Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
klopot z LPi
Autor Wiadomość
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 00:06   klopot z LPi

ostatnim czasem dluzo samochod pracowal mi na jalowym biegu.. w pewnym momencie zgasl.. od tamtej chwili jak silnik sie rozgrzeje to obroty na jalowym biegu lekko szaleja.. czasem potrafi przerywac leciutko przy przyspieszaniu.. a jak z bieglu puszcza sie na jalowe to potrafi bardzo nisko schodzic..

na benyznie i na zimnym silniku przy gazie wszystko jest Ok.

co mzoe byc:) ratunku
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 14-02-2007, 08:45   

witam, wiele na temat gazu znajdziesz na tej stronie:

http://www.autonagaz.com.pl/b.php?menu=4&m=4_6

w Polsce jeszcze wiele warsztów nie ma doświadczenia z tym systemem, ale jest już coraz częściej spotykany.
_________________
Sylwia
 
 
 
kenoip
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 21:21   

witam

przyczyn takich objawów może być wiele - nie łączyłbym tego z dłuższą pracą na jałowym. podstawowe pytanie - czy takie objawy są zarówno na gazie jak i Pb ?

jeżeli tak, to może być przyczyną czujnik temperatury i świece ewentualnie sonda - ale to wyjątek (ale raczej świece, skoro dławi się przy przyspieszaniu).

pozdrawiam
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 21:59   

co dziwne.. na PB chodzi normalnie:) dlatego od razu strzelilem ze to gaz. swiece to ogolnie byly wymieniane dosc niedawno.. moze ten czujnij.. ale jesli sam gaz nawala to bedzie pewnie instalka;(
 
 
kenoip
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2007, 20:37   

Witam

Świece założone takie jak przewiduje producent czy "do gazu"???

Nie nastąpiło to po zmianie świec ?? Jeżeli nie- to czeka cię czyszczenie i zalanie olejem pompy oraz czyszczenie filtra.

pozdrawiam
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 16-02-2007, 15:08   

mozliwe ze jezeli masz instalacje w ktorej sklad wchodzi silniczek krokowy,ktory jest podpiety na przewod co idzie od parownika do kolektora,tam czasem tem silniczek wymaga wyczyszczenia.ja tak mialem jak przyspieszalem to mi gazu brakowalo.pozdrawiam
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-02-2007, 17:23   

Tomasz82 napisał/a:
silniczek krokowy,


to trochę nie ta liga instalacji gazowych ;) LPi to wtrysk gazu w postaci ciekłej......

maniakowy, świece, cewki/kable a potem zostaje regeneracja pompy gazu (bolesne doświadczenie finansowo)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 16-02-2007, 18:26   

o masz ja nie doczytalem :oops: :oops: :oops: lpi a lpg
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
Grayson76
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2007, 17:56   

Najprostsza rzecz to podłączyć pod kompa i pokaże wszystko.Tutaj jest prawie sama elektronika i "pokręcanie" niewiele pomoże.Zresztą co maja świece i kable jak na PB chodzi normalnie?Warsztat z dobrym sprzętem plus gazownik kumaty równa się brak problemu! :wink:
 
 
kenoip
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 08:19   

Witam

Skoro mówisz, że nie ma znaczenia - to się nie będe spierał - jednakże chyba za mało wiesz o silnikach spalinowych zasilanych Pb/LPG - chodzi o mieszankę i sposób jej dobrania, spalania itd.

Rozbawiają mnie ludzie, którzy kupują do LPI świece 'specjalnie do gazu' - które tak naprawde to jeden wielki chłam w LPI (i nie tylko w LPI).

Następną sprawą to mit - podepnij pod komputer i wszystko będziesz wiedział - ale dzięki takim jak ty właśnie ja żyję - nie ma błędów, wszystko dobrze a samochód spier......

pozdrawiam
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 20-02-2007, 10:16   

Ja osobiscie jestem ciekawy i prosze o rozwiniecie tematów mieszanki, swiec i kabli.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Bogas
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 13:52   

kenoip napisał/a:

Rozbawiają mnie ludzie, którzy kupują do LPI świece 'specjalnie do gazu' - które tak naprawde to jeden wielki chłam w LPI (i nie tylko w LPI).
pozdrawiam


A cóż takiego śmiesznego jest w świecach przeznaczonych specjalnie do samochodów z instalacjami gazowymi?
 
 
Grayson76
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 19:10   

kenoip napisał/a:
Następną sprawą to mit - podepnij pod komputer i wszystko będziesz wiedział - ale dzięki takim jak ty właśnie ja żyję - nie ma błędów, wszystko dobrze a samochód spier......



