Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Paliwo PB95 a PB98 - 1.8GDI
Autor Wiadomość
VL 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 01' 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 2
Skąd: Grodzisk Wlkp
Wysłany: 10-11-2013, 21:14   Paliwo PB95 a PB98 - 1.8GDI

Cześć,

jakie lejecie paliwo do swojej Cari 1.8 GDI? Pytam ponieważ lałem 98 i niestety silnik cykał nawet gdy był rozgrzany, dziś zalałem pełen bak 95oktanówki na Statoilu i cykania brak!

Ktoś mi może to wytłumaczyć? Dodam tylko że z tej samej stacji lałem 98, na shellu i później też na Orlenie - cykanie zawsze występowało a teraz go nie ma na 95...
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 11-11-2013, 10:59   

Nie ma znaczenia paliwo do cykania hydrozaworów .Silnik GDI ma wymagania co do paliwa minimum 95 oktan. Ja tankuję na Statoilu ,Orlenie oraz Lotosie .Ostanio tankuję 98 na Lotosie bo dobra cena 5,43.
_________________
Ross
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 11-11-2013, 23:06   

Bardzo odczuwalna różnica pracy silnika jest na Shell V-power Racing ;-) polecam
_________________

 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 12-11-2013, 09:29   

Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.

źródło "Wikipedia"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 12-11-2013, 10:28   

Mocy nie przybywa ale płynność i obroty to bajka ;-) według własnego doświadczenia gdy zatankowałem do pełna Ultimate przejechałem około 800km gdzie na V-Power Racing około 900km i to z ładniejsza pracą silnika :-)
_________________

 
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 12-11-2013, 11:07   

ja tankuje 98 tylko po to żeby mieć pewność że zatankowałem minimum 95 :wink:
 
 
bartek_fc 
Forumowicz

Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 42
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 12-11-2013, 13:58   

ja tankuje Statoila 95 , przy 98 nie widze roznicy. Octane Level w EvoScanie mam na poziomie 90%.

Wydaje mi sie ze Statoil najlepiej trzyma jakosc, Shell jakos sie popsul,
za wyjatkiem sprawdzonych ich stacji - polecam Shella przy 1ce za Czestochowa kierunek Katowice, miejscowosc chyba Poczesna sie nazywa:).

Przy Shellu V-Power rowniez nie czuje roznicy. Sprobuje tego Racinga skoro polecacie :)
 
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 12-11-2013, 14:06   

bartek_fc napisał/a:
ja tankuje Statoila 95 , przy 98 nie widze roznicy. Octane Level w EvoScanie mam na poziomie 90%.


do czego sie odnosi te 90%?
98 x 90% to jest 89...
 
 
bartek_fc 
Forumowicz

Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 42
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 12-11-2013, 14:19   

Ten OctaneLevel szerzej Aren opisal :

http://forum.mitsumaniaki...p=551512#551512

jest to wiec jakby ogolna sprawnosc ukladu zaplonowego. U mnie przykladowo bylo na poziomie 60% dopoki nie wyczyscilem gniazd i dalem nowej uszczelki pod klawiature, bo juz lubila podciekac i musialem od czasu do czasu wycierac olej z gniazd. Teraz mam generalnie powyzej 90% czasem spada nieco wiec i tak jestem zadowolony.

Co do 98 to tankuje ja czasem, jak musze tankowac na nieznanych stacjach dla pewnosci pewnie wychodzi wlasnie jak dobra 95.
 
 
 
Lookash19 
Nowy Forumowicz

Auto: CARINA :-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 12
Skąd: Przaś
Wysłany: 25-11-2013, 12:57   

osobiście zalewałem u siebie 98oktanów (tankuję tylko na Orlenie), ale szczerze to różnicy nie odczuwałem. przed zmianą starałem się wyjeździć do rezerwu, a następnie zalałem pod sam korek. mocy więcej nie było, spalanie także nie zmalało, wręcz paliwo znikało jakby szybciej ale to już pewnie kwestia nacisku stopy. także wg mnie 0 różnicy, no poza ceną.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 26-11-2013, 13:48   

bartek_fc napisał/a:
Wydaje mi sie ze Statoil najlepiej trzyma jakosc

Też teraz lecę na samym 95 tej stacji i chyba ok :D
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.