 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
outek 1 gen pytania |
Autor |
Wiadomość |
Nooe
Nowy Forumowicz
Auto: alfa 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 1 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 25-08-2013, 12:21 outek 1 gen pytania
|
|
|
Witam jestem tutaj nowy ale mam nadzieję że za czasem stanę się wspólnie z wami mitsumaniakiem mam kilka pytań dotyczących outka 1 gen. a więc tak
silnik jaki wybrać 2.0 czy 2.4 czy może lepiej popatrzeć za 2.0 turbo ale z doświadczenie wiem że samochody bez turbo są tańsze w utrzymaniu i lepiej znoszą gaz i tu nasówa się moje drugie pytanie jaka jednostka najlepiej znosi gaz bo z tego co wyczytałem na forum to gaz duzo zmniejsza koszty eksploatacji bo 2litrowy silnik musi swoje spalić i jak by mi sie nie udało zakupić samochodu z gazem to koszt instalacji w polecanym silniku ile wynosi w przybliżeniu i ile łyka polecany przez was silnik jeśli się oriętujecie. trzecia rzecz zawieszenie czy sa z nim jakieś problemy np czesto wybijające sie częsci które bywają kosztowne jeśli tak to co jaki czas wymagają naprawy i ile kosztują i jak samochód zachowuje się na drodzę i poza nią czy dobrze tłumi nierównosci, na zakrętach z tego co czytałem to lubi sie ponoć mocno pochylać czy to prawda. no i blacha ponoć te samochody mają klopot z rdzą outki w 1 generacji miały ocynk ?i czy rdza pojawia sie w kilku miejscach czy mozna sie jej spodziewać wszedzie i nieustanna walka z nią będzie. Jakie typowe słabe punkty sa w tych autach może jakas elektronika ? i kosz utrzymania tego auta mniej więcej ile wynosi teraz jeżdzę alfą 147 slaby dostep do częsci a jak juz jest to kolosalne sumy czy z outkiem tez tak jest i jakie zakładacie średnie koszty utrzymania takiego samochodu przy kolo 2 tys km miesiecznie większość w miescie do przykładu do alfa 400 zl miesięczne muszę włożyc bez paliwa
i taka jeszcze ciekawostka ile waży outek 1 gen |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 26-08-2013, 08:54
|
|
|
Weź no zajrzyj do starych postów, chyba wszystkie Twoje pytania zostały odpowiedziane. |
|
|
|
 |
marcin84
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler 300m
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 9 Skąd: L.W.
|
Wysłany: 03-11-2013, 15:33
|
|
|
Witam, żeby nie tworzyć nowych wątków zapytam tutaj. Poszukuję auta do 30000zł i póki co, wybór padł na Outlandera I. Waham się między opcją 2.4 a 2.0T. Mój obecny samochód jest dosyć mocny i szybki dlatego też chciałem bym aby i następny taki był. Wypatrzyłem kilka ogłoszeń na allegro i chciałem prosić o pomoc, gdyż wcześniej nie interesowałem się tym modelem i nie wiem, czy przypadkiem te ogłoszenia nie "wiszą" już kilka miesięcy, bo to np. miny. Więc, oto one:
http://allegro.pl/mitsubi...3667200707.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31137489.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C30698433.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31136740.html
http://allegro.pl/mitsubi...3672321451.html
W założonym przeze mnie budżecie znalazłem tylko dwie wersje turbo. Czy to znaczy, że "dobre, niezajechane" turbo kosztuje dużo więcej, czy też ludzie niechętnie się z nimi rozstają? Spalanie raczej mnie nie przeraża. Z tego co zdążyłem już wyczytać z forum kształtuje się na bardzo podobnym poziomie, do mojego obecnego auta, chociaż to dwa różne światy. Jeszcze nie wiem jak wygląda kwestia awaryjności, mam nadzieję, że lepiej niż w przypadku obecnego auta, jestem wciąż na etapie czytania wszystkiego, więc proszę o wyrozumiałość. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 03-11-2013, 18:01
|
|
|
Ogłoszenie
1 - brak tempomatu
2- xenony raczej jak już to ma lux-y wstawione a kierownica wielofunkcyjna to może dlatego że klakson ma
3- brak kierownicy wielofunkcyjnej a tym bardziej ESP do tego lampy starego typu z pękającymi kloszami
4 ESP!!! skąd
5 Lampy już są wymienione na nowszego typu z rocznika 2005+ warto zobaczyć czy nie ma śladów napraw blacharskich
Co do awaryjności ja u siebie przez ponad 4 lata to za dużo nie wymieniałem więc awaryjnośc nie jest za duża ceny zawieszenia są na poziomie klasy średniej auta a nie jak większośc osób się przeraża ich kosztami. Ja osobiście przez te 4 lata po polskich drogach jeszcze nic nie wymieniałem w zawieszeniu więc trwałośc tez jest dobra Generalnie jak wszędzie lepiej się wystrzegać powypadkowych. W wersjii Turbo sprawdz sprzęgło ile go zostało nowe to ok 3000zł. Pozdrawiam i mam nadzieje że pomogłem |
|
|
|
 |
marcin84
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler 300m
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 9 Skąd: L.W.
