Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
16-08-2007, 20:47
[EA2A/W 2.0] Przerywanie, szarpanie
Autor Wiadomość
joshua 
Forumowicz


Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13-11-2013, 12:41   

auto kupiłem 3 miesiące temu, świece są denso, jak nowe, przewody wyglądają na zdrowe, nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei, jak inni wyżej, aż znajdę powód tego szarpnięcia, to jak objaw przerwy zapłonu, dziwne że to się dzieje tylko w niskim zakresie obrotów podczas dodawania gazu.I tylko jedno szarpniecie, nie zawsze, ale często, to jest ciekawe.
_________________

 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 13-11-2013, 13:26   

Mi jeden gazownik kiedyś powiedział że jak chce mieć pewność co do instalacji lpg to po zakupie powinienem wymienić materiały eksploatacyjne układu zapłonowego bo duża część usterek z którymi przyjeżdżają ludzie to właśnie zapłon.U mnie szarpało jak miałem duże obciążenie tj przy ruszaniu, kiedy np drastycznie zmieniłem bieg np z 2 na 5. Szarpało nim tak że można było sobie zęby powybijać o kierownice. Ale można było ruszyć bardzo delikatnie dodając gazu praktycznie bez szarpania. Nie wszystko co na oko wygląda na sprawne takie jest. Świece wyglądały na wymieniane kilka tys temu.
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-11-2013, 14:00   

Łysy88 napisał/a:
Ale teraz z perspektywy czasu bym wymieniał od razu obydwie cewki.

Tylko po co wymieniać całe cewki skoro można dostać same fajki tych cewek za ~35 zł sztuka? Zazwyczaj pada tylko to. Przewody NGK ok.90 zł, świece Denso do 2.0 K20TT ~40zł. Zdarza się, że uszczelniacze gniazd świec przepuszczają olej - nowe 4x"Stone": ~40zł
Suma: 240zł - chyba to nie dużo jak dla świętego spokoju, a przyjdzie czas że i tak trzeba będzie wymienić.

Odnośnie szarpania, u siebie mam szarpanie przy zmianie biegu-zwalnianiu sprzęgła, na niskich obrotach. Długo szukałem i okazało się, że to nie zapłon, nie poduszki, a wina urwanego mocowania wahacza banan-a. Skrajny przypadek ale jak widać zdarza się...
Szarpanie może także pochodzić jak pisałem z poduszek silnika oraz tłumika drgań na sprzęgle.
 
 
 
joshua 
Forumowicz


Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-11-2013, 15:16   

Rozebrałem dzisiaj fajki z przewodami i fajkocewki. Na pewno są do wymiany uszczelniacze gniazd w pokrywie, i jedna fajkocewka u góry pod kołnieżem spękana jest, sadzę ,że może być przebicie w tym miejscu, nie ważne, jestem zmuszony zamówić owe części.Wymienię i zobaczymy jak auto będzie, się po tym zachowywało.
_________________

 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-11-2013, 20:00   

Tez mialem taka przypadlosc w swoim 2.0 benzyna + lpg jak dodawalem gazu to samochod owszem jechal tylko nieraz bylo szarpniecie cos w stynu wypadania zaplonu...myslalem i myslalem az wkoncu zamowilem swiece kable wn i cewki..cewki do tej pory nie dotarly :/ a to juz dobre 2 tyg.lecz teraz nie sa one juz mi potrzebne.swiece tez dobre firmy Beru i wygladaly spoko ale chyba nastal ich kres.zmienilem na jakies ngk lecz nr nie pamietam jedynie co moge napisac to ze maja 0.8 mm przerwy ze wzgledu na lpg, przewody wn firmy jpn.po wymianie tych elementow wszystkie problemy znikły.a co do uszczelniaczy gniazd mi tez przeciekaly i kto wie czy to swiec nie zabilo.jak sie pytalem w kilku sklepah to nie mozna ich osobno kupic tylko z uszczelka pod pokrywe zaworow a szkoda :(
 
 
waceq1992 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SportEdt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 7
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-11-2013, 08:08   

