Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Silnik nie żyje :(
Autor Wiadomość
NewMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 96' 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 25
Skąd: Głogów
  Wysłany: 09-09-2013, 10:19   [E54A 2.0 V6] Silnik nie żyje :(

Po ostatnich przygodach z uszkodzonymi uszczelkami pod głowicami, po wymianie uszczelek i później samej chłodnicy problemu ustały. Lecz na początku sierpnia wracając z urlopu mój silnik... po prostu padł:(
Objawy:
Wracając na A6 pod Szczecinem chciałem sprawdzić mojego gala i o dziwo dojechał ledwo ledwo do 200 km/h i więcej nie poszedł choćby z górki!! Czułem jakby sprzęgło mi puszczało takie delikatne ,,szarpnięcia,,. Już wtedy mnie to mocno zdziwiło bo parę miesięcy wcześniej do 220 km/h to bez problemu się rozpędzał.
Niestety całą drogę słuchałem radia co nie pozwalało mi nic usłyszeć w silniku i przed zieloną górą na S3 po raz kolejny chciałem go sprawdzić i... dojechał do 180 km/h i zaczął z gazem w podłodze sam hamować!! Nie znając przyczyny zwolniłem do około 120-100 km/h i zauważyłem że brakuje mu mocy, auto nawet nie myślało aby przyspieszyć choćby o 5 km.h!!
Wtedy ściszyłem radio i usłyszałem stukanie w silniku które najbardziej nasilało się w okolicach 2500 obr/min. Po chwili gdy moja prędkość spadła do 80 km/h już ostatkiem sił chciałem się doczłapać do najbliższego zjazdu i zredukowałem do 4 aby przyśpieszyć choć trochę, to zapaliła się kontrolna najpierw ciśnienia oleju, następnie wszystkie inne kontrolki i auto zgasło!
Zatrzymałem a raczej auto samo się zatrzymało natychmiast na poboczu dosłownie 2km od zjazdu z Ekspresówki!!
I tak czekałem kilka godzin na lawetę.
Co się okazało po zdjęciu miski olejowej? niestety panewki się rozleciały...

Tu moja wielka prośba! Czy ktoś ma może goły silnik 2.0 V6 (6a12) albo może mi polecić pewny silnik??
Niestety robocizna nie wchodzi w grę ze względu na koszty a wymiana po prostu wyjdzie mnie taniej.
Ewentualnie mogę sprzedać auto w całości. Blacharsko Autko jest na prawdę w świetnym stanie! I z zewnątrz i pod spodem. Dodatkowo 2-3 miesiące temu wymieniłem chłodnicę na nową oraz uszczelki góry silnika, wszystkie firmy victora reinza + nowe śruby do głowicy tej samej firmy. Cena części wyniosła mnie około 1500zł Głowice były szlifowane i sprawdzane na szczelność. Nad ceną za całe auto się nie zastanawiałem więc czekam na proozycje.
 
 
Chris030256 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54A
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 9
Skąd: Berlin
Wysłany: 09-09-2013, 16:55   Re: Silnik nie żyje :(

NewMitsu napisał/a:
Po ostatnich przygodach z uszkodzonymi uszczelkami pod głowicami, po wymianie uszczelek i później samej chłodnicy problemu ustały. Lecz na początku sierpnia wracając z urlopu mój silnik... po prostu padł:(
Objawy:
Wracając na A6 pod Szczecinem chciałem sprawdzić mojego gala i o dziwo dojechał ledwo ledwo do 200 km/h i więcej nie poszedł choćby z górki!! Czułem jakby sprzęgło mi puszczało takie delikatne ,,szarpnięcia,,. Już wtedy mnie to mocno zdziwiło bo parę miesięcy wcześniej do 220 km/h to bez problemu się rozpędzał.
Niestety całą drogę słuchałem radia co nie pozwalało mi nic usłyszeć w silniku i przed zieloną górą na S3 po raz kolejny chciałem go sprawdzić i... dojechał do 180 km/h i zaczął z gazem w podłodze sam hamować!! Nie znając przyczyny zwolniłem do około 120-100 km/h i zauważyłem że brakuje mu mocy, auto nawet nie myślało aby przyspieszyć choćby o 5 km.h!!
Wtedy ściszyłem radio i usłyszałem stukanie w silniku które najbardziej nasilało się w okolicach 2500 obr/min. Po chwili gdy moja prędkość spadła do 80 km/h już ostatkiem sił chciałem się doczłapać do najbliższego zjazdu i zredukowałem do 4 aby przyśpieszyć choć trochę, to zapaliła się kontrolna najpierw ciśnienia oleju, następnie wszystkie inne kontrolki i auto zgasło!
Zatrzymałem a raczej auto samo się zatrzymało natychmiast na poboczu dosłownie 2km od zjazdu z Ekspresówki!!
I tak czekałem kilka godzin na lawetę.
Co się okazało po zdjęciu miski olejowej? niestety panewki się rozleciały...

