Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Informacje n/t Pajero II
Autor Wiadomość
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 12-01-2014, 21:55   

Ale po co po czarnym jeździć4x4? Tzn suchym czarnym.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-01-2014, 22:03   

Cytat:
Ale po co po czarnym jeździć4x4? Tzn suchym czarnym.


Cytat:
Zalety SS widzę np. po deszczu. Na samym tyle na rondzie mnie zarzuca jeśli jadę nieco szybciej. Na dopiętym przodzie pokonuję takie rondko bez uślizgu tyłu.
Dopinając przód przy niesprzyjających warunkach samochód prowadzi się pewniej. To jest ogromna zaleta SS nad ES.
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 12-01-2014, 22:08   

Kto tu mówi o suchym czarnym?
Na czarnym nawet mokrym jest spora różnica między jazdą z centralnym dyfrem zablokowanym lub odblokowanym.
Do normalnej codziennej jazdy SS jest bardziej przydatny niż ES i to jest fakt.
Tak jak kolega czortunio napisał ss pozwala w pełni wykorzystać zalety auta z napędem na 4 koła.
Auto z napędem na obie osie dużo lepiej zachowuje się w zakrętach niż auto z napędem tylko na jedną oś. Dlatego wiele nowszych konstrukcji ma stały napęd na 4 kola. Stosuje się go nawet w zwykłych osobówkach (nieterenowych).
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 12-01-2014, 22:14   

Jeśli jest tak mokro, że zarzuca tył to spokojnie można dopiąć przód.
Ja tymi autami jeżdżę a Ty jeździsz czy powtarzasz opinie?
Czortunio pisze, e Sport nie nadaje się do miasta bo nie ma centralnego dyfra. Nie nadaje się do miasta! A Polonez się nadawał, a BMW się nadaje? Też mają tylko napęd na tył. A Corvette i Porsche?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
Ostatnio zmieniony przez Heilsberg 12-01-2014, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-01-2014, 22:25   

Próbowałem jeździć na 4HLc po wspomnianym rondzie. Dramat. Samochód nie chce skręcać.

Nie odważyłem się testować tego przy większej prędkości, kiedy np. dopinam sobie przód wyprzedzając coś w niesprzyjających warunkach.
Ostatnio zmieniony przez czortunio 12-01-2014, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 12-01-2014, 22:27   

To jakim cudem Sporty i L200 jeżdżą po rondach? I ile trzeba jechać po rondzie by tył wypadał? Nigdy mi nie wypadł.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-01-2014, 22:32   

Cytat:
Czortunio pisze, e Sport nie nadaje się do miasta bo nie ma centralnego dyfra. Nie nadaje się do miasta! A Polonez się nadawał, a BMW się nadaje? Też mają tylko napęd na tył. A Corvette i Porsche?


Chwileczkę. Nadaje to się i wóz konny.

Cytat:
Oczywiście, że się da. Ale nie chodzi by się dało. Tylko by jechać komfortowo, by wykorzystywać zalety samochodu z napędem na obie osie nie tylko w błocie, ale w jeździe na co dzień. By napęd na obie osie dawał przewagę w każdych warunkach.


Może napiszę prościej. SuperSelect zapewnia większy komfort, spokój i bezpieczeństwo w jeździe na co dzień niż EasySelect.

Cytat:
To jakim cudem Sporty i L200 jeżdżą po rondach?

Jeżdżą na samym tyle :D Uważając by nie wypaść poza pas. Tymczasem ja z SS cieszę się trakcją auta z napędem na obie osie :mrgreen:
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 12-01-2014, 22:39   

Przecież pisałem że jeździłem parchem (fakt że krótko). Natomiast frotkę miałem ponad 2 lata i zrobiłem nią kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, do tego w pracy mamy hiluxa. Dobrze wiem jaka jest różnica między jazdą es a ss i nie muszę po nikim powtarzać swoich opinii.
Na mokrym asfalcie, a nawet na suchej mocno utwardzonej drodze jadąc bez środkowego dyfra bardzo dobrze czuć że auto wcale nie ma ochoty skręcać jest sztywne w zakręcie.
Jest to dość nie przyjemne, a w niektórych sytuacjach może być nawet niebezpieczne.
Zresztą o czym my tu gadamy? Oczywistym jest że ss jest lepsze trakcyjnie od es.
Niestety jest droższe w produkcji i auta które z założenia miały być wołami roboczymi ze względów ekonomicznych dostawały napęd bez środkowego dyfra. Zobacz że nawet L200 dostało w końcu SS.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 12-01-2014, 22:42   

Dobra, nie dogadamy się. Tylko nie róbcie ludziom wody z mózgu, że bez centralnego dyfra się nie da jeździć tylko, że wy nie umiecie albo brak wam komfortu.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-01-2014, 22:47   

Powtarzam Ci, że da to się i wozem konnym.
Cytat:
Ale nie chodzi by się dało. Tylko by jechać komfortowo, by wykorzystywać zalety samochodu z napędem na obie osie nie tylko w błocie, ale w jeździe na co dzień. By napęd na obie osie dawał przewagę w każdych warunkach.


Trzeba mieć tego świadomość. Powiem więcej. Ktoś przyzwyczajony do osobowej przednio napędówki bo przesiadce na terenówkę bez centralnego dyfra, może szybko opuścić pas drogowy ... jeśli kupi to auto z zamiarem użytkowania na co dzień.
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 12-01-2014, 22:52   

Heilsberg napisał/a:
Dobra, nie dogadamy się. Tylko nie róbcie ludziom wody z mózgu, że bez centralnego dyfra się nie da jeździć tylko, że wy nie umiecie albo brak wam komfortu.

Przecież to TY robisz ludziom wodę z mózgu pisząc że es jest lepszy od ss, że ss to tylko jakaś fanaberia i do tego bardziej awaryjna. :lol:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 12-01-2014, 22:54   

Kłamiesz kolego. Nigdzie nie napisałem, że jest lepszy. Jest nie gorszy a mniej awaryjny.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2014, 23:15   

Czortunio, co Ty taki do tych wozów konnych jesteś przywiązany? :mrgreen:

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-01-2014, 00:20   

Cytat:
Kłamiesz kolego. Nigdzie nie napisałem, że jest lepszy. Jest nie gorszy a mniej awaryjny.


No jak to nie lepszy ? Twierdzisz, że jest tak samo praktyczny - a mniej awaryjny - to nie lepszy ?

Cytat:
Czortunio, co Ty taki do tych wozów konnych jesteś przywiązany? :mrgreen:


Jak komuś zawadza centralny dyfer bo ma 8 czujników i zaworki pod maską to tylko wóz konny zostaje :mrgreen:

P.S.
W razie awarii któregoś z czujnika - SS wchodzi w tryb awaryjny, w którym mamy na stałe 4H :D Czyż to nie doskonały system ?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 13-01-2014, 00:32   

Na reduktorze są 4 czujniki nie 8 i nie ma żadnego trybu awaryjnego. O czym ty człowieku piszesz? Co to za totalne bzdury? Jaki tryb awaryjny? Pokaż to gdzieś w instrukcji. Rozbierałeś kiedyś reduktor SS? Jak się nie będzie zgadzał sygnał położenia wajchy to nie dopniesz przodu bo sterownik nie otworzy zaworów.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.