Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Jak podnieść Pajero
Autor Wiadomość
konrad.klusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 26
Skąd: Brzesko
Wysłany: 11-11-2013, 18:40   [3.2 DID] Jak podnieść Pajero

Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowy na forum. Co roku podczas wymiany kół na zimowe pojawia się ten sam problem - wulkanizator nie wie jak podnieść Pajero. Widziałem już różne pomysły, jeden podnosił podkładając podnośnik 4-ramienny pod progi, drugi przednią część podnośnika podkładał pod wzmocnienie które biegnie pod skrzynią biegów a tylną pod progi. Za każdym razem kiedy muszę odwiedzić wulkanizatora wiem, że problem się pojawi i sama myśl na temat podnoszenia samochodu przysparza mnie o gorączkę. Jak zatem podnosić Pajero tak, aby było dobrze i nic się nie uszkodziło? Może zaproponować wulkanizatorowi podnoszenie każdego z koła osobno na poduszce pneumatycznej poprzez podparcie pod wahacz? Proszę o porady oraz jeśli to możliwe o jakieś foto z miejscem zaznaczenia umieszczenia podnośnika.

Pozdrawiam

Konrad
 
 
 
wojtyszka 
Mitsumaniak


Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 95
Skąd: siemiatycze
Wysłany: 11-11-2013, 21:20   

jak byłem u wulkanizatora z tyłu podpierałem pod mostem, a z przodu pod belka/wspornikiem pod silnikiem miedzy wahaczami, dokładnie nie wiem jak to sie nazywa ale to jest ta belka/wspornik do ktorej przykręca sie osłony silnika, nawet w instrukcji wskazane jest zeby w tych wlasnie miejscach podnośnic

w linku masz rysunek z instrukcji

https://plus.google.com/u/0/photos/115603958074082469191/albums/5829289866036873617/5945098269217642498?pid=5945098269217642498&oid=115603958074082469191
_________________
30cm ponad chodnikami :)
02869/KMM
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 11-11-2013, 22:36   

konrad.klusek napisał/a:
Może zaproponować wulkanizatorowi podnoszenie każdego z koła osobno na poduszce pneumatycznej poprzez podparcie pod wahacz?


Dokładnie tak , mój podnosi na poduszkach oba tylne i potem przednie ( albo na odwrót :wink: ) Na podnośniku cztero ramiennym zawsze jest problem ze statecznością , udżwigiem , długością ramion i srub . Z poduszkami jest szybko i sprawnie , a czterech kół i tak naraz wyważać nie będzie , robi po jednym . Najlepszy ubaw to mam jak nieraz chłopaki chcą podnosic podkładając podnośnik pod przekładnie . Karoseria wysoko , podnośnik na max. wyciągnięty , a .... koła jak stały na betonie tak stoją .I ta pełna zdziwienia mina , bezcenne :wink: :wink: I moje słowa : przecież mówiłem, że tylko pod wachacz :wink:
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-11-2013, 05:23   

Ja tam nigdy nie miałem problemu z podniesieniem tak to wygląda:

_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 12-11-2013, 11:05   

TangoKK napisał/a:
Ja tam nigdy nie miałem problemu z podniesieniem tak to wygląda:

[url=http://www.iv.pl/ima...umb.jpg]Obrazek[/URL]


Ty masz dobrze kolego bo nie masz progów bocznych , a jak są te stopnie boczne to już nie jest tak łatwo . Pozdrawiam.
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-11-2013, 15:31   

buchaj napisał/a:
TangoKK napisał/a:
Ja tam nigdy nie miałem problemu z podniesieniem tak to wygląda:

[url=http://www.iv.pl/ima...umb.jpg]Obrazek[/URL]


Ty masz dobrze kolego bo nie masz progów bocznych , a jak są te stopnie boczne to już nie jest tak łatwo . Pozdrawiam.


Tam gdzie są miejsca styku podnośnika z podwoziem są wykręcane podpórki. Wystarczy je dostatecznie mocno wykręcić i progi nie straszne. No chyba, że te progi wystają do dołu o 20cm ale w takim wypadku chyba lepiej się ich pozbyć. Pozdro :D
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
alfik 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2013, 19:25   

Też wymianialem na poduszkach albo żabach, chińskie podnośniki kolumnowe, jak widzą pajero, udają, że ich nie ma :) . Musi być porządny, wtedy i udźwigu starczy i progi nie straszne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.