Panowie mam podobny problem w tym że świeczki już wymienione (Denso k20tt) kable też (NGK RC ME96) i dalej jest szarpanie i wypadające zapłony. Myślę teraz wymienić fajki od cewek i chciałbym jeżeli macie podobne doświadczenia żebyście mi jakieś fajki polecili ewentualnie podali link do postu w którym jest opisane jak to rozebrać (cewki). Na alledrogo znalazłem kilka aukcji z fajkami po ok 40 zł za sztukę firmy Oyodo
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 15-11-2013, 09:05   

waceq1992 napisał/a:
i dalej jest szarpanie i wypadające zapłony. Myślę teraz wymienić fajki od cewek


jaki ma sens wymienić kable, a nie wymienić fajek pod cewką
to tak jakby wymienić 2 świece

sporo osób kupuje OYODO
nie mam pojęcia jak z trwałością

jak masz problem z dostępnością to szukaj też do Colta CJ4A (roczniki 96 i młodsze z silnikiem 1.6), ten sam osprzęt
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
waceq1992 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SportEdt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 7
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-11-2013, 09:28   

tomek84 napisał/a:

jaki ma sens wymienić kable, a nie wymienić fajek pod cewką
to tak jakby wymienić 2 świece


przepraszam cię za moją niekompetencję :oops: jestem nowym posiadaczem misia a wcześniej miałem samochód z prostym układem zapłonowym czyli 4 świece i 4 kable i dla mnie fajkocewki to nowość. Zamawiam dwie fajki Oyodo i wymieniam :D
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 15-11-2013, 09:47   

waceq1992 napisał/a:

przepraszam cię za moją niekompetencję :oops:


nie mnie przeprasza, tylko swojego misia :)

wiesz, na których cylindrach Ci wypadając zapłony?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
waceq1992 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SportEdt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 7
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-11-2013, 19:46   

Nie no z tymi wypadającymi zapłonami to chyba przesadziłem czytając później co one dokładnie oznaczają :roll: Moja sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda tak że na Pb misiu nie ma jakichkolwiek szarpań, mocy ma pod dostatkiem i ogólnie to jest rakieta :mrgreen: Gorzej jest gdy jadę na Lpg. Wtedy przy niskich prędkościach samochód szarpie przy dodawaniu gazu i odejmowaniu oraz nieprzyjemnie "żabkuje" przez co nie da się normalnie jechać. Nie mówię już o mocy której nie ma do ok 3 tys obrotów. Dlatego też zastanawiam się czy to tylko przez te fajki czy to coś z instalacją bo gazownik twierdzi że zrobił co w jego mocy i ja mam powymieniać zużyte elementy odpowiedzialne za zapłon. Tylko to mnie boli że na Pb misiu chodzi jak w bajce... :cry:
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-11-2013, 19:48   

zmien swiece na 0,8 mm przerwy i bedzie bajka ;)ngk denso beru tej firmy swiece polecam ;)
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-11-2013, 20:01   

Benzyna jest mniej wymagająca aniżeli LPG stąd czasami jest tak, że wydaje Ci się że wszystko okej.
Zrób test, jadąc 30 km/h włącz 4 bieg i pedał na max. Jak płynnie i powoli przyspiesza bez szarpania to zapłonowe elementy ok.
 
 
 
waceq1992 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SportEdt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 7
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-11-2013, 20:38   

arturj123 napisał/a:

Zrób test, jadąc 30 km/h włącz 4 bieg i pedał na max. Jak płynnie i powoli przyspiesza bez szarpania to zapłonowe elementy ok.


Test zrobiony, podczas wciśnięcia pedału lekka wibracja nadwozia (nie szarpanie) ale później płynnie bez wibracji no i bez szarpania :shock: kilka postów wyżej opisane co mam wymienione. Chyba muszę podjechać do tego gaziarza :evil:
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-11-2013, 20:50   

Sprawdzałeś zarówno na benzynie jak i LPG?
Jeśli źle wyregulowane LPG - mapki do ustawienia.
 
 
 
joshua 
Forumowicz


Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27-11-2013, 18:35   

Dopiero dzisiaj znalazłem czas na zaglądnięcie do auta.Wymieniłem świece.Były dwie ngk i dwie Denso.Dobree.Fajki z kablami i te pod cewkami wymienione oraz uszczelniacze gniazd świec.4 godziny jazdy po mieście i ani razu nie szarpnął.Dziękuję za pomoc w zmienię mojego myślenia.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.