Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamowanie silnikiem a spalanie
Autor Wiadomość
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 08-01-2012, 15:17   

Ja bym dodał jeszcze że kompletny brak paliwa występuje tylko do 1,5 tyś obr/min (zależnie od auta) poniżej tych obrotów paliwo zostaje podawane w małych ilościach , aż do 1200 obr/min gdy paliwo zostaje podawane w normalny sposób..Gdzieś widziałem ta procedurę działania ecu, jak znajdę to wrzucę.

"Hamowanie silnikiem

Praca wtryskiwacza zmienia się podczas fazy hamowania silnikiem. W celu zmniejszenia ilości szkodliwych składników w spalinach i zmniejszenia zużycia paliwa wtryskiwacze będa otwierane asynchronicznie co 12,5 ms. W czasie szczególnie mocnego hamowania silnikiem wtryskiwacze mogą zostać całkowicie wyłączone."

Źródło http://szkolenia.wsop.pl/?page_id=24#4c ale to i tak nie to o co mi chodziło.

A podczas zgaśnięcia silnika podczas jazdy na luzie jest jeszcze problem z jego ponownym odpaleniem. W większości aut trzeba wyciągnąć kluczyk i uruchomić ponownie silnik a to dość czasochłonne jeśli chodzi o jazdę a bez wspomagania i podciśnienia do serwa praktycznie nie da się szybko zareagować.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2012, 16:08   

Kamil_Ziomek napisał/a:
A podczas zgaśnięcia silnika podczas jazdy na luzie jest jeszcze problem z jego ponownym odpaleniem.
Wrzucamy właściwy biegi i samochód jest "zapalony" :P
Kamil_Ziomek napisał/a:
W większości aut trzeba wyciągnąć kluczyk i uruchomić ponownie silnik

Na szczęście nie w mitsubishi ;)

Ale prawdą jest że niezależnie od prędkości obrotowej silnika gdy on się się wychłodzi to wtryski podają paliwo w celu utrzymania temperatury katalizatora.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2012, 16:39   

Ja jeszcze tylko dodam, że chociaż osobówek to nie dotyczy bo nie ma w nich układów pneumatycznych to w ciężarówkach najważniejszy powód dla którego nie jeździ się na luzie to to, że silnik (a w zasadzie kompresor z nim sprzęgnięty) pracujący na biegu jałowym potrzebuje sporo czasu żeby "nabić" powietrze w butle co przy nawet małej nieszczelności układu może się skończyć nagłym zablokowaniem kół co najmniej osi napędowej.


Misiek :) napisał/a:
1) Jak hamuje silnikiem dalej słyszę mruk silnika. Przecież jak nie podawane jest paliwo, to nie ma wybuchu mieszanki, więc nie ma tego pomruku (zauważyłem w colcie gdzie miałem mruczący tłumik i w każdym następnym widzę to samo).
Jak masz mruczący wydech to zauważ, że inny jest dźwięk jak jedziesz i dodajesz gaz a inny jak jedziesz na biegu nie dotykając gazu. To co słyszysz z tłumika na biegu to po prostu przelot powietrza przez cały silnik i wydech.
Prostą metodą byłoby sprawdzić jakie gazy wylatują z wydechu w podawanych na początku przykładach.
Misiek :) napisał/a:
2) Jak się skończyło paliwo to na włączonym silniku nie chciał jechać a powinien zamiast gwałtownie stanąć (jechał 20 km/h i gwałtownie stanął)
Było już kilka razy powtarzane, że spalanie na poziomie zera i nie gaśnięcie silnika można osiągnąć powyżej 1500-2500obr/min a nie bardzo chce mi się wierzyć, że przy prędkości 20km/h miałeś taką prędkość obrotową (a nawet jeśli to na pierwszym biegu silnik hamuje tak mocno, że od odcięcia do zgaśnięcia jest 2-3s
jaca71 napisał/a:
Wrzucamy właściwy biegi i samochód jest "zapalony"
Co nie zmienia faktu, że taka metoda odpalania jest nie zalecana :P
jaca71 napisał/a:
Ale prawdą jest że niezależnie od prędkości obrotowej silnika gdy on się się wychłodzi to wtryski podają paliwo w celu utrzymania temperatury katalizatora.
Dodatkowo na bardzo długiej jeździe na luzie wychłodzi się chłodnica a z nią nagrzewnica i z nawiewów będzie leciało zimne powietrze.


