 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wprowadzenie do świata Mitsubishi Lancer Evolution /Ralliart |
Autor |
Wiadomość |
realfan17
Nowy Forumowicz 0299
Auto: Lancer Ralliart 300km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2013, 16:28 Wprowadzenie do świata Mitsubishi Lancer Evolution /Ralliart
|
|
|
Witajcie Drodzy Mitsumaniacy!
Od kilku dni jestem szcześliwym posiadaczem Mitsubishi Lancera Ralliarta z 2010roku.
Super Auto w bialym kolorze, z podniesiona moca (zabieg odbyl sie u Dealara AutoGT, tam też samochód zakupiłem) z 251 koni (fabryczne 240) na 299km.
Jest to samóchod krajowy, uzytkowany przez kobiete w Warszawie. Aktualny przebieg to 63 tys km.
To tyle tytułem wstępu.
Jak widzicie jestem użytkownikiem zupelnie nowym na tym forum. Sprowadzila mnie tu chęc wgłębienia sie w temat.
Do tej pory jezdzilem jedynie francuskimi (407 2.7hdi) oraz włoskimi (156 2.4jtd) dieslami.
Nie mialem zadnego kontaktu z Japonską myślą techniczna. Nie mialem również do czynienia z samochodem z silnikiem benzynowym.
Chcialbym was prosic o ogolne rady dotyczace uzytkowania tego typu aut, a szczególnie o Lancera Evolution / Ralliarta (technologicznie bardzo podobne, ten sam silnik skrzynia, naped)
Wiem oczywiscie o takich podstawach jak chlodzenie turbiny, nie katowanie na zimnym itp.
Czy są jakies rzeczy na ktore w tym modelu musze szczegolnie uważać? (tak jak np łykanie oleju w a5 2.0 tfsi i pozniejsze zapychanie kolektorów - mam nadzieje ze tutaj takich atrakcji producent nie przewidzial)
Mam tez pytanie, gdzie Wy, Warszawscy posiadacze Evo serwisujecie swoje auta? Poki co zostaje mi tylko ASO AUTO GT.
Ostatnie pytanie wiąże sie z tym gdzie i w jakiej cenie, bede mógł uczynić z mojego Ralliarta całkowite EVO.
Z tego co wiem to różnice są następujące:
-inne fotele (w Ralliarcie mi sie podobaja i nie bde ich zmienial)
-inny uklad hamulcowy ( W ASO za wymiane hamulcow na bardziej wyczynowe - takie jak w prawdziwym evo, za przednia oś zażyczyli sobie 7tys. (klocki tarcze przewody) Czy da sie to zrobic taniej? Czy na takie koszta musze sie przygotować)
-inne turbo (chyba)
-inny intercoolere
-inny dolot
-pasywny dyfer w Ralliarcie, Aktywny w EVO (tego tez nie ruszam - chyba sie nawet nie da. Pasywny pozostawia wiecej pola do popisu kierowcy)
-inne zawieszenie
-inny wydech
-elementy karoserii.
Pierwszym krokiem na pewno bedzie zmiana hamulcow, bo te standardowe zdecydowanie nie wyrabiają za 300konnym Ralliartem.
Kolejne Pytanie: Jakie Opony polecacie na zime do tego auta? Producent zaleca 245/18/40 z tego co widzialem. Też macie takie zdanie?
Jaki olej najlepszy dla takiego silnika?
Sporo tych pytań, ale tak jak powiedzialem jestem calkowicie zielony w temacie. Bardzo chce miec wszystko pod kontrola, tak wiec licze na waszą pomoc i wyrozumialość, jezeli cos przekrecilem to wybaczcie.