Tu moja wielka prośba! Czy ktoś ma może goły silnik 2.0 V6 (6a12) albo może mi polecić pewny silnik??
Niestety robocizna nie wchodzi w grę ze względu na koszty a wymiana po prostu wyjdzie mnie taniej.
Ewentualnie mogę sprzedać auto w całości. Blacharsko Autko jest na prawdę w świetnym stanie! I z zewnątrz i pod spodem. Dodatkowo 2-3 miesiące temu wymieniłem chłodnicę na nową oraz uszczelki góry silnika, wszystkie firmy victora reinza + nowe śruby do głowicy tej samej firmy. Cena części wyniosła mnie około 1500zł Głowice były szlifowane i sprawdzane na szczelność. Nad ceną za całe auto się nie zastanawiałem więc czekam na proozycje.






Mam kompletny silnik z przebiegiem 123 tkm
 
 
NewMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 96' 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 25
Skąd: Głogów
Wysłany: 25-09-2013, 09:54   

Temat potoczył się tak:
Silnik zakupiony, z przebiegiem 123 tkm. :lol: teraz kompletuje rozrząd, i może jak dobrze pójdzie w przyszłym tygodniu wymiana...

No to tak, wszystko zakupione do rozrządu:
Pasek rozrządu - 63 zł z przesyłką (Gates)
Rolka napinacza - 76 zł (SKF)
Rolka prowadząca - 98 zł (INA)
Pompa wody - 88 zł (GMB)
Tłumik drgań skrętnych - 270 zł (INA)

Teraz wymienić rozrząd wstawić silnik i modlić się żeby hulało :rolleyes:
Może jakieś opinie o firmach podzespołów do rozrządu?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-09-2013, 15:02   

NewMitsu napisał/a:
Może jakieś opinie o firmach podzespołów do rozrządu?
Pasek kiepski, reszta jak najbardziej OK.
 
 
mateo_GD 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6 24v 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-09-2013, 16:09   

Tak jak kolega wyżej stwierdził w pasek mogłes zainwestowac parę złotych wiecej .
_________________
Lewy pas to nie kółko różańcowe ;)
 
 
NewMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 96' 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 25
Skąd: Głogów
Wysłany: 25-09-2013, 23:36   

Zawsze mi się wydawało że Gates to wiodący producent pasków na świecie :( no teraz już trochę za późno więc pozostaje tylko modlić się aby nie pękł

[ Dodano: 02-10-2013, 18:39 ]
Przekładka prawie skończona. Silnik na miejscu, rozrząd wymieniony, jeszcze tylko wymienić stary olej i zalać płyn chłodniczy i próba odpalenia...

[ Dodano: 02-10-2013, 20:33 ]
Odpalił :D narazie tak tylko na próbę, i z odkręconymi wydechami ale jutro może będzie juz wszystko poskładane do kupy :lol:

[ Dodano: 03-10-2013, 20:16 ]
No i jest już wszystko w komplecie i działa póki co jak należy
 
 
kate_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-11-2013, 19:37   Silnik do Mitsubishi Galant

Witam,
potrzebuję pomocy i może tu ją otrzymam. Mam zatem pytanie czy silnik o tym samym oznaczeniu 4G93 z Sedana 125KM można włożyć do wersji Hatchback 115KM?
 
 
NewMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 96' 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 25
Skąd: Głogów
Wysłany: 22-11-2013, 20:11   

Niestety ja osobiście nie pomogę, bo nie wiem :(
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-11-2013, 22:44   

kate_88 napisał/a:
Witam,
potrzebuję pomocy i może tu ją otrzymam. Mam zatem pytanie czy silnik o tym samym oznaczeniu 4G93 z Sedana 125KM można włożyć do wersji Hatchback 115KM?


Tak buda nie ma znaczenia przód jest zawsze ten sam nawet możesz tam wsadzić dowolny silnik ze skrzynią jaki tylko występował w tych galantach 1.8 - 4 cylintrowe, 1.8 V6, 2.0 rzędowe, 2.0 V6, 2.0 V6 twin turbo, 2.0 V6 Mivec, 2.4 rzedowe, 2.5 V6, 2.0TD wszystko bez przeróbek tylko odpowiednia dla danego modelu łapy
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
kate_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-11-2013, 23:31   

Dziękuję @Wszyc za odpowiedź. Czy poza przekładką samego silnika jest coś, co po podłączeniu silnika trzeba uwzględnić np. silnik nie będzie współpracował ze sterownikiem?
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-11-2013, 23:50   

Jeżeli to ten sam model silnika co był już w aucie to nie ma żadnych problemów ale możliwe że będzie wymagał małych regulacji jak ustawienie zapłonu
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
kate_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-11-2013, 09:37   

Rozumiem. Regulacji się spodziewam, skoro obydwa silniki mogą różnić się nieco metodą wtrysku paliwa (GLi i GLSi), a posiadam sekwencję stag-4. W sumie i jeden i drugi jest na wielopunkcie:
Kod:
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mitsubishi/galant/vii/hatchback/silnik-benzynowy-1.8-e52a-116km

Kod:

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mitsubishi/galant/vii/sedan/silnik-benzynowy-1.8-glsi-126km

więc może nie będzie tak źle. Niemniej jednak bardzo dziękuję za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.