 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kod 14 w Pajero 3.5 |
Autor |
Wiadomość |
lesny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 14-12-2013, 19:08 Kod 14 w Pajero 3.5
|
|
|
Witam wszystkich, przedstawiam się i od razu pytam - może ktoś miał podobny przypadek.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Pajero z 1999 roku z silnikiem 3,5 SOHC. Auto nabyłem parę miesięcy temu. Niby wszystko w nim ok, ale szarpało i rwało silnikim głównie na gazie. Ostatnio wymieniłem świece, kable i na gazie rewelacja, kopa ma solidnego i pracuje równiutko, natomiast na benzynie go muli, a czasami wręcz nie może wyjść powyżej 1000 obrotów i nieśmialo zapala się "check engine", a potem gaśnie, choć parametry pracy się nie poprawiają. Przekopałem wszystkie kable i złączki, wyczyściłem, odtłuściłem i w końcu na benzynie da sie jechać, na razie "check engine" brak, ale czuję, że to nie jest to. Po prostu na benzynie to ciągle muł w stosunku do gazu. A ..., i kiedyś jak wyjeździlem gaz do 0, nie moglem auta odpalić na benzynie. Też pokazał się "check engine" i kręcenie rozrusznikiem powodowało jedynie delikatne "tchnięcia" motoru, który z wielkimi problemami odpalił dopiero po około godzinie stygnięcia.
Komputer pokazuje kod 14 (jeśli dobrze czytamy) czyli 1 długi sygnał i 4 krótkie na kontrolce "check engine". Niestety nie mam zadnej dokumentacji tego auta więc proszę o info na temat:
1. Co oznacza ten kod?
2. Możliwe przyczyny problemu - czyli co jeszcze i w pierwszej kolejności przekopać? |
|
|
|
 |
Marcus65
Forumowicz

Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2013, 18:13
|
|
|
Podepnę się pod temat, choć u mnie jest trochę inna historia... Do tego, że Check Engine zapala się po przełączeniu na gaz to już w zasadzie przywykłem. Ale zastanawia mnie, że temu przełączeniu towarzyszy też zaświecenie tej pomarańczowej "koneweczki". Poziom oleju jest ok. Macie pomysła, jaki może tu zachodzić związek?
Pozdro
Marcus |
_________________ Pojara V6 3500 '94, długa i szybka |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 15-12-2013, 18:46
|
|
|
nie masz założonego emulatora i po odcięciu wtrysków komputer wariuje |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 16-12-2013, 09:26
|
|
|
Marcus65, moim zdaniem związek może zachodzić w postaci niekorzystnego działania upływającego czasu i procesu starzenia
Czujnik poziomu oleju działa tak, że jego wskazania (dobry stan oleju / za niski stan) są brane pod uwagę dopiero po pewnym "nagrzaniu" silnika (nie pamiętam dokładnie ile st). Wcześniej kontrolka się nie zaświeci. Byc może zbiega sie to w czasie z momentem przełączenia auta na gaz. Czyli mógł rozsypać Ci się czujnik poziomu oleju. On się po prostu starzeje i się rozpada na części. Gorsza sprawa, że dzieje się to wewnątrz miski olejowej..
A check-engine to już sprawa związana (pewnie) z instalacją gazową. Ale to musisz odczytać kod błędu, żeby wiedzieć więcej. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
Marcus65
Forumowicz

Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2013, 03:01
|
|
|
No, jeśli tak jest, jak prawisz, to tę kwestię można bardzo prosto zweryfikować - po prostu nie włączać gazu... Spróbuje i zamelduję o wynikach
Pozdro
Marcus |
_________________ Pojara V6 3500 '94, długa i szybka |
|
|
|
 |
lesny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 20-12-2013, 12:00
|
|
|
dziekuję za informacje, niestety jednak grzebanie przy czujniku niewiele jak na razie pomaga. Właściwie to na zimnym wszystko jest ok, auto zapala, wchodzi na obroty na benzynie itd. Problem zaczyna się jak silnik trochę się nagrzeje (ssanie się wyłącza i od razu jest gorzej), a całkowicie źle jest z odpalaniem na ciepłym silniku na benzynie. Z reguły po odpaleniu zamula silnik i wszystko uspakaja się dopiero po przełączeniu na gaz, ale są też takie sytuacje, że auto po prostu nie chce odpalić na benzynie, dając tylko lekkie sygnały ożywania, nawet długie kręcenie nic nie daje i udaje się dopiero odpalić auto po lekkim przestygnięciu. Jeśli ma ktos pomysł co może być przyczyną bardzo proszę o info.
Dla uzupełnienia; W ciągu dzisiejszego dnia przeprowadziłem kolejne testy i czujnik położenia przepustnicy raczej wykluczony, wrócil do pozycji wyjściowej. Ale co ciekawego po odłączeniu przepływomierza auto na benzynie mimo "check engine" chodzi znacznie lepiej, ma moc prawie taka jak na gazie i podobnie wkreca się na obroty. Gorzej to wyglada pod obciążeniem, czyli w czasie jazdy ale jest i tak znacznie lepiej. Sprawdziłem 3 kolejne przepływomierze i za kazdym razem to samo, czyli po odłączeniu na benzynie znacznie lepiej, a na gazie po odłączeniu przepływomierza, oprócz falujących wolnych obrotów nie odczuwam prawie różnicy. Przepływomierz zatem też wykluczony
P.S. Może macie tez namiar na dobry warsztat, który mógłby zdiagnozować problem w okolicach Suchej Beskidzkiej ale nie problem jeśli będzie to w okolicach Wadowic, Żywca czy też Krakowa lub Bielska Białej |
|
|
|
 |
lesny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 22-12-2013, 09:40
|
|
|
ok, dzięki - a masz może jakis patent na to jak sprawdzić czy działa poprawnie? |
|
|
|
 |
lesny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 24-12-2013, 08:41
|
|
|
Dzięki, ale to niestety nie to. Napięcie jest ok, czujnik zmienia rezystancję wraz ze zmianą temperatury, czyli jest ok. Podejrzewamy ciśnienie paliwa, ale trochę niepokoi to, że na zimnym jest ok i silnik wkręca się normalnie na obroty. Po nagrzaniu się muli i jak pisałem pomaga wypięcie przepływomierza,
Gdyby ktos miał inny pomysł proszę o posty. Tymczasem życzę Wesołych Świąt.
[ Dodano: 14-01-2014, 17:46 ]
witam,
czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie powinno być być właściwe ciśnienie paliwa w Pajero II 3,5l SOHC z 1999 roku. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 16-01-2014, 10:11
|
|
|
Marcus65, no i co? ustaliłeś coś z tą kontrolką? |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
|
|