Pozdrawiam
Krzyztof Cichecki |
_________________ Japońska Moc |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-10-2013, 08:45
|
|
|
Układ przeniesienia napędu jest bardzo okrojony. W RA masz 2 mechanizmy różnicowe o ograniczonym tarciu i centralny układ z EVO czyli ACD. W Evo z przodu masz Torsena (pasywny samoblokujący się mechanizm różnicowy - całkiem inna liga niż szpera w RA), a z tyłu masz ala planetarną przekładnie, która aktywnie wymusza większy moment na zewnętrzne koło co dumnie jest nazwane Active Yaw Control czyli na polski Aktywną kontrolę znoszenia. I to jest to coś co powoduje, że EVO jest neutralnie nadsterowne na wyjściu, a RA podsterowne. Przez co EVO jedzie tam gdzie chcesz (z ESP lub bez), a RA wylatuje przodem co ciężko skorygować ESP, a co dopiero kierowcy... Więc z tym popisem kierowcy jest odwrotnie.
W EVO masz też dołożoną chłodnicę do skrzyni biegów (tej automatycznej) bo przy ostrzejszej jeździe ta w RA wyrzuci komunikat o przegrzaniu i prośbą o zwolnienie. Niestety RA został skonfigurowany raczej o rynku amerykańskim gdzie 240 koni to nie jest sportowy samochód i tak się go tam traktuje (jak zwykły).
Przy 300koniach warto by zmniejszyć interwał między przeglądowy na max 10 tys (Evo ma zdaje się 7500km od wymiany oleju do wymiany). Przy ACD nie powinno się ciągnąć ręcznego bez sprzęgła. |
|
|
|
 |
Seiji
Mitsumaniak WRRRR PSSST

Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-10-2013, 14:16
|
|
|
Widziałem już ten sam temat na evo.org.pl, i dokładnie tak jak tam pisali z ralliarta nie da się zrobić evo bo to dwa zupełnie inne samochody
Ralliart jest odpowiednikiem Lancera GSR (1996-1998) zn trochę szybszy od zwykłego lancera ale z napędem na obie osie a jednocześnie w zupełnie innej lidze jak evo
krzychu napisał/a: | Przy 300koniach warto by zmniejszyć interwał między przeglądowy na max 10 tys (Evo ma zdaje się 7500km od wymiany oleju do wymiany). Przy ACD nie powinno się ciągnąć ręcznego bez sprzęgła. |
dokładnie, co 7500km - ZTCW od Evo VII pociągnięcie ręcznego odłączało już tylny napęd
Już widzę, że piszesz dumnie o 300 koniach, ale nie zdziw się jak słabsze 280 konne stare evolucje będą ciebie zostawiać na światłach z tyłu i masakrować na zakrętach jak Korwin lewaków |
_________________ Lancer Evolution IV |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-10-2013, 14:36
|
|
|
Seiji napisał/a: |
dokładnie, co 7500km - ZTCW od Evo VII pociągnięcie ręcznego odłączało już tylny napęd
|
Odłączy tylny napęd czy rozszperuje ACD co po zaciągnięciu ręcznego da albo 2 razy większą prędkość na przednią oś albo zdławi o połowę obrotów silnik?
W EVO nie da się odłączyć tyłu czy przodu. Można jedynie przestać szperować centralny mechanizm różnicowy... |
|
|
|
 |
Seiji
Mitsumaniak WRRRR PSSST

Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-10-2013, 07:30
|
|
|
Seiji napisał/a: | stąd piszę, że ZTCW to się rozpina |
Rozpina? Nieprecyzyjne pojęcie dalej. Przestaje działać ACD (szpera centralna) jak czujnik od zaciągnięcia ręcznego zadziała gdzieś nawet oglądałem filmik. Jak się jest na śniegu to spoko przednie koła zakręcą się 2 razy szybciej, na asfalcie raczej zdławi o połowę silnik... |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 26-08-2015, 18:25
|
|
|
Krótkie pytanie:
Czy maska przednia od Lancera Evo X (aluminium) pasuje do Ralliarta Sportbacka model z roku 2008? |
|
|
|
 |
|
|