Przesunięty przez: akbi 13-06-2007, 14:44 |
[CB4A 1.6] Paląca sie kontrolka CHECK ENGINE |
Autor |
Wiadomość |
erwin [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 23:40 [CB4A 1.6] Paląca sie kontrolka CHECK ENGINE
|
|
|
Siemka !! Lancer 1.6 16v 84r automat
Mam problem z zapalającą sie kontrolko CHECK ENGINE. Podczas jazdy gdy puszczam gas czasami zapala sie, po dodaniu gazu gaśnie.
Olej jest wycieków niema i nic niebierze. Jak namnie wygląda to na czujnik oleju ale od oleju jest następna kątrolka. Więc niewiem i prosze o pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez akbi 13-06-2007, 14:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 00:01
|
|
|
Witaj! Powinno sie wyjaśnic po sczytaniu błędów ECU (komputera wtrysku), nie jestem pewnien czy procedura jest taka sama jak w wiekszości naszych miskow (choc powinno tak byc). Wsród urzytkowników jest Krzyżak, ktory to opisal na swojej WWW w jaki sposób odczytac bledy domowym sposobem (wielu z nas juz to sprawdzilo). Pokombinuj aby to zrobic,jak Ci sie nie uda to pytaj, jak sie uda to zapodaj rezultaty.Pozdrawiam i zycze powodzenia! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
|
|
|
 |
erwin [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 10:31 Paląca sie kontrolka CHECK
|
|
|
O tych silniczkach wiem.
2 lata temu silniczek był zmieniany na regenerowany. choć jestem posiadaczem dopiero od puł roku ale jest udokumentowane w ksiażce serwisowej. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 21-02-2007, 10:41 Re: Paląca sie kontrolka CHECK
|
|
|
erwin napisał/a: | O tych silniczkach wiem.
2 lata temu silniczek był zmieniany na regenerowany. choć jestem posiadaczem dopiero od puł roku ale jest udokumentowane w ksiażce serwisowej. |
??? - podalem Ci link do informacji jak sprawdzic jakie bledy wskazuje komputer
sprawdz je i bedziesz wiedzial co gdyzie auto...
nie bardzo wiem o jaki silniczek chodzi |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 16:37
|
|
|
Chyba chodzi o to ze silnik jest z 93 roku (literówka) i ze on byl dwa lata temu wkladany (po generalce) do samochodu,ktorym erwin teraz jezdzi-gdybanie....... |
|
|
|
 |
erwin [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 19:57 Paląca sie kontrolka CHECK
|
|
|
Tak jest popełniłem błąd. Mam autko z 93r 2 lata temu wkładany był silniczek po kapitalce.
Po zdjęciu tych plastików rozczarowałem sie i nieznalazłem tego gniazda
Wiec może coś innego (jakiś patent)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-02-2007, 20:03
|
|
|
P.S.
erwin napisał/a: | Podczas jazdy gdy puszczam gas czasami zapala sie, po dodaniu gazu gaśnie. |
Wskazuje to na padnięty czujnik położenia przepustnicy (TPS) - miałem taki sam problem |
|
|
|
 |
erwin [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 20:42 Paląca sie kontrolka CHECK ENGINE
|
|
|
gniazdo wskazane przez Joise
nie jest takie same jak w opisie Krzyzaka
wiec niewiem czy można zrobić tak jak w podane w opisie wiec prosze o podpowieć. |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
|
|
|
 |
erwin [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 21:08
|
|
|
ten opis jest do 1.7 u mnie siedzi 1.6 16v do tego dostałem ten opis
ttp://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1981
i gniazda sie różnią
pozdro |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 21-02-2007, 23:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 21-02-2007, 21:25
|
|
|
U mnie tez siedzi 1.6 16v i to takie samo jak u Ciebie
Diagnozowalem zgodnie ze strona ktora Ci podalem podlaczajac kabelki do tych pinow ktore zaznaczylem na zdjeciu i uwierz wszystko gra.
Zlacze na stronie jest troche inne bo to galant, a nie lancer/colt ale zasada dzialania taka sama |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-02-2007, 21:29
|
|
|
Nie było silników 1.7. Zresztą nie ważne czy 1.3 czy 2.0 gniazda mogą być takie same.
To gniazdo które zaznaczyłem to starsze rozwiązanie.
Potem montowali i jedno i drugie, ale w tym zaznaczonym był tylko 1 pin.
Ta zmiana następowała właśnie mniej więcej w okresie produkcji Twojego auta.
Jak widać masz ładne piny więc skorzystaj ze strony Krzyzaka www.mitsubishifan.webpark.pl i podłącz się do tego złącza (tak jak pokazał harpagan) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 21-02-2007, 22:07
|
|
|
moja culpa - masz jeszcze typ zlacza ALDL i odczytujesz bledy tak, jak podalem na swojej stronie poprzez zlacze, ktore wskazal Josie |
|
|
|
 |
erwin [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 22:13 Paląca sie kontrolka CHECK ENGINE
|
|
|
Po zdiagnozowaniu padło na sonde lambde
Zauważyłem że rurka(gietka harmonijka) od korektora wydechowego jest zkorodowana i ma widoczne dziury. Tuż za nią jest sąda. Czy to możliwe że przez dziurawą rurke sąda ma zły odczyt ? |
|
|
|
 |
|