 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jest EVO IX |
Autor |
Wiadomość |
majer [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 15:12
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | majer napisał/a: | nie słyszałem żeby gdziekolwiek indziej japońcy oferowali swoje mocniejsze wersje ,jeżeli takowe robili ?.... |
A i owszem - jednym z przykladow jest VI Zero Fighter by MMC Japan |
Myśłałem raczej o czasach nie starszych niż spora część forumowiczów Wersja zero to kropla w morzu angielskich wersji rozmaitych ewolucji
PiSi
400hp raczej na 16g i zwykłem paliwie nie uda sie zmajstrować,turbina w górnym zakresie obrotów już nie jest stanie utrzymać doładowania wałki pewnie by pomogły zbliżyć sie do 400 ale wersja Tuszyńskiego (przynajmniej tak wynikało z moich dotychczasowych rozmów z nim) bedzie sie opierała na 20g a to już wieksza turbina więc i wiekszy lag.Z koleji na 20 myśle że spokojnie dało by sie wykręcić 430 może ciut więcej ale raz sprzęgło ? a dwa A.T pewnie by sie obawiał o wytrzymałość dołu.U mnie auto ładuje w piku 1,7 i to jest już bardzo blisko wytrzymałości tej turbiny ,jednak po lekkim odetkaniu wydechu (3 downpipe,3 o2housing i test pipie zamiast kata) auto ciut wcześniej sie zbiera (tak naprawde to zaczyna dmuchać gdzieś od 2100 przy2500=1,0 a przy 3000=1,5 oczuwalny spadek momentu zaczyna sie od 5800 i to jest powód dla którego zastanawiam sie nad 20g |
|
|
|
 |
PiSi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 16:06
|
|
|
majer napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | majer napisał/a: | nie słyszałem żeby gdziekolwiek indziej japońcy oferowali swoje mocniejsze wersje ,jeżeli takowe robili ?.... |
A i owszem - jednym z przykladow jest VI Zero Fighter by MMC Japan |
Myśłałem raczej o czasach nie starszych niż spora część forumowiczów i nie na angielski rynek i zrobionych przez angielskiego raillarta
PiSi
400hp raczej na 16g i zwykłem paliwie nie uda sie zmajstrować,turbina w górnym zakresie obrotów już nie jest stanie utrzymać doładowania wałki pewnie by pomogły zbliżyć sie do 400 ale wersja Tuszyńskiego (przynajmniej tak wynikało z moich dotychczasowych rozmów z nim) bedzie sie opierała na 20g a to już wieksza turbina więc i wiekszy lag.Z koleji na 20 myśle że spokojnie dało by sie wykręcić 430 może ciut więcej ale raz sprzęgło ? a dwa A.T pewnie by sie obawiał o wytrzymałość dołu.U mnie auto ładuje w piku 1,7 i to jest już bardzo blisko wytrzymałości tej turbiny ,jednak po lekkim odetkaniu wydechu (3 downpipe,3 o2housing i test pipie zamiast kata) auto ciut wcześniej sie zbiera (tak naprawde to zaczyna dmuchać gdzieś od 2100 przy2500=1,0 a przy 3000=1,5 oczuwalny spadek momentu zaczyna sie od 5800 i to jest powód dla którego zastanawiam sie nad 20g |
zdecydowanie popieram Twój tok rozumowania zreszta i Adam potwierdził, iż raczej na 16g nie da sie wypompowac bez uszczerbku dla dmuchawki 400 kuca. Oczywiscie przez chwilę ta turbawka pewnie dawałaby radę tyle dmuchnąć, ale po pierwsze na jak długo wystarczy turbina która bedzie dmuchać po oporach a po drugie co z zapewnieniem gwarancji o jaką tu tez chodzi.
Druga rzecz to jeśli wiadomym jest iż 20g silą rzeczy będzie miała wiekszego laga to czemu już nie podkręcić auta do 440 KM. Przecież jaki jest sens zwiekszyc sobie laga i uzyskać tylko 10-20 koni wiecej względem pracującej po oporach 16g. W mysl zasady jak juz cos robić źle to robić to dobrze czyli tym samym jeśli 20g i wiekszy lag to juz tak pod 440 i też w takim kierunku prawdopodobnie bedzie zmierzał AT. Oczywiscie nadal pozostaje do rozwiazania kwestia sprzęgła i jego "ludzkiej twarzy" do jazdy na co dzień, ale myślę to nie jedyny problem jaki powstanie do rozwiazania w zwiazku z gwarancją jaka cały czas ma przecież w załozeniu obowiazywać
Rzeczywiscie nie sposób takze nie zgodzić się, iż przy 20g zderzymy sie tak jak słusznie Majer zauważyłeś z kwestia wytrzymalosci dołu, ale jeśli przy 16g turbawka ma pracować na granicy swojej żywotnosci a przy 20g jest kwestia wytrzymalosci dołu to za chwile będzie mało cywilnych rozwiazań by zrobić ponad 400 kuca w IX i żeby auto nadal było głupkoodporne na użytkowanie o do tego jeszcze z gwarancją (bo albo trzeba bedzie montować megaloche i stoker kita'a albo trzeba będzie iść w kucizne ).
Pomijam oczywiscie fakt, iz auto będzie wtedy jeździlo w górnej części obrotomierza a mnie średnio sie podoba gdy do 4000 tyś. objeżdża mnie zwykły dieselek |
|
|
|
 |
majer [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 19:03
|
|
|
Problem jak dla mnie jest taki jak zachować umiar przy przeróbkach ? Z hondą bujałem sie ponad 1,5 roku zeby "wyleczyć" ja z problemów i problemików po uturbieniu,z eclipsem nie moge skończyć bo nie wyznaczyłem sobie wyraźnego limitu przeróbek/mocy .Evo narazie chciałbym chyba zostawić w takim stanie że jak coś sie "wysra" w Sopocie" to bedzie szansa naprawić go na miejscu a nie wracać na lawecie do Kraka Gsx mimo strokera zbierał sie na 20 jednak odczuwalnie później niż evo,teraz pewnie bedzie jeszcze później |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 21-02-2007, 15:56
|
|
|
http://www.autocentrum.pl...1185060067.html
Cytat: | Klienci zainteresowani nowymi wersjami Lancera Evolution IX będą mogli zapoznać się z nimi podczas serii imprez, które odbędą się w okresie od marca do października bieżącego roku na specjalnie przygotowanych torach. Atrakcją spotkań w Warszawie, Kamieniu Śląskim, Poznaniu, Krakowie i Gdańsku będą jazdy testowe z kierowcami rajdowymi i rozmowy z obecnymi użytkownikami tych samochodów. |
Przewidziane jakieś bilety wstępu dla Mitsumaniaków? Czy muszę zebrać worek kasy i udać zainteresowanego?
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
|
|