Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie pneumatyczne w Pajero II (zalety i wady)
Autor Wiadomość
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
  Wysłany: 23-01-2014, 16:49   Zawieszenie pneumatyczne w Pajero II (zalety i wady)

Witam serdecznie
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią założyłem nowy temat ,żeby pogadać o Pajero na poduchach.
Zamontowałem u siebie i jak na razie jestem bardzo zadowolony.
Jak zaczynałem to wszędzie słyszałem tylko (nie da s i e ...) .
Przegląd przeszedł bez boleśnie ,ale trochę trwało ,bo musiałem nabić numery po remoncie ramy.
Żeby nie być gołosłownym kilka zdjęć (sory za jakoś zdjęć ,ale taki mamy klimat :mrgreen: )


http://zapodaj.net/98aec4a4efd52.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/1d5665f8cb8d.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/f94ef67b05f3.jpg.html

http://zapodaj.net/8a9f4ba8ec2a0.jpg.html

http://zapodaj.net/3a98b387783ef.jpg.html

http://zapodaj.net/346adf6ae1527.jpg.html
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 23-01-2014, 17:23   

Fajnie to wygląda :) Podpowiedz od jakiego samochodu zaszczepiłeś poduszki. Awaryjność->> sprężyna też może strzelić a co jeśli w jakiś sposób przedziurawi się mieszek, różnie to może być :| Jakiś zestaw naprawczy czy coś podobnego ?? Chyba pisałeś ale w jakim zakresie możesz regulować zawieszenie->> podniesienie karoserii ?? Zapasowe/rezerwowe źródło powietrza jak kucnie kompresor np czy można napompować ręczną pompką, jakie ciśnienie jest wymagane, oczywiście już bez płynnej regulacji ??
Ciekawie musi wyglądać jak np na parkingu opuszczasz samochód :D No i ten kompresor to raczej musi być wietrzony a i dodatkowo radził bym go przesmarować.
Pomysł według mnie godny naśladowania :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 23-01-2014, 18:09   

Poduszki są dostępne w internecie ( jakie dusza zapragnie),nie pochodzą z żadnego samochodu, tylko są stosowane w przemyślę i w wulkanizacjach , jako bałwanki do podnoszenia aut.
Można dostać same gumy, lub już zakute przygotowane do montażu.
Wystarczyło zrobić dokładne pomiary, dobrać poduszki i po sprawie.
Są to cztery, nie zależne układy na każde koło , jak napompujemy tak jeździmy.
Zakres - od praktycznie zera(lowrider 8) ) do maksymalnego podniesienia. :shock:
Sami decydujemy w jaki zakresie chcemy się poruszać.
Postaram się niebawem zrobić zdjęcia zakresu podniesienia.
Co do przedziurawienia mieszka to jest to dość gruba guma i sama guma bez oakucia
to około 75zł ,można wymienić bez problemu.
Pompowanie ręcznie ? - hm... bez problemu możemy pompować zbiornik ręcznie.
Kompresor napełnia zbiornik do 8 barów w 15sek. i tylko w tedy gdy bawimy się zawieszeniem, nie zdąży się nawet zrobić ciepły.
W razie awarii sprężarki nic się nie dziej, najwyżej nie podniesiemy wyżej auta,ale auto
nie siądzie , za to są odpowiedzialne elektrozawory, a jak siądzie ? - to na odbojach.
To jest tylko mój skromny projekt , ale myślę że można go zmodyfikować , -
dodać sprężyny czy inne pomysły.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 23-01-2014, 20:41   

Cytat:

Poduszki są dostępne w internecie ( jakie dusza zapragnie),nie pochodzą z żadnego samochodu
ale zdradź tajemnicę, chyba nie jest chroniona prawem autorskim :wink: , wymiary tj. wysokość, średnicę :mrgreen: Czy wymiary zbliżone są do wymiarów sprężyny ? Jak dokonałeś wyboru w sprawie "+" kilogramów tj dodatkowe dociążenie samochodu. Czy wynika to z ilości/ciśnienia powietrza ? A mocowanie ?? jak sobie poradziłeś z tematem ?? Dopytuję o detale bo sprężyny kupione dwa lata temu siadły już :cry:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 24-01-2014, 15:10   