Przerost treści nad wiedzą i totalny mętlik.Gdybyś cokolwiek wiedział o instalacjach gazowych poparłbyś to choć jednym argumentem.Zresztą jak jesteś taki dobry i śrubokretem podchodzisz do LPi to pelne ukłony.Do twojej wiadomości to układ LPi jest sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące (LPE), które na podstawie szeregu sygnałów dobiera optymalny moment i czas otwarcia wtryskiwaczy. LPE jest podłączony do fabrycznego komputera benzynowego i właściwie jest przez niego sterowany. Pozwala to uniknąć ewentualnych problemów z elektroniką samochodu. Ponadto do LPE dostarczany jest sygnał prawidłowej pracy silnika (jeżeli jest on zakłócony to układ gazowy automatycznie się wyłącza). Dodatkowo dostarczany jest sygnał temperatury otoczenia, dokładnie jest to temperatura urządzenia LPE (czujnik jest umieszczony wewnątrz).Sygnał ten odpowiada za moment przełączenia układu zasilania silnika na gazowe. Do LPE dostarczana jest jeszcze cała masa innych sygnałów m.in. z wtryskiwaczy, pompy paliwa gazowego itp. Elektroniczne urządzenie sterujące generuje także sygnał diagnostyczny do serwisowego laptopa.
Temat opisałem pokrótce bo nie chce zanudzać.I nie moja winą jest że do pewnych rzeczy zabierają się ludzie którzy o pewnych sprawach niewiele wiedza.Także jeszcze raz gratuluje śrubokrętu w ręce i laptopa w głowie z dobrym procesorem.Jednak od czasu do czasu procesor delikatnie się zawiesza.

Pozdrawiam!
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 20-02-2007, 22:31   

Jest mało warsztatów które zdjagnozują LPI... jeśli chodzi o diagnoze komputera to połączenie z komputerem LPI nie jest typowe(potrzebny specjalny kabel przeznaczony tylko i wyłacznię do LPI vialle)... jeśli juz uda sie podłączyć to komputer nie wykryje uszkodzenia pompy... Co do vialle to najczesciej sypią sie pompy... przyczyn jest wiele. Najczestrza to zanieczyszczony gaz który łączy sie z olejem w pompie, co w efekcie prowadzi to utraty właściwości smarujących oleju, zatarcia panewki/łozyska w pompie i spaleniu elektroniki znajdującej sie w pompie... co do oleju to nalezy pamietać ze nie jest to zwykły olej... jest to olej który nie miesza sie z klasycznymi olejami. ciekawą własnościa tego oleju jest to ze rozpuszcza sie w wodzie :) ... kolejną i czestą przyczyną uszkodzenia pompy jest spalenie się jednego z tranzystorów.. pompa ma w sobie elektronikę która zmienia prąd 2fazowy na 3fazowy... do tego potrzebny jest układ w którym znajdują sie mn tranzystory... najlepiej zacząć od sprawdzenia tych tranzystorków (jest ich chyba 6... jeśli uda wam sie odszukać który, to może być problem z dostaniem... z tego co pamiętam jest to BUK 405... ale pewny nie jestem... polecam tylko philipsa... inne kilku godzin nie wytrzymują :( ...
kilka rad co do LPI:
- wymieniać olej w pompie co 50kkm
- wymieniać filtr gazu co około 20-30kkm
- nie wyjezdzać gazu do końca (najlepiej tankować juz przy 1/3 zbiornika zwłaszcza w okresie letnim)
- gdy pali bezpiecznik pompy nie zmieniać na wyzszy tylko jak najszybciej udać sie na serwis... moze to w wielu przypadkach zaoszczedzić sporych wydatków (nowa elektronika ok.700zł)
- nie polecam samodzielnego grzebania przy tych instalacjach :)
- cena nowej pompy około 2400zł (starszego typu z elektroniką w butli praktycznie niedostepne)

dodam jeszcze ze czasem potrafią paść wtryski, ale to sporadycznie...
czasem przy istalacjach vialle wystepuje problem z odpaleniem auta po dluzszym postoju. przyczyną są nietrzymające wtryski gazu które puszczają ciekły gaz bezposrednio do cylindrów... efekt jest taki ze zalewa autko :( ... ogolnie niegrozne, ale bardzo czasto mozna napotkać taki problem
Jak ktoś bedzie miał jeszcze jakieś pytania to zapraszam na PM.. w miare mozliwości odpowiem

PS. Co do świec to nie ma to znaczenia czy do LPG czy PB... jeśli autko pracuje na PB prawidłowo, a LPG są problemy i czasem zachowuje sie jakby pracował na 2 gary to stawiam na sypiącą sie pompe... jeśi autko zaczyna szarpać przy mocnym wciśnieciu gazu to coś nie tak z 2gim biegiem pompy...
 
 
kenoip
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2007, 07:17   

Witam

Niejsno się wyraziłem - chodzi mi ogónie o mit wszechwiedzącego komputera.

Jeżeli chodzi o instalacje LPI - to może i podchodzę ze śruborętem (zresztą nie tylko) i nie ma problemu ze zrobieniem i zdiagnozowaniem. Wiem na jakiej zasadzie działa, potrafię zdiagnozować i naprawić (większość) usterek nie podpinając pod kompa. Niejedna osoba trafiła do mnie , gdzie serwis proponował wymianę kompa lub prawie połowy instalacji (dotyczy nie tylko vialle). Komp może nakierować - ale nie zawsze w dobrą stronę.

Następna sprawa - elektronoka do pompy nie zamienia prądu dwufazowego na trójfazowy tylko jest to zwykły falownik trójfazowy i zamienia on z prądu stałego na trójfazowy (taki mały szczegół - prosze o jasne wyrażanie myśli i trzymanie się szczegółów technicznych). Orginalne motki są do dostania - a niestety jest tam logic NMOS także zwykły MOS nie podziała za dobrze i długo - trzeba pokombinować.

Jeżeli chodzi o świece specjalnie do gazu - to często więcej robią szkód niż pożytku

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.