Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Ubywa oleju 0,8l/1000 km
Autor Wiadomość
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 17-01-2014, 16:43   

Przez ten odpowietrznik. Bo czesc zawartosci cylindra wdmuchiwana jest do komory silnika a z wnetrza silnika przez odpowietrznik razem z kropelkami oleju do filtra powietrza. gdyby zostawał na ścianie cylindra to musiał by być już chyba nieźle zajechany silnik że pierścienie puszczały by gęsty olej do komory spalania. A gazy spalinowe czy mieszanka powietrza i benzyny pod ciśnieniem maja łatwiej sie przedostać do srodka silnika przez mikro rysy na powiezchni cylindra.
_________________

 
 
PABLLO KJS 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: BRZEG
Wysłany: 18-01-2014, 08:53   

miałem podobny problem co prawda w punto a nie w miśku,ale objawy podobne,podobna ilość oleju znikała,a auto odziwo nie kopciło,na pierwszy ogień poszły uszczelniacze na zaworach,niewiele to jednak pomogło,efekt dopiero przyniosło wymiana pierścieni.Ja również proponuje zrobić (tak jak już było tutaj pisane) próbe olejową,z naciskiem na cylinder gdzie wyszło to niższe ciśnienie
 
 
jakub_001 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 18-01-2014, 14:43   

Koledzy ta próbę olejowa robic na rozgrzanym silniku czy zimnym ? Doradźcie koledzy, skoro okaze sie ze to pierścienie to co lepiej zrobić ? Dolewać olej czy lepiej nie i od razu przygotować sie do wymiany pierścieni? I czy zrobienie samych pierścieni aby pomoże ? Nie lepiej wtedy byloby i taniej kupić silnik na allegro (600 zl ) i sprzedac z obecnego graty? A moze lepiej sprzedac auto tak jak ktoś wcisnal mi tego kota w worku...
 
 
 
PABLLO KJS 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: BRZEG
Wysłany: 18-01-2014, 14:59   

tutaj masz conieco na temat pomiaru: http://hotfighters.republ...oba_olejowa.htm
a co do sprawy czy sprzedać czy remontować-to chyba jest zawsze największa zagadka,jeżeli remont potrafisz i masz gdzie sam to zrobić to wtedy koszty są stosunkowo niewielkie i można się pobawić, inaczej zależy ile wyniosą części + robocizna,co do kupna używanego silnika to też nigdy niewiadomo co się trafi,pozatym jakieś 600 zł za silnik + robocizna+ nowy olej(bo zazwyczaj jest spuszczony) też niezła sumka się nazbiera,tak więc trudno doradzić,ale jeżeli pozatym braniem oleju auto jest jak najbardziej spoko to myśle że warto pobawić się w remont
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 18-01-2014, 16:29   

jakub_001, Jeśli sie nie zrzywasz z autem to możesz go sprzedac jakiemuś małolatowi co dopiero prawko zdal i kupuje pierwsze auto prawdopodobnie aby tylko je zajeździc. Ale według mnie było by to troche nie fair bo ja sie na to też złapałem tyle że mi poprzedni właściciel wcisną cari w dobrym stanie, ale z uszkodzoną instalacja gazową LPI a ceny części do tej gazowni są z kosmosu. Ja na twoim miejscu bawił bym sie w remont, bo kupno uzywanego silnika wiąże sie jeszcze z wymiana rozrządu. oleju itp. to wyjdzie pewnie tyle samo co za remont albo i więcej a tak to przynajmniej bedziesz wiedział na czym jeździsz.