Generalnie widzę, że temat bardzo podobny do tego który był kiedyś o sensowności zapinania pasów bezpieczeństwa a i tak Ci co byli przeciwni po przeczytaniu argumentów "za" nie zmienili zdania (albo się do tego nie przyznali :P )


IMO bezpieczniej jest jeździć na biegu i nawet to, że w ściśle określonych sytuacjach spalanie może być większe (od jazdy na luzie) o kilka ml nie nakłoni mnie do pozornych oszczędności.
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-01-2012, 17:56   

Jackall napisał/a:
IMO bezpieczniej jest jeździć na biegu
Bezwarunkowo, tylko i wyłacznie jeździ się na zaprzęgniętym biegu, nie jeździ się na luzie/biegu jałowym - wtedy się toczy.
Jazda bez sprzęgniętego biegu powoduje, że nie mamy kontroli nad prowadzonym pojazdem
Każdy instruktor z głową na karku Ci to potwierdzi, tak samo egzaminator i zawodowy kierowca/kierowca rajdowca :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-06-2012, 10:11   

Żeby nie było wątpliwości, że hamowanie silnikiem jest ekonomiczne zamieszczam fragment wyników ekorajdu sprzed 2 lat. Moje nazwisko jest podkreślone, samochód z pełnym zbiornikiem i załogą ważył 1400 kg.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-10-2013, 00:24   

Czy hamowanie silnikiem przy skrzyni automatycznej daje ten sam efekt zmniejszonego spalania?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-11-2013, 09:54   

Co prawda ja hamuję skrzynią AT nie przez wzgląd na spalanie, a oszczędzanie hamulców, ale tak, podczas hamowania spalanie wynosi 0- potwierdzone komputerem pokładowym.

Hamuję silnikiem dość agresywnie bo czasami przy 120 zbijam na 3, a na 2 już przy 80. Jak zbijesz na 3 bieg, to przy około 1,5k-2k już i tak wyrzuci na luz, dlatego trzeba sekwencyjnie zmieniać cały czas w dół.
 
 
bilek 
Nowy Forumowicz

Auto: A3 1.8T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 2
Skąd: Rybnik
Wysłany: 07-11-2013, 16:47   

Najmniej spali jak zgasisz całkiem silnik ;)
_________________
Pozdrawiam, Daniel
http://www.kredytserwis24.com
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-11-2013, 17:51   

bilek napisał/a:
Najmniej spali jak zgasisz całkiem silnik ;)

Szczególnie w autku z turbinką zawsze tak przy minimum 3 tys obrotów :D
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-11-2013, 19:16   

plecho1 napisał/a:
bilek napisał/a:
Najmniej spali jak zgasisz całkiem silnik ;)

Szczególnie w autku z turbinką zawsze tak przy minimum 3 tys obrotów :D


A tam, te nowe dadzą sobie radę. Najlepiej zgasić silnik na krętej górskiej drodze w dół... Wtedy to się dopiero zaoszczędzi.

Dzieci nie próbujcie tego w domu.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 07-11-2013, 21:45   

krzychu napisał/a:
Najlepiej zgasić silnik na krętej górskiej drodze w dół... Wtedy to się dopiero zaoszczędzi.

A jak się na przełaj bujnie to i wachy i przebiegu zostanie :D

plecho1 napisał/a:
Szczególnie w autku z turbinką

Natomiast w Dieslu przy hamowaniu jedyneczka wskazana, tylko pasy pozapinać i zęby pochować :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-11-2013, 19:30   

i9i napisał/a:

Natomiast w Dieslu przy hamowaniu jedyneczka wskazana, tylko pasy pozapinać i zęby pochować :mrgreen:


I po paru raza dwumas zbierać z asfaltu :finga:
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 31-12-2013, 08:40   

Owczar napisał/a:
Co prawda ja hamuję skrzynią AT nie przez wzgląd na spalanie, a oszczędzanie hamulców, ale tak, podczas hamowania spalanie wynosi 0- potwierdzone komputerem pokładowym.

Hamuję silnikiem dość agresywnie bo czasami przy 120 zbijam na 3, a na 2 już przy 80. Jak zbijesz na 3 bieg, to przy około 1,5k-2k już i tak wyrzuci na luz, dlatego trzeba sekwencyjnie zmieniać cały czas w dół.



Agresywnie to by było przy 120-125km/h na 2 bieg ( na tipie to jest max prędkość dla 2 biegu)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.