|
Wysłany: 03-11-2013, 19:39
|
|
|
Dzięki za informację, każda jest przydatna a im więcej, tym lepiej .
Ad.1 Czyli w tym modelu w ogóle nie było tempomatu, tak?
Ad.3 i 4 Podobnie jak wyżej, tych rzeczy nigdy nie było w ofercie, tak? Tzn, wiem, że nie było ESP, tyle już doczytałem sam.
Mało które ogłoszenie przekracza 180000 przebiegu, większość nawet nie dobija 150000, jakaś magia chyba . Zakładając jednak, że te 180-200 tysięcy jest realnym przebiegiem, to i tak szykują się koszty.
Jak jest z trwałością turbosprężarki oraz ile może ewentualnie wynieść jej regeneracja lub wymiana? Gdzieś słyszałem, że w przypadku wymiany na nową są to grube tysiące ale nie wiem ile w tym prawdy. 3 tysiące za sprzęgło, to dosyć dużo, występuje tu koło dwu masowe? Zdążyłem już doczytać o niskiej trwałości hamulców oraz właśnie o sprzęgle. Możecie coś powiedzieć o trwałości przekładni kierowniczej, lub wspomagania? Przy tych przebiegach już raczej będą wykazywały objawy zużycia, czy jeszcze nie? Elektronika nie sprawia problemów albo np. zapchany katalizator?
Desti, piszesz, że przez 4 lata za dużo nie robiłeś, tak piszą też na forum chryslera, którego jestem właścicielem, a ja już przekroczyłem kwotę zakupu inwestując w niego, nie mówiąc o realnej wartości . |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 03-11-2013, 20:02 turbo
|
|
|
Ja przez ponad 3 lata wymienilem tzw.duperelki przy zawieszeniu, ostatnio kolega sprwdzal u mnie sprzeglo i jest w porzadku, turbo laduje jak trzeba. Jeszcze nie dobilem do magicznego przebiegu mam dopiero 124 tkm, nie wypowiadam sie na temat ceny rzedu 30 tys.za dobre auto. |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
marcin84
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler 300m
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 9 Skąd: L.W.
|
Wysłany: 03-11-2013, 20:09
|
|
|
Może byłoby dobrze, gdyby ktoś się wypowiedział. Będę wtedy wiedział, czy nie porywam się z przysłowiową motyką na słońce i czy nie będę musiał wiecznie ładować w ten samochód, tak jak w obecny. Swoją drogą, wcale nie kupiłem najtańszego jaki był, wręcz przeciwnie, był to raczej górny pułap cenowy. |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 03-11-2013, 20:17
|
|
|
Nie ma dwumasy, i nie spotkalem sie z problemami z przekladnia kierownicza. Hamulce w O1 to znany problem, tarcze sa po prostu za male do masy auta 1600 kg |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
marcin84
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler 300m
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 9 Skąd: L.W.