Jakie prawa autorskie ?! Wystarczy wpisać w Allegro poduszka pneumatyczna i gotowe.
Ja na tył wybrałem najdłuższe jakie były dostępne i wytrzymują jedna 2 tony x2 czyli
mamy 4tony przy nacisku na tylną oś około 1850kg to mamy ponad 2 tony (ładowności)
W Twoim przypadku zastosował bym tylko tył bo jest najprościej zamontować, bez elektro zaworów tylko zwykłe ręczne, bez zbiornika , a jak dobrze widziałem to kompresor chyba już masz.
Z przodem jest dużo roboty , i jeśli nie robił byś sam to mechanik by sporo zainkasował.
Tu jest link do Allegro _takie mam z tyłu.

http://allegro.pl/30podus...3904701806.html

A tutaj zdjęcia zakresu podnoszenia .- przód można by podnieść wyżej , tylko musiał bym podnieść stabilizator .

http://zapodaj.net/8d22d0568b824.jpg.html

http://zapodaj.net/2d58cf5c43284.jpg.html
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 24-01-2014, 15:46   

zajmuje sporo miejsca
widziałem gdzieś PII z oryginalnym zawieszeniem pneumatycznym , ktoś z forum miał.
Ostatnio zmieniony przez lukas 78 24-01-2014, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 24-01-2014, 17:51   

Gromback napisał/a:

A tutaj zdjęcia zakresu podnoszenia
nie ładnie tak oszukiwać :wink: założyłeś mniejsze koła :wink: :mrgreen: To tył poszedł w górę na maxa 20cm , przód chyba +/- 10cm. Ale można to regulować ciśnieniem aby było równo, znaczy tył dopasować do przodu. Mam prośbę zmierz od ziemi do dolnego rantu błotnika tylnego odległość na podniesionym. U mnie jest tak +/- 92cm.
lukas 78 napisał/a:
widziałem gdzie PII z oryginalnym zawieszeniem pneumatycznym , ktoś z forum miał.
fajnie jak by się ujawnił :D
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 24-01-2014, 18:24   

Gromback, Respekt za kawał dobrej roboty!
A powiedz jak wygląda teraz "twardość" zawieszenia? Nie jest bardziej twardo niż na sprężynach?
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 24-01-2014, 19:08   

http://forum.mitsumaniaki...6d2f76821bcda7c
mogłeś to upchnąć pod autem tak za dużo miejsca zajmuje
i pomyśleć o tym żeby pomierzyć ciśnienia i ustawić autopoziomowanie
zrobić presostart na przód i tył żeby osie stały na równej wysokości
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 24-01-2014, 20:52   

piotr277 napisał/a:
Gromback, Respekt za kawał dobrej roboty!
A powiedz jak wygląda teraz "twardość" zawieszenia? Nie jest bardziej twardo niż na sprężynach?

Dzięki za uznanie ...
Dzisiaj wymieniłem amortyzatory - przód Bilstein b4 tył Kayab.
W końcu przestał się przechylać na zakrętach jak okręt trafiony torpedą.
Jeździ się jak na pierzynie puchowej, jest miękko jak na poduszce. Mam napompowane 2,5 bara w kołach, i w końcu nie zwracam uwagi na dziury , jak jest jakaś większa to trochę poczuje tył ,ale przód wybiera nawet leżących policjantów. :mrgreen:
Ciśnienie w zawieszeniu dobieram wedle uznania, ale najlepiej jeździ się po mieście na średnim , lub minimalnym ciśnieniu, może jutro po testuje w terenie i zdam relacje.
Co do kół to są oryginalne 15stki.
Co do zajmowanego miejsca - na nadkolach w zamian 7 osobowych siedzeń.
Można zmontować ,bez zajmowania miejsca.