[ Dodano: 18-01-2014, 16:42 ]
Co do próby olejowej to jedni mówia że na ciepłym inni że na zimnym. Ja w swoim escorcie robiłem na ciepłym żeby były odpowiednie warunki pracy silnika.
_________________

 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 18-01-2014, 18:13   

To nie zakończy się na samej wymianie pierścieni do tego dochodzi badanie średnicówką owalu no i badanie gladzi, jeżeli to była winą pękniętego pierścienia to silnik do honowania wiąże się to z demontażem silnika, głowicy i wału szlifem i dobraniem pierścieni z odpowiedniego podwymiaru bo sama wymiana pierścienia na nowy nie na wiele się zda taką naprawa to druciarstwo, poszukaj na angielskim Ebay-u takie silniki z pewnym przebiegiem około 100 tys mil i w dobrym stanie kupisz za 200 funtów góra. Transport to góra 200- 300 złotych. Dobra ale żeby nie dołować bo wszystko w Czarnych barwach na razie przedstawiamy, powiem że może to być winą takiego banału jak uszkodzony zawór pvc na odpowietrzeniu. Zrób próbę olejową później będzie już coś więcej wiadomo. Później demontaż tłoka i inspekcja bo jeżeli na próbie wyjdzie identyczne ciśnienie to wcale nie musi oznaczać uszkodzonych pierścieni na tłoku mogą to być równie dobrze wypalone gniazda zaworowe.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 18-01-2014, 20:35   

Wiec jak przedmówca powiedział żeby kolegi nie dołować radze poki co dolewać olej i zbierać na remont :)
Szukanie silnika 1.8 z przebiegiem 100k mil (ok. 160k km) to chyba jak szukanie igły w stogu siana, te silniki były montowane CHYBA do 1997 roku poźniej wyparły je GDI, więc szukanie silnika najmłodszego 17 letniego za granica czy w kraju mija sie z celem. Bo przebieg napewno nie bedzie rzeczywisty i może mieć ponad 300k tak jak jest u mnie. (kierowca przez te 17 lat mósiał by robic 10000km rocznie żeby taki przebieg mieć 160000 a to jest prawie niemożliwe)
 
 
jakub_001 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 19-01-2014, 16:43   

No tylko, że w przypadku gdybym rozbebeszył ten silnik, musiałbym go przehonować a tego już niestety chyba w garażu nie zrobię :) Bo i koszty rosną w górę. A gdzie pierścienie ponadwymiary i nowe tłoki ? Więc chyba wsadzenie silnika nie byłoby aż takie drogie ( rozrząd z obecnego ) a olej to nie jest już wielki koszt. A powiedźcie mi ile oleju jest na bagnecie od MAX do MIN ? Dzisiejszy test 0,5 l na 650 km...
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21027
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-01-2014, 17:33   

W 1.8 GDi jak podają forumowicze to 1L:
http://forum.mitsumaniaki...p=364408#364408
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jakub_001 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 20-01-2014, 11:31   

Hmm tylko, że mój 1.8 bardziej konstrukcyjnie przypomina 4G92 czyli 1.6 a tam z tego co pisali to bagnet obejmuje od max do min jakies 0,6 - 0,8 l. I teraz jestem w kropce :)
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21027
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-01-2014, 22:06   

Ale przecież 1.8 i 1.8GDi to silnik 4G93 :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-01-2014, 02:22   

Z prostych rzeczy zanim silnik rozbebeszysz Weź jeszcze spróbuj podmienić zaworek PVC na odpowietrzeniu może jest zablokowany to też może być powód ubywania oleju a zaworek pewnie nie więcej jak parę złotych kosztuje.
 
 
jakub_001 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 22-01-2014, 11:07   

A powiedz mi kolego jak ten zaworek byłby uszkodzony to na jakiej zasadzie ?? Że powietrze zasysane przez kolektor dolotowy wysysałoby olej przez ten zaworek z silnika ?
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 23-01-2014, 03:35   

Jeżeli jest uszkodzony i otwarty wtedy podciśnienie z dolotu wysysa opary i mgle olejową przez odmę do dolotu i przepala w silniku.
 
 
jakub_001 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 23-01-2014, 07:01   

Ale wtedy by kopcił ? Dobrze rozumuję ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.