|
Wysłany: 03-11-2013, 21:49
|
|
|
Dziękuję za informację |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 04-11-2013, 08:52
|
|
|
Tak sprzęgło nie ma dwumasy najtańszy zestaw sprzęgła kupisz za 1300zł ale ten oryginalny z robocizną jest ok 3000zł
W O1 Turbo nawet nie było opcjii z tempomatem
A hamulce to jak stosujesz bardzo dobrej jakości to się nie wyginają ja mam TEXTARA i tarcze i klocki i jest git wychodzą taniej jak Brembo i Bosch
Turbina jeszcze chyba nikt z forum nie miał z nią problemu grunt żeby nie pałować na zimnym
A co do wozu jak dbasz taki masz a te 30tyś to fakt trochę mało za zadbany egzemplarz Turbo |
|
|
|
 |
marcin84
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler 300m
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 9 Skąd: L.W.
|
Wysłany: 04-11-2013, 18:34
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Jestem w pełni świadomy obchodzenia się z turbiną, miałem kiedyś turbo diesla. Co do budżetu, 30 tysięcy to mało? W takim razie ile Waszym zdaniem powinien kosztować przyzwoity/zadbany O1 Turbo? Pytam, gdyż w innym temacie ktoś z forum pyta się o O2 za 38-40 tysięcy, więc różnica 8 tysięcy między jedną generacją a drugą to mało, zwłaszcza, że niby moja kwota jest, według was, trochę za niska. Po prostu nie chciał bym się wkopać już na starcie i jeśli trzeba, to pozbieram trochę dłużej, na coś co na prawdę warto kupić, tylko ile to jest? Jeszcze jedna kwestia, ile należało by przygotować na tzw. "pakiet startowy"? Czyli filtry, świece, przewody (czy cewki),olej silnikowy, w mostach, dyfrach itp. i co tam jeszcze warto na starcie zrobić? |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 04-11-2013, 20:25
|
|
|
marcin84, tak już na 32-35 tyś zł i takie to nie wymagają wręcz wkładu finansowego. Co do różnicy w cenie to w Turbiaku to masz topową wersję silnikową a o wyjątkowości niech świadczy fakt że w polsce nie ma nawet 100 OI Turbo pewnie nie ma nawet 50szt
A co do Turbo klekota to jakie można oczekiwać ceny po podzespołach VW poza tym to za tą półkę cenową to te wozy nie będą nawet w dobrym stanie mowa o OII |
|
|
|
 |
marcin84
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler 300m
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 9 Skąd: L.W.
|
Wysłany: 04-11-2013, 20:29
|
|
|
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Trochę się boję, że z moim szczęściem, pewnie zaraz padnie turbo . W sumie zaczynają się już takie przebiegi, że tak, czy inaczej coś trzeba będzie w ten samochód zainwestować. Może w takim razie poczekam do wiosny/lata uzbieram do 35 tysięcy, sprzedam swój obecny i jakoś dam radę. Póki co, będę czytał i szukał informacji, może w między czasie ktoś z forum będzie chciał sprzedać swój egzemplarz?
[ Dodano: 05-11-2013, 08:16 ]
Dzisiaj znalazłem jeszcze trzy ogłoszenia:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C30496821.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C30509092.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31100720.html
Najbardziej podoba mi się drugie (ten czerwony), pomijając wątpliwej urody paski . Z tego co zdążyłem tutaj wyczytać, to chyba nie ma w O1 multimedialnej kierownicy? 8 poduszek, to też nie za dużo? Jeszcze jedno pytanie, regulacja foteli jest ręczna, czy elektryczna? |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 05-11-2013, 08:45
|
|
|
marcin84,
Na wiosne jak co to ja będę chciał sprzedać swój bo 4,5 roku to troche się znudził
Mam roczny rozrząd i nówkę sprzęgło na 400 Koni i bebechy w silniku zakute |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 05-11-2013, 09:53
|
|
|
desti napisał/a: | marcin84,
Na wiosne jak co to ja będę chciał sprzedać swój bo 4,5 roku to troche się znudził
Mam roczny rozrząd i nówkę sprzęgło na 400 Koni i bebechy w silniku zakute | A który masz rocznik? |
|
|
|
 |
|
|