Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak sterowane jest ciśnienie doładowania w 3.2 did
Autor Wiadomość
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 21-10-2013, 18:53   Jak sterowane jest ciśnienie doładowania w 3.2 did

Witam mam takie pytanie w jaki sposób sterowane jest ciśnienie z turbiny w 3,2 did?(czy tylko tym wężykiem podciśnienia co idzie od turbo do gruszki turba? czy może jest jeszcze jakaś elektronika która tym steruje?) Chodzi o to ze coś słabo mi bije ciśnienie .Mam założony wskaźnik ciśnienia doładowania i pokazuje przy obciążeniu 1,4 bara czasem skoczy do 1,5 - 1,6 bara ale tylko na sekundę i zaraz spada do 1,3 -1,4 . Dzisiaj sprawdzałem cały układ dolotowy czy jest szczelny i sprawdzałem czy intercooler nie jest pozatykany i wydaję się być wszystko ok. Mam założony box tuningowy v-tech i z tego co mi wiadomo taki chip powinien jeszcze podnosić ciśnienie turba a u mnie nawet nie osiąga wartości fabrycznych. Turbina była nie dawno robiona. Pozdrawiam.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-10-2013, 19:25   

A w jaki sposób ma podnosić ciśnienie turba?
Turbo jest bardzo proste, wylatujące spaliny nakręcają wirnik turbo a ten z filtra powietrza tłoczy powietrze do kolektora ssącego.
Jest wyregulowane fabrycznie na 1,6 bar, stałe ciśnienie utrzymuje gruszka przy turbine. Z turba idzie wężyk do tej gruchy, jak wytworzy się ciśnienie ponad 1,6 bara to grucha połączona z kierownica turba odpuszcza nadmiar ciśnienia do wydechu.
Nie ma tam elektroniki.
Sprawdź czy ktoś nie grzebał przy pręcie od gruchy, bo skrócenie go lub wydłużenie lub zgięcie, zmienia wartość.
Sprawdź czy nie jest popękana kierownica turba w środku?
Aaaa, najważniejsze, wyskaluj manometr:).
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 21-10-2013, 19:45   

No właśnie podnieść ciśnienie można zakładając tak zwany manual boost controler który przydławi ciśnienie do gruchy aby grucha później odpuszczała ciśnienie(dlatego pytam czy niema Jeszcze tam jakiejś podpiętej elektroniki żeby chip mógł podnosić ciśnienie . Teraz wiem że niema dzięki. ). Czy ktoś grzebał przy pręcie od gruchy to nic tam takiego nie widać turbina była robiona jakieś 2 miesiące temu to chyba sprawdzali kierownice turbiny ale pewności nie mam.(nie dawno miałem problem z overboost ale po poruszaniu prętem i dmuchnięciem w gruchę problem zniknął ale nie wiem ile biło bo nie miałem jeszcze wskaźnika doładowania). A co do skalowania manometru to niema on chyba takiej funkcji ? jest to zwykły wskaźnik doładowania firmy auto gague (raczej chiny). Ale wskazuje chyba dobrze bo nieraz tak na sekundę dojdzie do 1.6 (czuć wtedy lepszą moc)po czym zaraz spadnie do 1,4 i słabnie i tak już trzyma.
ps. do jakiej wartości można by podnieść ciśnienie aby nie zaszkodzić silnikowi?

[ Dodano: 21-10-2013, 19:52 ]
Czyli jak będzie uszkodzona gruszka turba (za wcześnie będzie odpuszczać) to też chyba będą takie objawy?
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 24-10-2013, 19:53   

tak jak pisał zbyszek, zobacz pręt do gruchy, najlepiej jak wyjęta turbina, czy bypass się domyka. Czasami od nagaru nie domyka i słabo dmucha turbo, koniecznie obejrzyj łopatki turbiny bo moga być przytarte szczególnie że miałeś robioną turbinę i wtedy też nie da rady dać pożądanego ciśnienia.
pozdrawiam
_________________

 
 
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 31-10-2013, 21:39   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82802

czytaj forum
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.