Paliwo PB95 a PB98 - 1.8GDI |
Autor |
Wiadomość |
VL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 01' 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2013 Posty: 2 Skąd: Grodzisk Wlkp
|
Wysłany: 10-11-2013, 21:14 Paliwo PB95 a PB98 - 1.8GDI
|
|
|
Cześć,
jakie lejecie paliwo do swojej Cari 1.8 GDI? Pytam ponieważ lałem 98 i niestety silnik cykał nawet gdy był rozgrzany, dziś zalałem pełen bak 95oktanówki na Statoilu i cykania brak!
Ktoś mi może to wytłumaczyć? Dodam tylko że z tej samej stacji lałem 98, na shellu i później też na Orlenie - cykanie zawsze występowało a teraz go nie ma na 95... |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 11-11-2013, 10:59
|
|
|
Nie ma znaczenia paliwo do cykania hydrozaworów .Silnik GDI ma wymagania co do paliwa minimum 95 oktan. Ja tankuję na Statoilu ,Orlenie oraz Lotosie .Ostanio tankuję 98 na Lotosie bo dobra cena 5,43. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 11-11-2013, 23:06
|
|
|
Bardzo odczuwalna różnica pracy silnika jest na Shell V-power Racing polecam |
_________________
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 12-11-2013, 09:29
|
|
|
Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.
źródło "Wikipedia"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 12-11-2013, 10:28
|
|
|
Mocy nie przybywa ale płynność i obroty to bajka według własnego doświadczenia gdy zatankowałem do pełna Ultimate przejechałem około 800km gdzie na V-Power Racing około 900km i to z ładniejsza pracą silnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 12-11-2013, 11:07
|
|
|
ja tankuje 98 tylko po to żeby mieć pewność że zatankowałem minimum 95 |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 12-11-2013, 13:58
|
|
|
ja tankuje Statoila 95 , przy 98 nie widze roznicy. Octane Level w EvoScanie mam na poziomie 90%.
Wydaje mi sie ze Statoil najlepiej trzyma jakosc, Shell jakos sie popsul,
za wyjatkiem sprawdzonych ich stacji - polecam Shella przy 1ce za Czestochowa kierunek Katowice, miejscowosc chyba Poczesna sie nazywa:).
Przy Shellu V-Power rowniez nie czuje roznicy. Sprobuje tego Racinga skoro polecacie |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 12-11-2013, 14:06
|
|
|
bartek_fc napisał/a: | ja tankuje Statoila 95 , przy 98 nie widze roznicy. Octane Level w EvoScanie mam na poziomie 90%. |
do czego sie odnosi te 90%?
98 x 90% to jest 89... |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 12-11-2013, 14:19
|
|
|
Ten OctaneLevel szerzej Aren opisal :
http://forum.mitsumaniaki...p=551512#551512
jest to wiec jakby ogolna sprawnosc ukladu zaplonowego. U mnie przykladowo bylo na poziomie 60% dopoki nie wyczyscilem gniazd i dalem nowej uszczelki pod klawiature, bo juz lubila podciekac i musialem od czasu do czasu wycierac olej z gniazd. Teraz mam generalnie powyzej 90% czasem spada nieco wiec i tak jestem zadowolony.
Co do 98 to tankuje ja czasem, jak musze tankowac na nieznanych stacjach dla pewnosci pewnie wychodzi wlasnie jak dobra 95. |
|
|
|
 |
Lookash19
Nowy Forumowicz
Auto: CARINA :-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 12 Skąd: Przaś
|
Wysłany: 25-11-2013, 12:57
|
|
|
osobiście zalewałem u siebie 98oktanów (tankuję tylko na Orlenie), ale szczerze to różnicy nie odczuwałem. przed zmianą starałem się wyjeździć do rezerwu, a następnie zalałem pod sam korek. mocy więcej nie było, spalanie także nie zmalało, wręcz paliwo znikało jakby szybciej ale to już pewnie kwestia nacisku stopy. także wg mnie 0 różnicy, no poza ceną. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 26-11-2013, 13:48
|
|
|
bartek_fc napisał/a: | Wydaje mi sie ze Statoil najlepiej trzyma jakosc |
Też teraz lecę na samym 95 tej stacji i chyba ok |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|