Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Informacje n/t Pajero II
Autor Wiadomość
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-01-2014, 02:11   

Nie 4, nie 8 - a 5 (pięć). Tyle mam czujników położenia wodzika mam w PIII. I o tej wersji SS mówię. Są jeszcze 3 czujniki obrotów w obudowie - w sumie 8 na reduktorze.

Cytat:
Jak się nie będzie zgadzał sygnał położenia wajchy to nie dopniesz przodu bo sterownik nie otworzy zaworów.

Przód jest w Pajero ROZPINANY. Pozycją normalną jest przód zapięty. Podane podciśnienie go rozpina. Mowa o siłowniku w przednim dyfrze. Awaria układu sterowania tegoż siłownika, zaworków, podciśnienia powoduje nie odłączenie.

Kiedy miga nam środkowa ikonka centralnego dyf. na desce sygnalizująca usterkę Jest o tym mowa w instrukcji obsługi., siłownik ustawi nam wodzik w skrzyni redukcyjnej na 4H. To jest ten tryb awaryjny.

P. S.
A czemu Ty człowieku taki agresywny jesteś dla każdego :| ?
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-01-2014, 05:44   

Nie zawsze zgadzam się z Czortunio, ale tym razem w pełni go popieram. Napęd SS daje nie tylko komfort, ale też poczucie bezpieczeństwa. Jadąc w trasie w warunkach zimowych (bardzo wiało) były odcinki gdzie asfalt był czarny i suchy, a w innych miejscach nawiany śnieg i cholernie ślisko. Gdybym musiał co chwilę zapinać i rozpinać napędy pewnie bym tego zaniechał, jechał na samym tyle i skończył w rowie (albo jechał 40km/h). Właśnie wjeżdżając z suchego odcinka w zakręt na którym był śnieg i ślisko wyniosło mnie na pobocze gdyby nie zapięty napęd na dwie osie.....? :roll:
Jak to mówią w niju mobile "ja wole SS bo lepiej mieć więcej niż mniej" :mrgreen:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13-01-2014, 07:31   

no to teraz Hankajoanka na pewnowie czym się różni sport od II ;p

Nie zniechęcaj się, zawsze jest tylu zwolenników co i przeciwników, sama musisz wybrać co dla Ciebie lepsze.
Nie daj sobie wmówić że Sport i wszystkie samochody z napędem na tył to puszki dla samobójców ! Samą skrzynią się nie jeździ i nie zastąpi ona dobrych opon i rozwagi kierowcy !! wszytko trzeba robić z głową.
Fakt że SS ma tą dodatkową zaletę ale samochody które jej nie mają tez są fajne ;)

A są też sporty ze stanów z napędem AWD, ale ciężko trafić
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 13-01-2014, 09:31   

Kolego Czortunio, nie piszemy o Pajero III tylko o II jeśli nie zauważyłeś. Ja nie piszę o PIII bo go nie mam i nie wiem ale o PII L200/Sport które mam i wiem. Są 4 czujniki na reduktorze i awaria czujnika położenia wajchy napędów powoduje, że sterownik nie odłączy podciśnienia i nie zapnie przodu, gdyż nie wie, że przestawiłeś wajchę z pozycji 2H. Wał przedni wtedy pracuje ale półoś nadal jest odpięta. A tryb awaryjny polega na tym, że trzeba wyjść z auta, otworzyć maskę i ściągnąć rurki z elekrozaworów przy wajsze ustawionej na 4H. Tyle w temacie.
Sport od Pajero II różni się wieloma rzeczami ale to jeszcze zależy, który Sport bo różnice są duże pomiędzy rocznikami Sporta. Sporty są ze sprzęgiełkami automatami z przodu i ze stałymi zabierakami. Są z pełnym ES (dopinanie i odpinanie w czasie jazdy) i z dopinanym przodem, który odpina się gasząc silnik. Nie da się powiedzieć, że Sport od Pajero różni się tym i tym nie biorąc pod uwagę konkretnych aut.

Co stoi na przeszkodzie by zapinać i rozpinać napędy w czasie jazdy? Jakieś przeciwskazania? Nie można? Nie da się? Psuje się czy zużywa?

Siłownik ustawi nam wodzik w Pajero II. :D
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2014, 11:41   

Czartunio, Heilsberg, vel Bestia nie jest agresywny. Taki jego urok po prostu :mrgreen: Ręczę Ci, że to naprawdę spoko gość.

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.