 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] wymiana przeplywomierza |
Autor |
Wiadomość |
Szycha_GD
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-11-2013, 22:09 [Cari 1.6] wymiana przeplywomierza
|
|
|
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problemy z:
- obrotami na biegu jałowym ( utrzymują się na dość wysokim poziomie ok 1200 i lekko falują do 900, czasem trochę inaczej )
- szarpaniem samochodu na benzynie po rozgrzaniu, podczas jazdy ze stała predkościa , stałymi obrotami samochód sam jak by zwalnia po chwili przyspiesza i tak w kółko (co dziwne na gazie nie występuje szarpanie.)
- na komputerze nie wyświetla błędów
Samochodzik to Carisma 1,6 2001 z instalacja gazową Tartarini. Wymieniłem już przewody, świece, akumulator, sprawdzana była też pompa paliwa. Ostatnio podczas takich objawów zatrzymałem się i odłączyłem przepływomierz , silnik od razu wyrównał prace do 900 obr i przestał szarpać, nie wyświetlił check engine , ani nie stracił za bardzo mocy, prawdopodobnie więcej palił.
Postanowiłem wymienić przepływomierz kupiłem używkę 500 E5T08371.
I teraz nasuwa mi się pytanie. Wystarczy tylko przełożyć przepływomierz ? czy trzeba podłączać pod komputer? ewentualnie resetować odłączając akumulator?
puki co przełożyłem odpaliłem i w pierwszej chwili zgasł od razu.
Odpaliłem drugi raz obroty około 300 na granicy zgaśnięcia.
Odłączyłem akumulator na ok 1h odpaliłem i sytuacja podobna 300 obr trzęsie krztusi itd.
nie wiem czy cos zle robie, czy może nowy ( używany ) przepływomierz jest trafiony?
Dodam że przepływomierz jest z wersji 97 a moja to 01 może tu pies pogrzebany?
Jestem tu nowy , jako mechanik tez jestem laikiem wiec proszę o wyrozumiałość. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
90alcatraz90
Mitsumaniak
Auto: Carisma 96r. 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Wąsowo
|
Wysłany: 06-11-2013, 10:33
|
|
|
Nauka obrotówpotrzebna jest w GDI a tutaj mamy 1.6. Kontrolka CE się pali? Jakieś błędy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 06-11-2013, 10:49
|
|
|
90alcatraz90 napisał/a: | Nauka obrotówpotrzebna jest w GDI a tutaj mamy 1.6. Kontrolka CE się pali? Jakieś błędy? |
w GDI i w 1.6 poliftowym
a mowimy tutaj o 1.6 z 2001 z tego co widze |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-11-2013, 11:19
|
|
|
Brejdak w Carismie 1.6 z 2000r. jednej zimy wyjmował akumulator który już niedomagał na większym mrozie i najczęściej po pierwszym odpaleniu obroty spadały do zera i silnik gasł. Pomagała albo nauka obrotów albo przejechanie kilkunastu kilometrów jeśli w mieście to w mękach |
|
|
|
 |
|
|