniejszy samochód tym mniej mi pali.
Najlepiej to widzę w ciężarówce |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 415 Skąd: WPI
|
Wysłany: 04-07-2013, 14:01
|
|
|
cns80 napisał/a: |
P.S. Mi zużycie paliwa spada nie od magnetyzerów tylko z dwóch innych powodów:
[...]
2. Z mocą - im mocniejszy samochód tym mniej mi pali.
|
Szkoda, że zettrójka za cholerę nie chce mi mniej palić od 2x słabszego MSS-a... |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 23-07-2013, 10:50
|
|
|
Kupiłem magnesy, skonstruowałem zgodnie z instrukcją kolegi Sianko333, teraz pojeżdżę, poobserwuję i podzielę się spostrzeżeniami.
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
kruzyk
Nowy Forumowicz 03091/KMM :)
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2013 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-10-2013, 09:35
|
|
|
I jakie spostrzeżenia?
Szkoda, że nikt z pozostałych osób, które sobie taki sprzęt zamontowały nic nie piszą jak to wychodzi w praniu... |
_________________ MSS 1999 1.3 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-10-2013, 13:12
|
|
|
Ja nie zrobiłem soebie tej poprawki..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 19-10-2013, 15:10
|
|
|
Bez zmian, jesli chodzi o spalanie. Ale nie mialem takiej blachy, jak bylo w manualu i zastosowalem ciensza - to moze byc powodem.
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
Sianko333
Forumowicz Andyandy
Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2013, 16:17
|
|
|
halbog, zrób fotkę gdzie zamontowałeś i w jaki sposób. Zmiany muszą być nawet w dźwięku pracy silnika i wyraźnie "pod nogą" jest inny efekt. |
|
|
|
 |
Pablos95
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2015 Posty: 11 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 27-12-2015, 23:47
|
|
|
Witam wszystkich, jako ze zaciekawil mnie temat to postanowilem go odgrzac. Czy sa nowe osoby, ktore podjely sie testow? |
|
|
|
 |
|