Wymiana rozrządu i sprzęgła . Czujnik blokady przy okazji. |
Autor |
Wiadomość |
Gromback
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 32 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-01-2014, 22:19 Wymiana rozrządu i sprzęgła . Czujnik blokady przy okazji.
|
|
|
Witam serdecznie, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Pajero II 2.5 TD. Zamierzam
wymienić rozrząd i sprzęgło i zastanawiam się ,czy nie wyjąć całego silnika .Będzie
łatwy dostęp do pasków i do sprzęgła , a i do turbo zajrzę
Może Ktoś wyjmował silnik i podzieli się doświadczeniem.
Mam jeszcze jedno pytanie , czemu trzeba rozkręcać tylny most ,żeby wymienić czujnik blokady. Mam urwane kabelki i przy okazji mogę to zrobić .
Naczytałem się w archiwum ale nie znalazłem żeby ktoś to zrobił , tylko wielu tak jak ja zamierzało.
Z góry dziękuje Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 12-01-2014, 22:51
|
|
|
Ad 1 wyciąganie silnika do wymiany sprzęgła to zły pomysł
Ad 2 znam takich co włożyli bez rozbiórki |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-01-2014, 12:28
|
|
|
bardzo zły |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Gromback
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 32 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-01-2014, 17:53
|
|
|
Ok.
Spróbuje bez wyciągania wyjmę tylko chłodnice i przy okazji wymienię płyn.
Dzisiaj stwierdziłem ,że urwane są przewody od czujnika ABS,
Mam pytanie może ktoś ma czujnik od blokady tylnego mostu i od ABS prawy przód ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-01-2014, 08:01
|
|
|
żeby wymienić czujnik tylnej blokady będziesz musiał wyjąc bebechy z mostu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Gromback
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 32 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-01-2014, 08:34
|
|
|
Możecie mi powiedzieć czemu trzeba wyjąć bebech z mostu , i ewentualnie kolejność działań. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-01-2014, 08:44
|
|
|
Bo tam jest na końcu czujnika taki grzybek, który musi zajść za taką blachę w moście. I to nie chce przejść jak wkładasz bez wyjęcia. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 14-01-2014, 15:50
|
|
|
tak jak pisałem znam takich co zrobili to bez bebeszenia |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 14-01-2014, 20:07
|
|
|
Ale ile wypili przy okazji |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Gromback
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 32 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-01-2014, 21:12
|
|
|
Hmmm... brzmi logicznie .... zwłaszcza z tym piciem .
Dzisiaj próbowałem zapiąć blokadę bez czujnika -- i kompresor pracował ale bez końca ,
widocznie sterownik nie dostaje sygnału z mostu.
Zobaczymy, na razie i tak nie mam czujnika, a i tak ciesze się całą resztą jak "murzyn blaszką"- bez urazy-. Skoncentruje się na wymianie poważniejszych rzeczy , ale i tak raczej wyjmę silnik - myślę ,że z rozrządem to ta sama robota ,a silnik będę miał na stole jak na dłoni - no sory korci mnie...
Mam teraz trochę czasu ,a i podnośnik z wyciągarką się znajdzie. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 14-01-2014, 23:44
|
|
|
Nie wiesz co mówisz
do rozrządu jest bardzo dobry dostęp po zdjęciu wisko i osłony chłodnicy
ale rób jak chcesz żebyś później nie płakał ile to rzeczy przy okazji musiałeś wymienić |
|
|
|
 |
Gromback
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 32 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-01-2014, 10:32
|
|
|
Wyciągnięcie silnika do rozrządu to bez sensu, chcę wyciągnąć silnik do sprzęgła, a przy okazji zmienić paski rozrządu , wymienić uszczelniacz wału , zajrzeć do turbo ,i wymienić
uszczelkę pod miską olejową.
Co sądzicie o komplecie sprzęgła Valeo , mogę mieć w dobrej cenie , lub Luk. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 15-01-2014, 11:14
|
|
|
Wszystkie te wymiany zrobisz bez problemu nie wyciągając silnika. Jak wyciągniesz to potem będziesz walczył z wibracjami, naurywasz śrub i kabli i tylko problemów sobie narobisz.
Co do sprzęgła to przy cenach jakie są moim zdaniem tylko Exedy, żadne Luki, Sachsy i Valeo bo to często regenerowane sprzęgła. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-01-2014, 17:30
|
|
|
Gromback to już zrób krok albo i dwa dalej->> ściągnij budę i zakonserwuj ramę. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 15-01-2014, 22:52
|
|
|
w swoim zakładałem exedy i zapłaciłem 540 zł brutto chodzi, na razie mam gdzieś 2 tys zrobione , oryginał z tego co pamiętam chyba był valeo ale musiałbym sprawdzić.
Tylko Valeo a nie "valeo phc" czy coś tam ...
będziesz płakał |
|
|
|
 |
|