Świece do Lancer 2.0 135KM |
Autor |
Wiadomość |
B0RYS
Forumowicz
Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-01-2014, 15:42
|
|
|
W 2.0 niestety książka podaje irydowe, to moje zdjęcie to także irydowe NGK. Trochę zaboli kieszeń |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-01-2014, 16:06
|
|
|
200zł raz na 90 tys to drogo? IMO są fantastyczne silnik zawsze pali na raz i nigdy na 3 garach. W poprzednim samochodzie miałem Briski po 10zł to czasem potrafiły prawie nowe dziwnie działać po 30 tys wołały o wymianę. NGK zwykłe były spoko bo po 40-50 tys wymieniałem tylko dlatego, że wypadało...
Jak chcesz to Ci cyknę fotę jak jeszcze chcesz bo jadę dzisiaj do domu a tam leżą stare.... Też wymienione bo wypadało.
Sprawdź sobie przerwę na świecach, może po prostu trzeba poprawić?
Patrzyłem na swoje wymienione to są w lepszym stanie niż na focie B0RYS-a. Na elektrodzie, elemencie odbierającym i izolatorze szarawo kremowy nalot. Więc według poradników prawidłowo. |
|
|
|
 |
B0RYS
Forumowicz
Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-01-2014, 12:29
|
|
|
Wiem wiem, wymienię. Chociaż przyzwyczaiłem się do tego w poprzednich japończykach, że NGK/Denso wymieniało się bo wypada a nawet zwykłe nie prezentowały nadmiernego zużycia. Chyba faktycznie poprzedni właściciel olał sprawę, bo wydają mi się mocno zmęczone.
Osobiście i tak po za tematem uważam, że stosowanie irydowych świec, które są pięć razy droższe, a wytrzymują tylko dwa razy dłużej nie jest rewelacyjnym wymysłem konstruktorów. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 17-01-2014, 06:30
|
|
|
B0RYS napisał/a: | a wytrzymują tylko dwa razy dłużej nie jest rewelacyjnym wymysłem konstruktorów. |
Tu nie tylko o wytrzymałość na przebieg chodzi
Cytat: | Poza tym metal szlachetny pozwala wykonać znacznie cieńszą elektrodę środkową - tylko 0,6 mm. Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza zapotrzebowanie na napięcie zapłonu i poprawia rozchodzenie się frontu płomienia w komorze spalania. |
Cytat ze strony NGK. |
|
|
|
 |
B0RYS
Forumowicz
Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-01-2014, 22:31
|
|
|
Niby tak, ale dla mnie to bełkot. Nie mówimy tu przecież o nowoczesnym silniku stworzonym od podstaw tylko o 4G63, który rodowód ma w latach 70/80. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2015, 09:48
|
|
|
technics napisał/a: | A jakie świece polecacie do 1.6 |
Odświeżę trochę temat.
Instalował ktoś w miśku świece NGK serii V-Line? Jakie wrażenia?
Pytam, bo w CB4W (silnik 4G92) po zainstalowaniu ww silnik dziwnie się zachowywał... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-03-2015, 10:38
|
|
|
Hornet napisał/a: | Pytam, bo w CB4W (silnik 4G92) po zainstalowaniu ww silnik dziwnie się zachowywał... |
Może zły model założyłeś, zły odstęp elektrody .
Co do NGK, to kiedyś robili w Japonii a teraz to już we Francji, Rosji..., czyli trzeba zwrócić uwagę na Made in...
Co do CS-a 1.6 to instrukcja przewiduje:
NGK BKR6E-11
DENSO K20PR-U11
CHAMPION RC8YC4 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-03-2015, 14:51
|
|
|
Mam takie same w 4G13 od 30kkm i nie narzekam .
Niestety nie pamiętam skąd pochodziły .
Może trafiłeś na jakieś trefne. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 11-10-2015, 11:43
|
|
|
A jak się mają świece to LPG. Pytam w tym sensie, że do 4G63 producent podaje irydowe. Są drogie ale raz na 90 tys. to mały wydatek. Tyle jednak, że mając LPG okres wymiany świec i tak trzeba skrócić. Więc skoro zakładam wymianę świec co drugą wymianę oleju (maksymalnie więc 30 tys.), jest sens iść w zalecane irydowe? Czy ich przewaga wynika jeszcze z czegoś innego niż trwałość? Jeżeli nie te rekomendowane to jakie do LPG? |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 11-10-2015, 13:01
|
|
|
Zrobisz jak będziesz chciał. Ja kupuje normalne świece (nieirydowe) do silnika. Przejechałem już prawie 100tyś km na gazie w lancerze i zawsze pakuje mu świece przewidziane do benzyny. Obecnie już na drugim komplecie Denso K20TT od kiedy przenieśli fabrykę NGK do Francji.
Wielu znajomych nie zauważyło różnicy między świecami do LPG i benz. Tak samo szybko się zużywały. Tymbardziej skoro masz zamiar je wymieniać co 30 tyś km |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 11-10-2015, 14:15
|
|
|
No tak, ale do 4G18 instrukcja nie podaje irydowych tak jak przy 4G63. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-10-2015, 14:59
|
|
|
Z tego co wiem sporo Lancerów 2.0 jeździ na fabrycznych świecach z LPG i chyba nawet i za bardzo wcześniej nie zmieniają. |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 11-10-2015, 15:21
|
|
|
O tym też myślałem. Zainwestować w irydowe i zmienić dopiero za 60 tys. wraz z rozrządem. A w takim razie NGK będą ok, bo się różnych rzeczy o podziale na japońskie/francuskie naczytałem. Jest jeszcze DENSO ale cena już w ogóle kosmiczna - prawie 70 zł za sztukę. NGK na sztuce nawet 20 zł taniej. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-10-2015, 15:36
|
|
|
Według książki do 4G63 producent poleca tylko jednego świece NGK IGR6A-11. O Denso nie ma mowy. Ja bym nie zmieniał wcześniej ze względu na gaz jeśli by się nic z nimi nie działo... |
|
|
|
 |
|