[ Dodano: 24-01-2014, 21:00 ]
15-stik znaczy się 11-10.5-15

[ Dodano: 24-01-2014, 21:16 ]
Chyba ,że coś pomieszałem.....z numeracją :rolleyes:

[ Dodano: 25-01-2014, 09:50 ]
lukas 78 napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=76849&sid=8b4f5497336f95d3c6d2f76821bcda7c
mogłeś to upchnąć pod autem tak za dużo miejsca zajmuje
i pomyśleć o tym żeby pomierzyć ciśnienia i ustawić autopoziomowanie
zrobić presostart na przód i tył żeby osie stały na równej wysokości

Hmmm.... ciekawe myślałem o tym i nawet miałem taki pomysł , ale
poziomowanie przód-tył trochę nie ma sensu bo jadąc pod górkę lub z górki mielibyśmy ładny kabaret :D
Myślałem .żeby założyć
Inklinometr
Dwuosiowy czujnik przechylenia http://www.astat.com.pl/automatyka/inklinometr
od poziomu ,który by kontrolował wychyły na boki , ale trochę kosztuje i nie potrzebnie komplikował by system.
Fajny jest oryginalny system ,nawet nie wiedziałem ,że były montowane.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-01-2014, 10:59   

lukas 78 napisał/a:
widziałem gdzieś PII z oryginalnym zawieszeniem pneumatycznym
ciekawe rozwiązanie dedykowane też do Mitsubishi http://youtu.be/tmcKIJo1D8g Mankamentem jest możliwość zakupu w USA za cenę....97,95$ :shock: komplet na tył. Trzeba tylko dokupić kompresor,jak go nie mamy,elektrozawory i inne dupersznyty :) W sklepie dla Landków można dokupić te "drobiazgi" jako komplet ale za ponad 600zł :rolleyes:
Gromback napisał/a:

A tutaj zdjęcia zakresu podnoszenia
jedno jeszcze pytanie... jak zachowuje się krzyżak/krzyżaki przy podniesieniu na maksa do góry ?? Czy może będzie służyło tylko do niwelowania obciążenia ??
Po wnikliwym przeszukaniu internetu okazało się że nie jest potrzebne żadne dodatkowe oprzyrządowanie, no chyba że ktoś się strasznie uprze :)
http://youtu.be/6UPoyfNwKps
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 25-01-2014, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-01-2014, 11:07   

nie chodzi mi o autopoziomowanie w trakcie jazdy a o wyregulowanie ciśnien tak żeby przód i tył stał równo przy pierwszym podniesieniu i nie było jak na zdjęciach że d..pa w górze
zbędna jest też regulacja każdego koła oddzielnie to nie amerykanski show car
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 25-01-2014, 14:22   

jawaldek napisał/a:
jak zachowuje się krzyżak/krzyżaki przy podniesieniu na maksa do góry ?? Czy może będzie służyło tylko do niwelowania obciążenia ??

Bez problemu chodzi i nie jest specjalnie "wykrzyżowany"
Bardzo fajne te poduchy w sprężyny..... w dzisiejszych czasach to chyba ogranicza nas w projektach tylko wyobraźnia i finanse.

[ Dodano: 25-01-2014, 14:29 ]
lukas 78 napisał/a:
nie chodzi mi o autopoziomowanie w trakcie jazdy a o wyregulowanie ciśnien tak żeby przód i tył stał równo przy pierwszym podniesieniu i nie było jak na zdjęciach że d..pa w górze
zbędna jest też regulacja każdego koła oddzielnie to nie amerykanski show car

Uważam ,że jest ważne ,żeby każde koło miało oddzielny układ ciśnienia bo lepiej się jeździ
w przypadku gdy jedynym kołem najeżdżamy na przeszkodę lub wpadamy w dziurę nie zmienia się ciśnienie w innych układach zawieszenia.
Po to zamontowałem manometry , żeby widzieć jakie ciśnienie trzeba na przodzie ,a jakie na
tyle , żeby było prosto i ładnie.
8)

[ Dodano: 25-01-2014, 14:33 ]
Na zdjęciach pokazałem maximum i minimum regulacji.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-01-2014, 14:58   

Twój sprzęt Twoje pomysły
nie daj boże przełączy Ci się w trakcie szybkiej jazdy na łuku któryś z tych przycisków :wink:
opcja poduszki w sprężyny jest nalepsiejsza, mniejsze ryzyko na jakiekolwiek straty przy awarii układu a i same poduchy nie zajmują miejsca
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 25-01-2014, 15:49   

lukas 78 napisał/a:

nie daj boże przełączy Ci się w trakcie szybkiej jazdy na łuku któryś z tych przycisków :wink:
a
Przewidziałem również to - przełączniki są dźwigienkowe z pozycją "0" zamknięte.
To znaczy że sprężynują i żeby napełnić czy opróżnić układ musimy "wyrazić taką wolę".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.